/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Søkoert NV-Verlag
Fra : Steffen Skov


Dato : 18-05-07 10:07

Hejsa
NV-Verlag har marts 2007 udgivet en søkortserie:

"Die Ostsee
Kombipack 1 bis 4"
til 198 Euro

Det er jow billigt. Er der nogen der har erfaring med de tyske kort? Kan man
bruge de elektroniske kort på en labtop med GPS-mus?

Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."
C. Columbus



 
 
Bjarke M. Christense~ (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke M. Christense~


Dato : 18-05-07 17:03

Og så står der tilmed (et andet sted) at nogle af de elektroniske kort er
med luftbilleder.

Jeg har netop bestilt et sæt over Götakanal. Jeg bemærkede dog, at man
bliver nødt til at bestille en opgradering fra light til standard versionen.
Ellers virker
luftbilleder, track recording og dataoverførelse til gps'en ikke. Og det
mener jeg ikke man kan undvære, hvis man skal have det istedet for dlsk. Men
der ryger til 100 euro oveni.....

Bjarke

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> wrote in message
news:464d6cc6$0$47904$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa
> NV-Verlag har marts 2007 udgivet en søkortserie:
>
> "Die Ostsee
> Kombipack 1 bis 4"
> til 198 Euro
>
> Det er jow billigt. Er der nogen der har erfaring med de tyske kort? Kan
> man bruge de elektroniske kort på en labtop med GPS-mus?
>
> Hilsen
> Steffen
> --
> "Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
> søvnen bringer drømme."
> C. Columbus
>
>



Egon Stich (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 18-05-07 17:36


"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:464d6cc6$0$47904$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa
> NV-Verlag har marts 2007 udgivet en søkortserie:
>
> "Die Ostsee
> Kombipack 1 bis 4"
> til 198 Euro
>
> Det er jow billigt. Er der nogen der har erfaring med de tyske kort? Kan man
> bruge de elektroniske kort på en labtop med GPS-mus?
>
> Hilsen
> Steffen

Jeg har sejlet med nævnte kort, i et par år.
Kortene er glimrende, ligeledes de medfølgende havnelodser.
Og man kan godt anvende dem på PC med gps-mus eller, og det synes jeg er bedre, koble en ecxisterende navigator til PCen.

MVH
Egon

Ukendt (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-07 19:58

Jeg har været meget tilfreds med såvel papirkort som de elektroniske.
(Det er dem, hvor der medfølger en CD med papirkortene - ikke?).

Det medfølgende program - Navigator Light - er ikke en fuldgyldig
navigationspakke, men kobler du en GPS til din PC kan du se, hvor du er
i kortet, men begræsningen gælder - såvidt jeg husker - noget med
bagrænsede muligheder for waypoints og ruter og import/eksport af data
....

Men programmet fungerer fint og er let at lære. Bemærk dog, som Bjarke
skriver, at luftbillederne ikke kan vises i "den lette" version ...

Jeg er enig i, at det er et godt tilbud til lystsejleren!

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'


"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:464d6cc6$0$47904$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa
> NV-Verlag har marts 2007 udgivet en søkortserie:
>
> "Die Ostsee
> Kombipack 1 bis 4"
> til 198 Euro
>
> Det er jow billigt. Er der nogen der har erfaring med de tyske kort?
> Kan man bruge de elektroniske kort på en labtop med GPS-mus?
>
> Hilsen
> Steffen
> --
> "Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
> søvnen bringer drømme."
> C. Columbus
>
>



Steffen Skov (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 18-05-07 21:12

Tak for svarene til jer alle
Nu er der ingen tvivl, jeg køber pakken. Så kikker jeg på programmet
bagefter.
Til Bjarke: Jow - for at se billeder af kyster og havne skal man have
prof.-udgaven. Det står på hjemmesiden.
Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."
C. Columbus

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
news:464df6be$0$820$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har været meget tilfreds med såvel papirkort som de elektroniske.
> (Det er dem, hvor der medfølger en CD med papirkortene - ikke?).
>
> Det medfølgende program - Navigator Light - er ikke en fuldgyldig
> navigationspakke, men kobler du en GPS til din PC kan du se, hvor du er i
> kortet, men begræsningen gælder - såvidt jeg husker - noget med bagrænsede
> muligheder for waypoints og ruter og import/eksport af data ...
>
> Men programmet fungerer fint og er let at lære. Bemærk dog, som Bjarke
> skriver, at luftbillederne ikke kan vises i "den lette" version ...
>
> Jeg er enig i, at det er et godt tilbud til lystsejleren!
>
> --
> Flemming Torp
> 'kun en tåbe frygter ikke haven'
>
>
> "Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:464d6cc6$0$47904$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hejsa
>> NV-Verlag har marts 2007 udgivet en søkortserie:
>>
>> "Die Ostsee
>> Kombipack 1 bis 4"
>> til 198 Euro
>>
>> Det er jow billigt. Er der nogen der har erfaring med de tyske kort? Kan
>> man bruge de elektroniske kort på en labtop med GPS-mus?
>>
>> Hilsen
>> Steffen
>> --
>> "Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
>> søvnen bringer drømme."
>> C. Columbus
>>
>>
>
>



Bjarke M. Christense~ (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke M. Christense~


Dato : 18-05-07 22:23

Ahh kan std udgaven ikke gøre det ??

