/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki GSX 750 F eller VZ 800 Marauder ??
Fra : Søren Jensen


Dato : 06-07-01 15:13

Hej alle,
Jeg er en fyr som står i den heldige situation, at skulle købe motorcykel -
for første gang. Jeg har kigget lidt omkring og er faldet for Suzuki GSX 750
F eller evt. VZ 800 Marauder. Jeg hælder mest til GSX'eren til trods for at
den er lidt dyrere både hvad angår købspris og forsikring. Jeg skal bruge
motorcyklen til både transport og fritidsbrug, men da Jeg ikke har den store
erfaring med motorcykler ville Jeg blive glad for alle råd med hensyn til
valg af motorcykel.
Svar enten her, eller pr. mail - på forhånd tak...
Søren Jensen



 
 
Armand (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-07-01 19:39


Søren Jensen <sj42@worldonline.dk> skrev i en
news:xHj17.4945$c63.484581@news000.worldonline.dk...
> Hej alle,
> Jeg er en fyr som står i den heldige situation, at skulle købe
motorcykel -
> for første gang. Jeg har kigget lidt omkring og er faldet for Suzuki
GSX
> 750 F eller evt. VZ 800 Marauder. Jeg hælder mest til GSX'eren til
trods
> for at den er lidt dyrere både hvad angår købspris og forsikring.
>..... Jeg blive glad for alle råd med hensyn til valg af motorcykel.

Hvilket lige giver mig lejlighed til at fremstille min skepsis over
Suzuki's oliekølede modellers knastakselkvalitet.
Min statistik for bekendtes GSX F og GSX R er på mere end 50% af skadede
knastaksler!
For de tidlige GSXF gælder det endvidere at udskiftningen af evt.
følge-skadede vippearme er kompliceret af stellets omslutning af
motoren, hvorved at enten topstykket eller hele motoren skal afmonteres
for at kunne få vippearmsakslen ud

Derudover er Suzukiers ladeanlæg det ringeste på markedet!!

Marauder'en er da en "cruiser" - Det er da to noget forskellige modeller
at have øje på

--
Armand
(Der selv drømmer om en SV 650, og derfor uforbeholdent anbefaler den
(der i øvrigt fåes i to vidt forskellige versioner))




Jes Vestervang (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-07-01 15:47


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:>
(klip... en hel masse)
> Armand
> (Der selv drømmer om en SV 650, og derfor uforbeholdent anbefaler den
> (der i øvrigt fåes i to vidt forskellige versioner))
>
Hvilken version drømmer du om?

--
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER



Armand (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-07-01 18:58


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:9i9ra5$sj7$1@sunsite.dk...
>
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:>
> (klip... en hel masse)
> > Armand
> > (Der selv drømmer om en SV 650, og derfor uforbeholdent anbefaler
> > den (der i øvrigt fåes i to vidt forskellige versioner))
> Hvilken version drømmer du om?

Hjertet siger S'eren; men realisten i mig sigter blot(?) på den
"almindelige", som et engelsk blad på et tidspunkt forøvrigt udnævnte
til: "Den
mest sindsyge model på markedet"

Men kommentaren var mest minded på det store spænd der var imellem GSX
F'en og VZ'en (noget snævertsynet noget med dén model som ens nærmeste
har?)

--
Armand.
(Honda-hader, der indtil videre må klare sig på en 4½'er - - - Honda!!!)





Jes Vestervang (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-07-01 22:34


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
> > Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:
> > (klip... en hel masse)
> > > Armand
> > > (Der selv drømmer om en SV 650, og derfor uforbeholdent anbefaler
> > > den (der i øvrigt fåes i to vidt forskellige versioner))
> > Hvilken version drømmer du om?
>
> Hjertet siger S'eren; men realisten i mig sigter blot(?) på den
> "almindelige", som et engelsk blad på et tidspunkt forøvrigt udnævnte
> til: "Den
> mest sindsyge model på markedet"
>
Jeg drømmer også selv lidt Måske en SV650'er, måske med et S, eller
måske en CBR600F2... Ak ja, drømme er gode at have Den mest jordnære
drøm er dog for tiden en XJ600S fra ~'93 som jeg selv vil hente i
dyskerland.

> Men kommentaren var mest minded på det store spænd der var imellem GSX
> F'en og VZ'en (noget snævertsynet noget med dén model som ens nærmeste
> har?)
>
Jaja, jeg var bare nysgerrig. Men du har jo også helt ret i det med den
store forskel (jeg ville tage gsxf'en af de to

> --
> Armand.
> (Honda-hader, der indtil videre må klare sig på en 4½'er - - - Honda!!!)
>
Skæbnens ironi?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER



Anders (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 09-07-01 08:26

> Hvilket lige giver mig lejlighed til at fremstille min skepsis over
> den sædvamlige historie...... _o)

Det skal lige siges at jeg har kendt over 10 stk GSX ... F ejere der aldrig
har haft problemer emd knast'erne. Jeg tror sånmænsdikke Suzuki på det punkt
er så meget værre ellere bedre end andre mærker. Måske holder en CBR600F
bedre men deb er jo også 50.000 dyerer, og så har man jo lidt til at lave
rep. på suki'en....

