> Det ender nok med at blive en brugt GS 500E, om den så bliver med kåbe må
> tiden vise, men jeg regner da med at det vil være bedst ikke at skulle
tage
> alt vinden selv
Chancen for at lave en parkeringsskade eller lignende er desværre stor når
man lige har fået kortet. Hvis cyklen er nøgen giver det et par ridser på
styrknoppen og blinklysglasset (pris 100Kr for glas og maling). Hvis der er
kåbe på kommer der grimme ridser på kåben, og det er en helt anden
prisklasse at reparere. Tilgændgæld ser cyklen større ud og er mere
behagelig at køre på med hastigheder over 130 i længere tid, og hvis det
regner bliver man mindre våd. Den får også en tophastighed der er 5-10 km/t
højere. Valget er op til dig. Synes du den er køn uden kåbe, ville jeg købe
en uden. Hvis du vil have racerlooket så giv flere penge for din GS og køb
en med kåbe. Med alt respekt for en GS 500 så er det ikke en cykel man
plejer at beholde i mange sæsoner, så økonomisk kan det godt betale sig at
begrænse udgiften til kåben. Som begynder cykel er den dog perfekt. Den er
lav, let, velkørende, harmonisk, tillidsvækkende, sjov og kraftoverskuddet
er ikke skræmmende.
> Er det så bedst at købe brugt gennem en forhandler eller privat ?
Hvis du køber en der er næsten ny (1-2 år 5-15000km) Så ville jeg klart købe
den privat, da chancen for den er defekt er meget lille. Sørg dog for at
alle service er overholdt og at den liger en ny cykel, det burde den stadig
efter ca. 10.000 km. Tegn på slid nu tyder på km fusk eller misligehold. Du
giver ca. 8.000kr mere hos en forhandler end ved en privat.
> Som hjelm har jeg så kig på en Shoei X-CEED II
Husk det vigtigste ved en hjelm er ikke modelnavnet, men at pasformen er
optimal. Prøv en masse mærker og vælg den der sidder bedst.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)