Bjarke

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> wrote in message
news:464e0949$0$47396$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
snip
> Til Bjarke: Jow - for at se billeder af kyster og havne skal man have
> prof.-udgaven. Det står på hjemmesiden.
> Hilsen
> Steffen
snip



Ukendt (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-07 22:49

Jo!

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
en meddelelse news:464e1a06$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ahh kan std udgaven ikke gøre det ??
>
> Bjarke
>
> "Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> wrote in message
> news:464e0949$0$47396$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> snip
>> Til Bjarke: Jow - for at se billeder af kyster og havne skal man have
>> prof.-udgaven. Det står på hjemmesiden.
>> Hilsen
>> Steffen
> snip
>



Egon Stich (19-05-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 19-05-07 12:00


"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:464e0949$0$47396$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Tak for svarene til jer alle
> Nu er der ingen tvivl, jeg køber pakken. Så kikker jeg på programmet
> bagefter.
> Til Bjarke: Jow - for at se billeder af kyster og havne skal man have
> prof.-udgaven. Det står på hjemmesiden.
> Hilsen
> Steffen
> --
> "Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
> søvnen bringer drømme."
> C. Columbus

Du skal lige være opmærksom på deres licensbetingelser.
Du har to "skud i bøssen".
En til installering på din hjemme pc, og fra denne kan du så via nettet få en licenskode til din lab-top.


MVH
Egon

Bjarke M. Christense~ (19-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke M. Christense~


Dato : 19-05-07 20:40

?? Vil det sige man ikke kan re-installere, hvis ens pc'er går i stykker ??

Bjarke


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:464ee39f$0$87064$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:464e0949$0$47396$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Tak for svarene til jer alle
> Nu er der ingen tvivl, jeg køber pakken. Så kikker jeg på programmet
> bagefter.
> Til Bjarke: Jow - for at se billeder af kyster og havne skal man have
> prof.-udgaven. Det står på hjemmesiden.
> Hilsen
> Steffen
> --
> "Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
> søvnen bringer drømme."
> C. Columbus

Du skal lige være opmærksom på deres licensbetingelser.
Du har to "skud i bøssen".
En til installering på din hjemme pc, og fra denne kan du så via nettet få
en licenskode til din lab-top.


MVH
Egon



Egon Stich (19-05-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 19-05-07 22:38


"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en meddelelse news:464f529d$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> ?? Vil det sige man ikke kan re-installere, hvis ens pc'er går i stykker ??
>
> Bjarke
>

Det er såmænd samme system, som XP og mange andre bruger.
De bruger et system, hvor nogle hoveddele i pc-eren bliver registreret.
Dette betyder, at skifter du f.ex styresystem, må du reinstallere, og have en ny kode
Det kan man så få, efter lidt skriveri frem og tilbage.
Det kan gøres, men er "lidt bøvlet".
Fremgangsmåden står, så vidt jeg erindrer, på deres hjemmeside.

MVH
Egon

MVH
Egon

Bjarke M. Christense~ (19-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke M. Christense~


Dato : 19-05-07 23:05

Nå, OK, bare det er som med Windows, hvor man altid kan få en ny kode.

Jeg kan ikke lige finde hvor det er beskrevet på deres hjemmeside. Kan jeg
få en vokal ..??

Bjarke

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:464f6e55$0$6893$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:464f529d$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> ?? Vil det sige man ikke kan re-installere, hvis ens pc'er går i stykker
> ??
>
> Bjarke
>

Det er såmænd samme system, som XP og mange andre bruger.
De bruger et system, hvor nogle hoveddele i pc-eren bliver registreret.
Dette betyder, at skifter du f.ex styresystem, må du reinstallere, og have
en ny kode
Det kan man så få, efter lidt skriveri frem og tilbage.
Det kan gøres, men er "lidt bøvlet".
Fremgangsmåden står, så vidt jeg erindrer, på deres hjemmeside.

MVH
Egon

MVH
Egon



Henning (19-05-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 19-05-07 23:48


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:464f6e55$0$6893$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Dette betyder, at skifter du f.ex styresystem, må du reinstallere, og have
en ny kode
Det kan man så få, efter lidt skriveri frem og tilbage.
Det kan gøres, men er "lidt bøvlet".

.........................................

Har du prøvet det med søkortene, eller er der kun 2 installationer?

mvh Henning




Egon Stich (21-05-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 21-05-07 10:33


"Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse news:464f7ea0$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:464f6e55$0$6893$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Dette betyder, at skifter du f.ex styresystem, må du reinstallere, og have
> en ny kode
> Det kan man så få, efter lidt skriveri frem og tilbage.
> Det kan gøres, men er "lidt bøvlet".
>
> ........................................
>
> Har du prøvet det med søkortene, eller er der kun 2 installationer?
>
> mvh Henning
>

Det, jeg har prøvet, er følgende:
Jeg købte 3 serier.
Indstallerede nav.programmet, og derefter kortene.
Kortene til hver serie, krævede hver sin kode.
For at installere på den "blærbare", hentede men en kode til dette på nettet.
Til hver kortserie.
Så vidt jeg erindrer, det er mere end et år siden, kom oplysningerne om hvorledes man kunne få en ny kode i tilfælde af anden PC,
i forbindelse med aktiveringen.

