Det levende søkort/GPS Link
Fra : HHH

Dato : 20-03-07 09:09

Hej.

Jeg har en Geonav 5S plotter. Der er et kombineret kabel med "løse ender"
til power og dataoverførsel. Hvordan forbindes kabler til USB-stik så jeg
kan bruge GPS-Link til up- og downloading af waypoints, og kan det i det
hele taget lade sig gøre.
NB. Det er DLSK 2 jeg har, men er villig til at opgradere til 2007 hvis det
er nødvendigt.

Er der for øvrigt et andet PC-program der bedre kan bruges når det
udelukkende drejer sig om up- og download af waypoints.

God vind
HHH
"Carpe Diem" Kongebro

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 20-03-07 20:59

Jeg er ikke sikker på det virker med up/download af waypoint til en
geonav.... Mig bekendt er der ikke drivere til geonav. Se:
http://www.sejlsport.dk/sw20771.asp

Det er svært at svar på dit kabel spørgsmål, når det ikke er klart hvilke
løse ender du taler om. et det også usb eller er det seriel stik ??

Bjarke

Fra : HHH

Dato : 20-03-07 21:49

Hej Bjarke.

Jeg havde godt set, at der ikke findes drivere til geonav, men jeg vidste
ikke om man kunne bruge NMEA0183 interfacet som kommunikerer via data in og
out via violet og grå kabel på plotter. Det kan man jo nok ikke.
Kender du andre programmer der kan uploade fra PC til plotter via NMEA. Det
er jo lidt hurtigere at instaste Waypoints på PC end den laaaangsommelige
metode på plotteren.

v.h. HHH
"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:46003cea$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : ThomasB

Dato : 20-03-07 22:02

"HHH" <3xhSLETDETTE@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> Kender du andre programmer der kan uploade fra PC til plotter via NMEA.
> Det er jo lidt hurtigere at instaste Waypoints på PC end den
> laaaangsommelige metode på plotteren.

Du kan tage et kig på "GPS Utility"
http://www.gpsu.co.uk

Mvh Thomas

Fra : HHH

Dato : 20-03-07 21:56

Og lidt flere spørgsmål.
Kan jeg evt. overføre waypoints fra min håndholdte GPS (Garmin) til
Geonaven.
Jeg har ikke prøvet, men den burde jo kunne fungere som en almindelig
ekstern GPS-modtager til plotteren.

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 20-03-07 22:09

Alle de gps'er jeg har haft bruger eller en proprietær protokol til at
overføre waypoints. Som regel findes der et software produkt der er specielt
godt til luige din model. Hvad siger forhandleren ??

Fra : John

Dato : 22-03-07 06:32

Hej.
du kan ikke forbinde direkte til usb, men du kan sætte den til den serielle
port, det virker upåklageligt.
Hvis du ikke har en serieport, kan du købe et stik, med en driver, der laver
serielt om til USB, ca. 150 kr. hos f.eks. THansen.
Så er den hjemme.
Hvad ledninger der skal bruges til hvad, burde stå i manualen, ellers er der
sikkert pin tabel på producentens hjemmeside.

John Lydom.

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:46004d6e$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-03-07 13:30

Hej Her er et link med mange brugbare løsninger:

http://www.garmin.com/support/faqs/faq.jsp?faq=68

Mvh/Harding