Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hqp6d$jh5$1@news.inet.tele.dk...
> "Carsten" <carjak@wanadont.dk> skrev i en meddelelse
> news:1z507.541$bR5.455158963@news.mobilixnet.dk...
>
> > Hvad kan jeg gøre ? Har jeg været for nærrig, da jeg ikke ville give 15
> DEM
> > mere for "sintermetall" ?
>
> Jeg har ikke noget bud på hvad der er galt, men sintermetal bremser
generelt
> ikke bedre, de holder bare længere, og kan tåle at blive ret varme - til
> gengæld slider de ret hårdt på skiven.
>
> Rittig
>
Vi er ikke enige, Rittig.
De Feroda sintermetalkoldser vi har brugt på RR-maskinerne bremser bedre men
holder bestemt ikke særlig længe. Det har Mads Lund levende beviser på. 2
træninger og en løbsdag med træning/tidstagning, et fuldført heat + 2 kvarte
heats var rigeligt til at tage livet helt af et sæt helt nye
sintermetalklodser. Jeg kører selv med et sæt magen til på min maskine og de
har efterhånden holdt længere end Mads´s eksempel. Der har ret beset været
problemer med Mads´s forbremse men den har bestemt ikke "hængt" med den fart
han kører. Funktionsmæssigt er de det bedste vi endnu har prøvet. De første
to omgange hvor man varmer dæk op skal man også lige køre noget varme i
skiven og klodserne og derefter bremser de godt uden at fade ved gentagne
lange hårde nedbremsninger fra høj fart. Med hensyn til at
sintermetalklodserne slider mere på skiven skal jeg ikke gøre mig klog på.
Det håber jeg da ikke for de bremser altså bare godt
Vesrah kevlar-klodserne som får lidt skæld ud er vi til gengæld godt
tilfredse med. De holder længere men der skal mere klem på grebet for at
opnå den samme bremseeffekt som sinterklodserne. Vesrah klodserne er til
gengæld noget billigere end sinterklodser.
Med Racende Venlig Hilsen
Per Pedersen