MVH
Egon

Henning (21-05-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-05-07 18:53

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:46516891$0$52131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Så vidt jeg erindrer, det er mere end et år siden, kom oplysningerne om
hvorledes man kunne få en ny kode i tilfælde af anden PC,
i forbindelse med aktiveringen.

.........................

Så prøver jeg at installere et af kortene (Serie 4) som jeg har mindst brug
for. Er der noget usædvanligt skriver jeg om det.

mvh Henning




Egon Stich (21-05-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 21-05-07 19:57


"Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse news:4651dc7e$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:46516891$0$52131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Så vidt jeg erindrer, det er mere end et år siden, kom oplysningerne om
> hvorledes man kunne få en ny kode i tilfælde af anden PC,
> i forbindelse med aktiveringen.
>
> ........................
>
> Så prøver jeg at installere et af kortene (Serie 4) som jeg har mindst brug
> for. Er der noget usædvanligt skriver jeg om det.
>
> mvh Henning
>

Jeg har lige gennemset brevordneren.
Oplysningerne om aktivering står i de papirer, der kommer med pakken.
(når alt glipper, skal man læse brugdanvisningen
Du installerer, skriver nummeret der står i papirerne, går på nettet, får aktiveringskoden, indsætter denne, og kører.
Dette kan du gøre for 2 PCere.
Ny, 3., pC:
Henvendelse til forlaget.

MVH
Egon


Steffen Skov (21-05-2007)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 21-05-07 21:10

Fint - det vil jeg prøve, når jeg får pakken.
Hilsen
Steffen

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:4651eeba$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Jeg har lige gennemset brevordneren.
Oplysningerne om aktivering står i de papirer, der kommer med pakken.
(når alt glipper, skal man læse brugdanvisningen
Du installerer, skriver nummeret der står i papirerne, går på nettet, får
aktiveringskoden, indsætter denne, og kører.
Dette kan du gøre for 2 PCere.
Ny, 3., pC:
Henvendelse til forlaget.

MVH
Egon



... (21-05-2007)
Kommentar
Fra : ...


Dato : 21-05-07 21:37

Ja, man kan ringe både til tyskland, og til US, samt henvende sig på deres
mail-support, der er NUL hjælp. ( Jeg har brugt det halve af dagen på det )
Jeg har lige lagt Vista ind på min HP-lappi, og i den forbindelse formaterer
den. Derfor er jeg kommet i den situation, at Maptech ikke virker. Og som
skrevet, så er der absolut ingen hjælp at hente. Man er tvunget til at købe
det igen.
Det er simpelthen noget crap, mine kort er fra sommeren 2006, og i
forbindelse med Maptech, er det lige til at smide ud. Det bliver hurtigt en
voldsom dyr affære, hvis man skal hoste op med et par tudser om året, for at
bruge det crap.



"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen
news:4651eeba$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

"Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse
news:4651dc7e$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:46516891$0$52131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Så vidt jeg erindrer, det er mere end et år siden, kom oplysningerne om
> hvorledes man kunne få en ny kode i tilfælde af anden PC,
> i forbindelse med aktiveringen.
>
> ........................
>
> Så prøver jeg at installere et af kortene (Serie 4) som jeg har mindst
> brug
> for. Er der noget usædvanligt skriver jeg om det.
>
> mvh Henning
>

Jeg har lige gennemset brevordneren.
Oplysningerne om aktivering står i de papirer, der kommer med pakken.
(når alt glipper, skal man læse brugdanvisningen
Du installerer, skriver nummeret der står i papirerne, går på nettet, får
aktiveringskoden, indsætter denne, og kører.
Dette kan du gøre for 2 PCere.
Ny, 3., pC:
Henvendelse til forlaget.

MVH
Egon


Steffen Skov (21-05-2007)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 21-05-07 22:10

Øh - så er jeg forvirret!
Det vi skriver om er vel forhåbenligt ikke MAP-TECH, men "Chart Navigator"
fra Navigationsprogramm der amerikanischen Firma Rose Point.
Jeg håber ikke det er 2 sider af samme sag?
Hilsen
Steffen