Laver du en copy / pate på den historie, Armand??

Anders
tidligere gsx600f ejer - pt uden bike



Armand (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-07-01 00:08


Anders <awi@pls.dkx> skrev i en
news:j2d27.28$%i7.3037@news.get2net.dk...
> > Hvilket lige giver mig lejlighed til at fremstille min skepsis over
> > den sædvamlige historie...... _o)
>
> Det skal lige siges at jeg har kendt over 10 stk GSX ... F ejere der
aldrig
> har haft problemer emd knast'erne.

Og i hvis åsyn faldt de knaster så - For det er vel ikke blot
"nedslidning til larm-grænsen" vi taler om??

Mine oplevelser er ud fra selvoplevede knastskader erfaret under
hjemmegjort ventilservice!

--
Armand.





Anders (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 10-07-01 10:31

> Og i hvis åsyn faldt de knaster så - For det er vel ikke blot
> "nedslidning til larm-grænsen" vi taler om??
>
> Mine oplevelser er ud fra selvoplevede knastskader erfaret under
> hjemmegjort ventilservice!

Hvilke modeller og årgange taler vi om her?? Mig bekendt er der ikke nogen
vidre knast problemr med gsx'er i hvert fald efter 98. Om der har været det
for 10 år siden ved jeg ikke.

Spurgte også Heinrich fra Lydmuren - han plejer at vide hvad han taler om -
og han mente hekllerm ikke der var særlige problemer der.

/Anders



Armand (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-07-01 16:12


Anders <no@email.dk> skrev i en news:2Zz27.53$XM.8827@news.get2net.dk...
> >
> > Mine oplevelser er ud fra selvoplevede knastskader erfaret under
> > hjemmegjort ventilservice!
> Hvilke modeller og årgange taler vi om her??

De tidlige "Slingshots" (enkeltlygte), samt en af de seneste GSXR'ere
(91'er)!

> ..........................Mig bekendt er der ikke nogen
> vidre knast problemr med gsx'er i hvert fald efter 98. Om der har
> været det for 10 år siden ved jeg ikke.

Jeg har endnu ikke set det indre af en Bandits topstykke, hvorfor jeg er
blank dér. Samtidig bedyrer mange at Bandit'erne er frie for dårlige
knaster!
Men jeg er af den opfattelse at når dårligdommen kunne følge GSXR i
omtrent 10 år trods væsentlig modifikation omkring vippearmene og dermed
knastakslen igennem modellens levetid. Og at problemet fulgte med over
på Slingshot'erne, trods det at de drosledes netop v.h.a. en anden
knastaksel, er et dårligt tegn, hvorfor Bandit'erne ikke ubetinget
frikendes p.g.a. en anden drosling.
Samme indstilling har jeg omkring de vandkølede (som jeg heller ikke har
haft hovedet inde i); men om dem er forsvaret omend endnu mere ihærdig
end for Bandit'en!

> Spurgte også Heinrich fra Lydmuren - han plejer at vide hvad han taler
> om - og han mente hekllerm ikke der var særlige problemer der.

Med omtalte GSXR oplevede jeg det sørgelige, at værkstedet ligefrem
valgte at overse skaden ved det sidste service indenfor garantien!
Sagen er den at skulle reparationen laves under garantien ville
værkstedet spilde egen tid (mekaniker-lønnen er en form for selvrisiko,
som de aut. værksteder har, derved at importøren kun leverer
reservedelene og et symbolsk beløb á ca. en timeløn!), imens det ville
være væsentlig mere belejligt at "finde" skaden 6.000 km senere, hvor
ejeren skulle betale gildet eftersom at garantien da var ovre =

Jeg giver ikke særligt meget for landets motorcykelmekanikere i
almindelighed, omend at jeg vedkender at Heinrich har et godt ry her i
gruppen!

--
Armand.






Anders (11-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 11-07-01 08:57

> De tidlige "Slingshots" (enkeltlygte), samt en af de seneste GSXR'ere
> (91'er)!

OK Armand, ingen tvivl om at du ved meget om de MC'er, men jeg syens du skal
huske at når nye i gruppen spørger til en suki mc så er det jo ret
sandsynligt at at mc'er de vil købe ikke er så gamle som dem du nævner.

JKeg går ud fra at din mening er at vejlede folk og ikke vildlede folk. Hvis
man kritiserer en model så bør man retfærdigvis også nævne hvilket årstal -
bare sådan cirka - det drejer sig om. At suki har hadft et knast problem
engang tvivler jeg ikke på, men at det skulle være tilfældet på deres
maskiner efter '98 tror jeg ikke specielt meget på.

Hvis man skanner om en goldwing er det jo også ret at vide om det er den
første model eller den senste V&'er på 1800 - og en CBR 600 F er jo ikke
bare en CBR 600 F - der er jo ret langt fra F1 til F5....

Vi der har væert har i lang tid kender jo hinanden og ikke mindst hinandens
kæpheste - men det gør de nye jo ikke....

