babyalarm
Fra : Danny

Dato : 28-06-01 22:26

Hejsa NG

Som vordende forældre for første gang har min kæreste og jeg været en tur i
diverse babyforretninger og bl.a.set på babyalarmer og der findes jo et hav
af forskellige fabrikater og prisklasser.

Hvad kan vi anbefales at købe til en rimelig penge (ca. kr. 400) og en
rimelig kvalitet?

Mvh,
Danny

Fra : Britta Madsen

Dato : 29-06-01 06:38

Hejsa Danny!
Jeg er selv en første gangsforældre(og jeg elsker det). Den babyalarm vi har
det er en Phillip model, men den kostede godt nok 800,-, men man kan få
mange forskellige Phillipmodeller, så det mærke vil jeg foretrække :)
Held & lykke med den lille...
Knus fra Britta

Danny <saytos@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b3ba0e6$0$4674$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 29-06-01 10:25

Danny wrote:

> [...]
> af forskellige fabrikater og prisklasser.
>
> Hvad kan vi anbefales at købe til en rimelig penge (ca. kr. 400) og en

Jeg vil ikke anbefale specifikke mærker (jeg kan faktisk ikke en gang
huske mærket på vores egen), men een funktionalitet er et ultimativt
krav: Modtageren skal signalere (ved bip, hyletone e.l.), hvis
forbindelsen til senderen er væk (hvilket kan skyldes afstand, for tykke
mure, dødt batteri mm.).

Det er mig uforståeligt at babyalarmer uden denne funktion overhovedet
produceres og kan sælges.

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@capgemini.dk | http://www.thehungersite.com

Fra : Tine Andersen

Dato : 29-06-01 12:06

"Kristian Damm Jensen" <kristian-Damm.Jensen@REMOVEcapgemini.dk> wrote in
message news:3B3C4952.ED46E7FC@REMOVEcapgemini.dk...

> [...]
> produceres og kan sælges.
>

> --
> Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to

Vi brugte baby-alarm til den første for ni år siden (som nogen måske ved,
Kristian), og den virkede ikke, da vi fik Niels for 4 år siden, og vi
savnede den ikke.

Ind imellem skete det da, at han kom til at ligge og hyle lidt, før vi
opdagede det, men skaden er - så vidt vi kan vurdere - ikke permanent.

Til gengæld brugte vi - som Kristian så ganske rigtigt skriver - enormt
meget energi og tid på at sikre os, at den fungerede, og at batterierne hele
tiden var ladet op - tid, der kunne have været brugt på lige at kigge til
tøsen i stedet.

Efter ganske få uger kan de let hyle så højt, at man hører det - eller måske
snarere fornemmer det i mellemgulvet. Man får en sjette sans.

Med venlig hilsen
Tine

Fra : Tomas O.

Dato : 30-06-01 07:34

"Tine Andersen" <tine.andersen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9hhnfq$k1f$1@news.inet.tele.dk...
SNIP
>Man får en sjette sans.

Ja man gør så!

Jeg reagerede ofte før end han aktiverede alarmen, når han havde tabt
sut eller andet.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Tomas O.

Dato : 29-06-01 10:51

"Danny" <saytos@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:3b3ba0e6$0$4674$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Babyalarmer er da en god ting, men hvorfor har man brug for en?

Fordi man lægger ungen til at sove et sted i huset uden opsyn? hvorfor
det? Fordi man tror det vil forstyrre barnets søvn at det er i stuen
eller køkkenet?

Hvordan mon man klarede middagsøvnen og lignende i gamle dage inden
eletriciteten?

Ikke fordi jeg har noget imod babyalrmer har da selv brugt den i sin
tid.. indlægget her fik mig bare lige til at filosofere lidt.

Min søn sov middagssøvn ude i haven og vi kiggede ud tit og ofte eller
han sov i en vugge i stuen hvor vi hele tiden opholdt os og vi tog
egentlig ikke specielle hensyn med hensyn til støj og lignende.

Jeg nød da at smutte forbi vuggen i stuen og bare se på ham, når han
lå der så fredligt og sov med savlen hængende i mundevigen.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 29-06-01 11:22

"Tomas O." wrote:

> "Danny" <saytos@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:3b3ba0e6$0$4674$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Babyalarmer er da en god ting, men hvorfor har man brug for en?

Fordi det er bekvemt.

Naturligvis bør man stadig kigge ned til ungen med jævne mellemrum -
specielt mens de er helt små, men det er nu betryggende, at jeg kan være
5 min i den anden ende af haven uden at skulle bekymre mig om, hvorvidt
han stak i et hyl i det sekund jeg kom uden for hørevide. Eller lade ham
sove i garagen (frisk luft, men ly for vind og blæst) medens jeg laver
mad uden at skulle have åbent vindue med 5 graders varme udenfor (eller
måske endda frostvejr).

Selvfølgelig kan det lade sig gøre uden, men det er bekvemt med, og man
sparer nogle bekymringer og ungen nogle hyleperioder. (Man kan faktisk
af og til undgå nogle gevaldige tudeture ved at få stoppet sutten
tilbage i munden på ham, mens han stadig kun klynker lidt ...)