"..." <mine-handler@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:465202e1$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, man kan ringe både til tyskland, og til US, samt henvende sig på deres
> mail-support, der er NUL hjælp. ( Jeg har brugt det halve af dagen på
> det )
> Jeg har lige lagt Vista ind på min HP-lappi, og i den forbindelse
> formaterer den. Derfor er jeg kommet i den situation, at Maptech ikke
> virker. Og som skrevet, så er der absolut ingen hjælp at hente. Man er
> tvunget til at købe det igen.
> Det er simpelthen noget crap, mine kort er fra sommeren 2006, og i
> forbindelse med Maptech, er det lige til at smide ud. Det bliver hurtigt
> en voldsom dyr affære, hvis man skal hoste op med et par tudser om året,
> for at bruge det crap.
>
>
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen
> news:4651eeba$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse
> news:4651dc7e$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46516891$0$52131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Så vidt jeg erindrer, det er mere end et år siden, kom oplysningerne om
>> hvorledes man kunne få en ny kode i tilfælde af anden PC,
>> i forbindelse med aktiveringen.
>>
>> ........................
>>
>> Så prøver jeg at installere et af kortene (Serie 4) som jeg har mindst
>> brug
>> for. Er der noget usædvanligt skriver jeg om det.
>>
>> mvh Henning
>>
>
> Jeg har lige gennemset brevordneren.
> Oplysningerne om aktivering står i de papirer, der kommer med pakken.
> (når alt glipper, skal man læse brugdanvisningen
> Du installerer, skriver nummeret der står i papirerne, går på nettet, får
> aktiveringskoden, indsætter denne, og kører.
> Dette kan du gøre for 2 PCere.
> Ny, 3., pC:
> Henvendelse til forlaget.
>
> MVH
> Egon
>



SørenH (21-05-2007)
Kommentar
Fra : SørenH


Dato : 21-05-07 22:45

Steffen Skov skrev:
> Øh - så er jeg forvirret!
> Det vi skriver om er vel forhåbenligt ikke MAP-TECH, men "Chart Navigator"
> fra Navigationsprogramm der amerikanischen Firma Rose Point.
> Jeg håber ikke det er 2 sider af samme sag?

Det amerikanske firma Maptech "ejer" BSB/KAP-formatet, og laver kort
over det meste af verden samt programmet Chart Navigator, som hed
Offshore Navigator indtil for et år siden. Det er muligt de bruger en
softwareunderleverandør, men det er deres program.

Maptech har partnerskab med NV-verlag i Arnis ved Slien, som laver
kortserier over bl.a. Danmark.

Både Offshore- og Chart-Navigator kommer/kom i en light-, standard- og
Pro-udgave.
Light følger med når du køber deres kort (eller NV's kort) og er ikke
specielt godt låst. Light mangler en del features, bl.a. traceaftegning
mens man sejler.
Standardudgaven kan alt det man kan forlange af et moderne
navigationsprogram og koster 98 euro.
Pro kan lidt mere, men den høje pris er ikke berettiget i europa synes
jeg. I USA får man kort over hele USA med i Pro-udgaven og så passer
prisen bedre.

Man har 2 x installation af BSB/KAP-kortpakker, og kortpakkerne låses
til hardware-info.
Udskifter man hardware er det muligt at ansøge om endnu en kode.
Mit motherboard røg for et år siden, og - efter kontakt til NV - skrev
jeg en mail til Maptech support, hvorefter der kom en ny kode.

Og en personlig vurdering:
Jeg har prøvet Fugawi, SeaClear, OZIexplorer, Offshore Navigator light
og DLS, og jeg foretrækker klart det fra Maptech, og skal have bestilt
en Chart Navigator Standard snarest.
Det er selvfølgelig min uvidenskabelige og personlige vurdering, men jeg
har da brugt et antal aftner på at teste og sammenligne.

Mvh
Søren H
Marie af Næstved

Bjarke M. Christense~ (21-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke M. Christense~


Dato : 21-05-07 22:49

Er det ikke det samme ??

Bjarke

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> wrote in message
news:46520ab0$0$47358$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Øh - så er jeg forvirret!
> Det vi skriver om er vel forhåbenligt ikke MAP-TECH, men "Chart Navigator"
> fra Navigationsprogramm der amerikanischen Firma Rose Point.
> Jeg håber ikke det er 2 sider af samme sag?
> Hilsen
> Steffen
>
> "..." <mine-handler@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:465202e1$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, man kan ringe både til tyskland, og til US, samt henvende sig på
>> deres mail-support, der er NUL hjælp. ( Jeg har brugt det halve af dagen
>> på det )
>> Jeg har lige lagt Vista ind på min HP-lappi, og i den forbindelse
>> formaterer den. Derfor er jeg kommet i den situation, at Maptech ikke
>> virker. Og som skrevet, så er der absolut ingen hjælp at hente. Man er
>> tvunget til at købe det igen.
>> Det er simpelthen noget crap, mine kort er fra sommeren 2006, og i
>> forbindelse med Maptech, er det lige til at smide ud. Det bliver hurtigt
>> en voldsom dyr affære, hvis man skal hoste op med et par tudser om året,
>> for at bruge det crap.
>>
>>
>>
>> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4651eeba$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4651dc7e$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:46516891$0$52131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>> Så vidt jeg erindrer, det er mere end et år siden, kom oplysningerne om
>>> hvorledes man kunne få en ny kode i tilfælde af anden PC,
>>> i forbindelse med aktiveringen.
>>>
>>> ........................
>>>
>>> Så prøver jeg at installere et af kortene (Serie 4) som jeg har mindst
>>> brug
>>> for. Er der noget usædvanligt skriver jeg om det.
>>>
>>> mvh Henning
>>>
>>
>> Jeg har lige gennemset brevordneren.
>> Oplysningerne om aktivering står i de papirer, der kommer med pakken.
>> (når alt glipper, skal man læse brugdanvisningen
>> Du installerer, skriver nummeret der står i papirerne, går på nettet, får
>> aktiveringskoden, indsætter denne, og kører.
>> Dette kan du gøre for 2 PCere.
>> Ny, 3., pC:
>> Henvendelse til forlaget.
>>
>> MVH
>> Egon
>>
>
>



Ukendt (22-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-05-07 00:14

Uden at være ekspert på området, har jeg hørt/læst om flere have
problemer med tredie parts leverandører af programmer til Vista ... Se
bl.a. nyhesgruppen om Windows ...