Anders W
Ex GSX 600 FW - blåt badekar... uden knastproblerm



Søren Jensen (11-07-2001)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 11-07-01 12:22


"Anders" <no@email.dk> wrote in message
news:YGT27.67$nw1.3373@news.get2net.dk...
> > De tidlige "Slingshots" (enkeltlygte), samt en af de seneste GSXR'ere
> > (91'er)!
>
> OK Armand, ingen tvivl om at du ved meget om de MC'er, men jeg syens du
skal
> huske at når nye i gruppen spørger til en suki mc så er det jo ret
> sandsynligt at at mc'er de vil købe ikke er så gamle som dem du nævner.
>
> JKeg går ud fra at din mening er at vejlede folk og ikke vildlede folk.
Hvis
> man kritiserer en model så bør man retfærdigvis også nævne hvilket
rstal -
> bare sådan cirka - det drejer sig om. At suki har hadft et knast problem
> engang tvivler jeg ikke på, men at det skulle være tilfældet på deres
> maskiner efter '98 tror jeg ikke specielt meget på.
>
> Hvis man skanner om en goldwing er det jo også ret at vide om det er den
> første model eller den senste V&'er på 1800 - og en CBR 600 F er jo ikke
> bare en CBR 600 F - der er jo ret langt fra F1 til F5....
>
> Vi der har væert har i lang tid kender jo hinanden og ikke mindst
hinandens
> kæpheste - men det gør de nye jo ikke....
>
> Anders W
> Ex GSX 600 FW - blåt badekar... uden knastproblerm
>
>

Jeg har nu besluttet at købe en GSX 750 F som ny.
Tak for de mange positive svar, og på genhør..
Søren



Anders (11-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 11-07-01 13:33

> Jeg har nu besluttet at købe en GSX 750 F som ny.
> Tak for de mange positive svar, og på genhør..
> Søren
>

Tillykke med den - det er en fremragende all round maskine. Når den er kørt
til så skynd dig at få meldt dig til noget banekørsel et sted - det bliver
du en meget, meget bedre MC'ist af - også i almindelig hverdags trafik!

Anders W



Søren Jensen (11-07-2001)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 11-07-01 13:57


"Anders" <no@email.dk> wrote in message
news:vJX27.118$nw1.6033@news.get2net.dk...
> > Jeg har nu besluttet at købe en GSX 750 F som ny.
> > Tak for de mange positive svar, og på genhør..
> > Søren
> >
>
> Tillykke med den - det er en fremragende all round maskine. Når den er
kørt
> til så skynd dig at få meldt dig til noget banekørsel et sted - det bliver
> du en meget, meget bedre MC'ist af - også i almindelig hverdags trafik!
>
> Anders W
>
>

Hej Anders,
Med hensyn til banekørsel så har jeg tænkt på at deltage i det kursus som
hedder
mestersvinger og holdes i sverige, er det godt ? Er der evt. andre kursuser
som kan
anbefales ?
vh/ Søren



Armand (11-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-07-01 15:23


Søren Jensen <sj42@worldonline.dk> skrev i en
news:2FW27.3594$ae6.252192@news010.worldonline.dk...
>
> Jeg har nu besluttet at købe en GSX 750 F som ny.
> Tak for de mange positive svar, og på genhør..

- - - - Hvilket så giver mig lejlighed til endnu et af mine mantra'er
omkring emnet:
Sørg for guds skyld for at få checket knasterne lige inden(!) garantiens
udløb - og helst ved selvsyn!
Begrundelsen herfor ligger i historien om GSXR'eren hvor man "overså"
skaderne på værkstedet!!!

--
Armand.



Armand (11-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-07-01 15:59


Anders <no@email.dk> skrev i en
news:YGT27.67$nw1.3373@news.get2net.dk...
> > De tidlige "Slingshots" (enkeltlygte), samt en af de seneste
GSXR'ere
> > (91'er)!
> OK Armand, ingen tvivl om at du ved meget om de MC'er, men jeg syens
> du skal huske at når nye i gruppen spørger til en suki mc så er det jo
> ret sandsynligt at at mc'er de vil købe ikke er så gamle som dem du
> nævner.
> ......At suki har hadft et knast problem engang tvivler jeg ikke på,
> men at det skulle være tilfældet på deres maskiner efter '98 tror jeg
ikke
> specielt meget på.

Og som jeg skrev: Jeg har ikke set det indvendige af topstykket på
nyere Slingshot's og heller ikke på nogen årgang af Bandit, men jeg er
skepsisk over om 'Zuki skulle have fået rettet den fejl de ikke nåede at
rette efter at den oliekølede motor havde været på markedet i over 13
år, hvorunder knastakslerne var blevet modificeret flere gange af hensyn
til ændrede vippearms-layout's og GSXF-droslinger :-/
Men spørg lige om jeg ville bruge penge på en ny/nyere oliekølet 'Zuki!
Det er svaret på dette spørgsmål at jeg skriver ud fra!!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177608
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409298
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste