Hej Casper
"Casper Jensen" <casper(fjernes)@jensen.gs> skrev i en meddelelse
news:9hvft8$kqu$1@eising.k-net.dk...
> Jeg har gennem længere tid været med på en kikker i newsgruppen
> men nu må det være slut
>
> har indkøbt et styks kørejern GPZ500s af den gode årgang 96 i den
nyseligte
> grønnefarve med det utrolige km.tal 3700
> den har været brugt som kravelegårdsmakine og er derfor uden det dyre
blik
> skilt og et par andre ting der er faldet af undervejs.
>
Tillykke med den. Kender ikke modellen, men den ser flot ud i MC-revyen.
> Derfor har jeg et par spørgsmål. dækkende der sider på er temmelige
> spionagtige midt på.. Den er ikke så glad for at blive lagt ned grundet de
> meget flade dæk fuldt mønster på siden intet på midten.
> og derfor må der nyt gummi til..
> de nuværende er
> foran.
> 110/70-17 på 3*17 fælg
> dunlop k275J
> bagpå
> 130/70-17 på 3,5*17 fælg
> bridgestone bt-35
>
> så er spørgsmålet hva skal der på udbuddet er lidt begrænset i størrelsen
> bagpå.
>
> hvad kører folk med på maskiner med samme dækmontering f.eks. gs500,
cb500
> og er5
>
Jeg har haft min CB 500 siden ´96, og har efterhånden skiftet dæk et par
gange, (har kørt 85 kkm). Er nået frem til at følgende passer godt til min
mc, (og måske især til min kørestil):
fordæk: (110/80-17) Metzler 33 H
bagdæk: (130/80-17) Metzler 55
De står godt fast, og der er mange km i dem. Normalt 10 kkm på et bagdæk, og
20 kkm på et fordæk.
> Det vigtigste kriterie er så gode svingegenskaber så muligt..
>
OK, jeg prioriterer nok holdbarheden (antal km) højere end
svingegenskaberne, men i sidste ende er du nok nødt til at prøve dig frem
med forskellige dæk. Og det er da heller ikke det værste tidsfordriv, især
ikke med det vejr vi har nu.
mvh
Ole Baun