Kan du ikke "rulle tilbage til XP" eller derfra du kom? - og så bruge de
programmer, du har haft kørende. Jeg ser ingen grund til at du skal ud i
byen og købe nyt ...

Jeg "tør" simpelthen ikke skifte til Vista på den laptop, jeg bruger i
båden ... Jeg frygter lige netop det, der er hændt dig ... Og på båden
er XP helt tilstrækkeligt ... Og er det iøvrigt også herhjemme ... Men
jeg er jo også en "kylling" ... Jeg venter til de har en stabil SP2 ...
Jeg har god tid ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'


"..." <mine-handler@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:465202e1$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, man kan ringe både til tyskland, og til US, samt henvende sig på
> deres mail-support, der er NUL hjælp. ( Jeg har brugt det halve af
> dagen på det )
> Jeg har lige lagt Vista ind på min HP-lappi, og i den forbindelse
> formaterer den. Derfor er jeg kommet i den situation, at Maptech ikke
> virker. Og som skrevet, så er der absolut ingen hjælp at hente. Man er
> tvunget til at købe det igen.
> Det er simpelthen noget crap, mine kort er fra sommeren 2006, og i
> forbindelse med Maptech, er det lige til at smide ud. Det bliver
> hurtigt en voldsom dyr affære, hvis man skal hoste op med et par
> tudser om året, for at bruge det crap.
>
>
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen
> news:4651eeba$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse
> news:4651dc7e$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46516891$0$52131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Så vidt jeg erindrer, det er mere end et år siden, kom oplysningerne
>> om
>> hvorledes man kunne få en ny kode i tilfælde af anden PC,
>> i forbindelse med aktiveringen.
>>
>> ........................
>>
>> Så prøver jeg at installere et af kortene (Serie 4) som jeg har
>> mindst brug
>> for. Er der noget usædvanligt skriver jeg om det.
>>
>> mvh Henning
>>
>
> Jeg har lige gennemset brevordneren.
> Oplysningerne om aktivering står i de papirer, der kommer med pakken.
> (når alt glipper, skal man læse brugdanvisningen
> Du installerer, skriver nummeret der står i papirerne, går på nettet,
> får aktiveringskoden, indsætter denne, og kører.
> Dette kan du gøre for 2 PCere.
> Ny, 3., pC:
> Henvendelse til forlaget.
>
> MVH
> Egon
>



Leon Hulstroem (22-05-2007)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem


Dato : 22-05-07 00:44

> Jeg "tør" simpelthen ikke skifte til Vista på den laptop, jeg bruger i
> båden ... Jeg frygter lige netop det, der er hændt dig ... Og på båden er
> XP helt tilstrækkeligt ... Og er det iøvrigt også herhjemme ... Men jeg er
> jo også en "kylling" ... Jeg venter til de har en stabil SP2 ... Jeg har
> god tid ...

Tør ikke.... næ du, det er sund fornuft at vente. Desuden er det ikke kun
software app's der har problemer, der er lige så store problemer med
hardware drivers til Vista.
Det er først igennem det sidste år, at de fleste firma'er opdaterer deres
w2k-servere til XP.

Næææ du... Redhat det spiller. True multitasking alderede dengang da
"IBM-PC'ere" kørte kamuflerede Ms-DOS med Winslow 3.0
Men Benny baGhave købte IBM-DOS og så satte han sig på verdensherredømmet.
Tænk min gamle 386-sx16 med Linux kunne kører flere apps samtidigt og
hurtigere end min P100 med winslow.

Nåå tager lige et spil Pacman på min ZX81 med 16k kort og gnusker en
nostalgi-kiks
Imens jeg hygger mig over at have lamme-tæsket en X-40 under dagens sejlads
i en Cayenne

-Leon



Preben (22-05-2007)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 22-05-07 19:57

> Tør ikke.... næ du, det er sund fornuft at vente. Desuden er det ikke kun
> software app's der har problemer, der er lige så store problemer med
> hardware drivers til Vista.
> Det er først igennem det sidste år, at de fleste firma'er opdaterer deres
> w2k-servere til XP.
>
> Næææ du... Redhat det spiller. True multitasking alderede dengang da
> "IBM-PC'ere" kørte kamuflerede Ms-DOS med Winslow 3.0
> Men Benny baGhave købte IBM-DOS og så satte han sig på verdensherredømmet.
> Tænk min gamle 386-sx16 med Linux kunne kører flere apps samtidigt og
> hurtigere end min P100 med winslow.
>
> Nåå tager lige et spil Pacman på min ZX81 med 16k kort og gnusker en
> nostalgi-kiks
> Imens jeg hygger mig over at have lamme-tæsket en X-40 under dagens sejlads
> i en Cayenne

Hmm... jeg vil bare gerne vide om du kender nogle navigationsprogrammer
(til linux), der kan anvende NV's bsb-kort?

