Anders <no@email.dk> skrev i en news:2Zz27.53$XM.8827@news.get2net.dk...
> >
> > Mine oplevelser er ud fra selvoplevede knastskader erfaret under
> > hjemmegjort ventilservice!
> Hvilke modeller og årgange taler vi om her??
De tidlige "Slingshots" (enkeltlygte), samt en af de seneste GSXR'ere
(91'er)!
> ..........................Mig bekendt er der ikke nogen
> vidre knast problemr med gsx'er i hvert fald efter 98. Om der har
> været det for 10 år siden ved jeg ikke.
Jeg har endnu ikke set det indre af en Bandits topstykke, hvorfor jeg er
blank dér. Samtidig bedyrer mange at Bandit'erne er frie for dårlige
knaster!
Men jeg er af den opfattelse at når dårligdommen kunne følge GSXR i
omtrent 10 år trods væsentlig modifikation omkring vippearmene og dermed
knastakslen igennem modellens levetid. Og at problemet fulgte med over
på Slingshot'erne, trods det at de drosledes netop v.h.a. en anden
knastaksel, er et dårligt tegn, hvorfor Bandit'erne ikke ubetinget
frikendes p.g.a. en anden drosling.
Samme indstilling har jeg omkring de vandkølede (som jeg heller ikke har
haft hovedet inde i); men om dem er forsvaret omend endnu mere ihærdig
end for Bandit'en!
> Spurgte også Heinrich fra Lydmuren - han plejer at vide hvad han taler
> om - og han mente hekllerm ikke der var særlige problemer der.
Med omtalte GSXR oplevede jeg det sørgelige, at værkstedet ligefrem
valgte at overse skaden ved det sidste service indenfor garantien!
Sagen er den at skulle reparationen laves under garantien ville
værkstedet spilde egen tid (mekaniker-lønnen er en form for selvrisiko,
som de aut. værksteder har, derved at importøren kun leverer
reservedelene og et symbolsk beløb á ca. en timeløn!), imens det ville
være væsentlig mere belejligt at "finde" skaden 6.000 km senere, hvor
ejeren skulle betale gildet eftersom at garantien da var ovre =
Jeg giver ikke særligt meget for landets motorcykelmekanikere i
almindelighed, omend at jeg vedkender at Heinrich har et godt ry her i
gruppen!
--
Armand.