Jeg ved bsb-lib findes og jeg mener faktisk også jeg fandt noget
navigationssoftware - bare ikke noget der kunne anvendes til bsb-kort!


Hvis der er noget info du vil dele er jeg da meget interesseret.
Jeg fik faktisk garmin'en op at køre med et landkort i noget andet
software der blot krævede et billed med angivelse af forskellige
"hjørne-koordinaterne".


Mvh / Preben

Leon Hulstroem (22-05-2007)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem


Dato : 22-05-07 20:26

> Hmm... jeg vil bare gerne vide om du kender nogle navigationsprogrammer
> (til linux), der kan anvende NV's bsb-kort?

Ja det er lidt tricky.. men i teorien burde alt PDA software kunne kører på
Linux !!
Men jeg kan med sikkerhed sige at OziExplorer virker på Redhat 6.2 og mund
ikke Pocket Navigator fra Maptech også virker !!

Det der så kan drille lidt er en GPS-driver.

-Leon



Preben (22-05-2007)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 22-05-07 21:01

>> Hmm... jeg vil bare gerne vide om du kender nogle navigationsprogrammer
>> (til linux), der kan anvende NV's bsb-kort?
>
> Ja det er lidt tricky.. men i teorien burde alt PDA software kunne kører på
> Linux !!

Altså med wine eller?

> Men jeg kan med sikkerhed sige at OziExplorer virker på Redhat 6.2 og mund
> ikke Pocket Navigator fra Maptech også virker !!

Også med wine???
Eller er det noget jeg ikke lige kender til med PDA-programmer og linux?

> Det der så kan drille lidt er en GPS-driver.

Drivere er altid et problem. Men fik som sagt engang Garmin (NMEA) op at
køre via en usb-seriel konverter. Og fik det også plottet på et kort -
bare ikke lige bsb!


Mvh / Preben

Leon Hulstroem (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem


Dato : 23-05-07 00:13


"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:46534bc1$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hmm... jeg vil bare gerne vide om du kender nogle navigationsprogrammer
>>> (til linux), der kan anvende NV's bsb-kort?
>>
>> Ja det er lidt tricky.. men i teorien burde alt PDA software kunne kører
>> på
>> Linux !!
>
> Altså med wine eller?

Ja, med Wine, eller WinX og Win4Lin (har jeg dog ikke testet)
(og for ikke nørderne, er det en windows emulator til Linux).

På diverse Linux fora har flere gjort det med succes, søg lidt på google

-Leon

Ps: Linux er kun for ekstrem nørder !! Det er slet ikke noget for
windows-brugere, som ikke ved hvad en commando-prompt er

/sbin/shutdown -h now



Ukendt (23-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-07 00:26

Tak for advarslen Leon ... fra "kyllingen" ...

Jeg har dog "vovet springet" ud i en Pocket Navigator, som jeg vil prøve
at "lege med" på min PDA - hos NV-Verlag koster den ?59 ... men er vist
lidt billigere via maptechs USA-site ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
news:465378fa$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:46534bc1$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Hmm... jeg vil bare gerne vide om du kender nogle
>>>> navigationsprogrammer
>>>> (til linux), der kan anvende NV's bsb-kort?
>>>
>>> Ja det er lidt tricky.. men i teorien burde alt PDA software kunne
>>> kører på
>>> Linux !!
>>
>> Altså med wine eller?
>
> Ja, med Wine, eller WinX og Win4Lin (har jeg dog ikke testet)
> (og for ikke nørderne, er det en windows emulator til Linux).
>
> På diverse Linux fora har flere gjort det med succes, søg lidt på
> google
>
> -Leon
>
> Ps: Linux er kun for ekstrem nørder !! Det er slet ikke noget for
> windows-brugere, som ikke ved hvad en commando-prompt er
>
> /sbin/shutdown -h now
>



Børge Wedel Müller (28-05-2007)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 28-05-07 18:35

Hvis det ikke var fordi det er "f......" dyrt.....

så findes det ultimative Linux navigations software allerede.

http://www.olex.no/

Selv min ældste bærbare ville være "state of the art" - sammenlignet med de
krav der er....

mvh
/Børge



"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
news:46537b97$0$858$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Tak for advarslen Leon ... fra "kyllingen" ...
>
> Jeg har dog "vovet springet" ud i en Pocket Navigator, som jeg vil prøve
> at "lege med" på min PDA - hos NV-Verlag koster den ?59 ... men er vist
> lidt billigere via maptechs USA-site ...
>
> --
> Flemming Torp
> 'kun en tåbe frygter ikke haven'
>
> "Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
> news:465378fa$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46534bc1$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> Hmm... jeg vil bare gerne vide om du kender nogle
>>>>> navigationsprogrammer
>>>>> (til linux), der kan anvende NV's bsb-kort?
>>>>
>>>> Ja det er lidt tricky.. men i teorien burde alt PDA software kunne
>>>> kører på
>>>> Linux !!
>>>
>>> Altså med wine eller?
>>
>> Ja, med Wine, eller WinX og Win4Lin (har jeg dog ikke testet)
>> (og for ikke nørderne, er det en windows emulator til Linux).
>>
>> På diverse Linux fora har flere gjort det med succes, søg lidt på google
>>
>>
>> -Leon
>>
>> Ps: Linux er kun for ekstrem nørder !! Det er slet ikke noget for
>> windows-brugere, som ikke ved hvad en commando-prompt er
>>
>> /sbin/shutdown -h now
>>
>
>



Egon Stich (22-05-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-05-07 16:58


"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse news:46522740$0$916$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Uden at være ekspert på området, har jeg hørt/læst om flere have
> problemer med tredie parts leverandører af programmer til Vista ... Se
> bl.a. nyhesgruppen om Windows ...
>

jeg har haft den dårlige erfaring med vista, at min gpsmus ikke kunne kører under dette "styresystem".
Det er driverne, det ikke har lyst til at bruge.
men der kommer nok en pi...dyr dims fra Gates---

Egon

Henning (19-05-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 19-05-07 23:46

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:464f529d$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> ?? Vil det sige man ikke kan re-installere, hvis ens pc'er går i stykker
> ??
>

Som jeg har læst det, er koden koblet til CPU'en og du kan derfor kun
reinstaller, hvis det er samme fysiske CPU du reinstallere til. Dette har
afholdt mig fra at "åbne" mine kort, da jeg overvejer at skifte såvel min
bærbare som min stasionære.

De kun 2 skud er en stor ulempe.

mvh Henning




Lars Holst (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 18-05-07 21:26

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> said in
news:464d6cc6$0$47904$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hejsa
> NV-Verlag har marts 2007 udgivet en søkortserie:
>
> "Die Ostsee
> Kombipack 1 bis 4"
> til 198 Euro
>
> Det er jow billigt. Er der nogen der har erfaring med de tyske kort?
> Kan man bruge de elektroniske kort på en labtop med GPS-mus?
>
> Hilsen
> Steffen

Jeg har brugt disse kort i en del år efterhånden.
Jeg finder dem mere oplysende end de danske søkortserier.
Dog med den ulempe at man i nogle tilfælde skal kunne nogle tyske ord for
landmærker etc.
Men er det ingen hindring så er de super.
Og de medfølgende CD-Rom'er med Offshore Navigator Lite er gode til
planlægning af sommeren eller næste dags sejlads.
Men selvom du kobler en GPS til, som jeg gjorde et af årene for at teste
det, kan det under ingen omstændigheder konkurrere med en plotter in action
for du er hæmmet af en given PC/notebooks begrænsede brugbarhed hvor sollys
og saltvand er temmeligt usundt.

Desuden er der nogle områder af bl.a. Svenskekysten hvor det elektroniske
materiale ikke laves af samme forlag og derfor er proceduren for at
installere det irriterende anderledes og specielt når det skal på flere
maskiner samtidig er det en hovedpinefremkaldende besværlig process.

Men summa summarum er det absolut anbefalelsesværdigt.

--
Lars Holst

Steffen Skov (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 18-05-07 21:45

Hej Lars
Tak for ordene.
Nu er jeg ikke i tvivl, og det hele er lige bestilt og kommer med posten i
næste uge.
Man kan opgradere nav.programmet til en prof.udgave for ca. 70 Euro. Det er
jow ikke dyrt. DLS koster immervæk over 700 kr.. Så det kikker jeg på og
vender tilbage i gruppen med en melding.
Hilsen
Steffen
---
"Det menneske, der ikke ikke har været omgivet af vand til alle sider, har
ikke noget begreb om verden"
Goethe


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9934E43A0617225689lh236589@62.243.74.162...
> "Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> said in
> news:464d6cc6$0$47904$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
> Men summa summarum er det absolut anbefalelsesværdigt.
>
> --
> Lars Holst



Lars Holst (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 18-05-07 22:08

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> said in
news:464e106d$0$48956$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hej Lars
> Tak for ordene.
> Nu er jeg ikke i tvivl, og det hele er lige bestilt og kommer med
> posten i næste uge.
> Man kan opgradere nav.programmet til en prof.udgave for ca. 70 Euro.
> Det er jow ikke dyrt. DLS koster immervæk over 700 kr.. Så det kikker
> jeg på og vender tilbage i gruppen med en melding.
> Hilsen
> Steffen
> ---
> "Det menneske, der ikke ikke har været omgivet af vand til alle sider,
> har ikke noget begreb om verden"
> Goethe
>
>
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns9934E43A0617225689lh236589@62.243.74.162...
>> "Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> said in
>> news:464d6cc6$0$47904$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>>
>> Men summa summarum er det absolut anbefalelsesværdigt.
>>
>> --
>> Lars Holst
>
>
>

Jeg har haft DLS.

Jeg lover dig at DLS kan slet ikke være med i det selskab her på andre
planer end som turistvejledning.

--
Lars Holst

Møller (19-05-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 19-05-07 10:03

Lars Holst skrev:
> "Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> said in
> news:464e106d$0$48956$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
>> Hej Lars
>> Tak for ordene.
>> Nu er jeg ikke i tvivl, og det hele er lige bestilt og kommer med
>> posten i næste uge.

Bestilt i DE eller DK ?

http://www.nv-verlag.de/eng/index_dansk.html
eller
http://www.olav-hansen.dk/sokort_nv.htm

Møller

Steffen Skov (20-05-2007)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 20-05-07 08:32

De er bestilt i Tyskland. Det var først efterfølgende jeg opdagede at Olav
har dem. Da jeg bor i Århus kunne jeg bare have taget bussen ud til ham.
Hilsen
Steffen
----
"Håbet er som en høne, der lægger flere æg, end den kan ruge ud".

"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:464ebd7c$0$885$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Lars Holst skrev:
>
> Bestilt i DE eller DK ?
>
> http://www.nv-verlag.de/eng/index_dansk.html
> eller
> http://www.olav-hansen.dk/sokort_nv.htm
>
> Møller



Bjarke M. Christense~ (20-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke M. Christense~


Dato : 20-05-07 09:21

Ja, jeg har også opdaget at min lokale shop har fået dem og at man nu
endelige kan bestille dem on-line hos weilbach (iøvrigt på tide at de har
fået sig en ordentlig webside).

Og det er til samme pris. Så indregner man de ektra omkostninger til porto
fra tyskland, så står vi her med et sjældent eksempel hvor det IKKE kan
betale sig at købe i tyskland.

Bjarke

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> wrote in message
news:464ffc28$0$47549$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> De er bestilt i Tyskland. Det var først efterfølgende jeg opdagede at Olav
> har dem. Da jeg bor i Århus kunne jeg bare have taget bussen ud til ham.
> Hilsen
> Steffen
> ----
> "Håbet er som en høne, der lægger flere æg, end den kan ruge ud".
>
> "Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:464ebd7c$0$885$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Lars Holst skrev:
>>
>> Bestilt i DE eller DK ?
>>
>> http://www.nv-verlag.de/eng/index_dansk.html
>> eller
>> http://www.olav-hansen.dk/sokort_nv.htm
>>
>> Møller
>
>



Møller (20-05-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 20-05-07 10:07

Ja det er sjældent at finde noget der ikke er dyrere hos "de danske
guldsmede" med marineudstyr til fritidsfolket

Er der ikke en der har samlet en række links til gode udenlandske
leverendører til fritidssejleren.

jeg har kun gemt et par:
http://segelladen.de/
http://www.nv-verlag.de/
http://www.hjertmans.se/
http://www.consumersmarine.com/

Bruges primært til at checke priser og så selvfølgelig googling og ebay.

Møller


Bjarke M. Christensen skrev:
> Ja, jeg har også opdaget at min lokale shop har fået dem og at man nu
> endelige kan bestille dem on-line hos weilbach (iøvrigt på tide at de har
> fået sig en ordentlig webside).
>
> Og det er til samme pris. Så indregner man de ektra omkostninger til porto
> fra tyskland, så står vi her med et sjældent eksempel hvor det IKKE kan
> betale sig at købe i tyskland.
>
> Bjarke
>
> "Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> wrote in message
> news:464ffc28$0$47549$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> De er bestilt i Tyskland. Det var først efterfølgende jeg opdagede at Olav
>> har dem. Da jeg bor i Århus kunne jeg bare have taget bussen ud til ham.
>> Hilsen
>> Steffen
>> ----
>> "Håbet er som en høne, der lægger flere æg, end den kan ruge ud".
>>
>> "Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>> news:464ebd7c$0$885$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Lars Holst skrev:
>>>
>>> Bestilt i DE eller DK ?
>>>
>>> http://www.nv-verlag.de/eng/index_dansk.html
>>> eller
>>> http://www.olav-hansen.dk/sokort_nv.htm
>>>
>>> Møller
>>
>
>

Steffen Skov (20-05-2007)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 20-05-07 08:43

Jeg tror, jeg på længere sigt vil ønske mig proff.udgaven, da den har mange
tilslutningsmuligheder af eksternt udstyr bla. AIS og GRIB.
Men det er i første omgang ønsketænkning for min pengepung.
Hilsen
Steffen

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:464e106d$0$48956$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Lars
> Tak for ordene.
> Nu er jeg ikke i tvivl, og det hele er lige bestilt og kommer med posten i
> næste uge.
> Man kan opgradere nav.programmet til en prof.udgave for ca. 70 Euro. Det
> er jow ikke dyrt. DLS koster immervæk over 700 kr.. Så det kikker jeg på
> og vender tilbage i gruppen med en melding.
> Hilsen
> Steffen
> ---
> "Det menneske, der ikke ikke har været omgivet af vand til alle sider, har
> ikke noget begreb om verden"
> Goethe
>
>
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns9934E43A0617225689lh236589@62.243.74.162...
>> "Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> said in
>> news:464d6cc6$0$47904$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>>
>> Men summa summarum er det absolut anbefalelsesværdigt.
>>
>> --
>> Lars Holst
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste