/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Råbe-rør & Politi
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 28-06-01 12:53

Som man kan se længere i tdligere indlæg har jeg fået monteret ny potte på
min maskine.
Den larmer en del mere end den gamle - specielt ved mindre end 6000 o/m.
Det gør det lidt svært at køre "stille" i byerne, hvor der desværre også
ofte befinder sig Politi.

Nu er mit spørgsmål: Hvad er det værste der kan ske hvis Polisen finder at
man larmer for meget?
Syn & bøde + skift til lovlig udstødning?
Bødestørrelse? (i givet fald)

Jeg havde aldrig troet, at jeg kom til at stille dette spørgsmål, da jeg
grundlæggende mener, at larme-potter er af det onde; de generer
("almindelige") folks ører og giver et dårligt omdømme blandt MC'ister. MEN
jeg fik ikke den Micron-potte jeg havde regnet med og Devil SB2 siger en del
mere, men til gengæld har den hjulpet gevaldigt på trækket. (se hjemmesiden
under MC-teknik>Decibel-Tuning)

Uha - jeg er blevet vægelsindet - men det kan man vel vænne sig til......
tror jeg....


--
Mvh
Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4



 
 
Michael K.S. (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 28-06-01 13:07

On Thu, 28 Jun 2001 13:52:45 +0200, "Peter H. Hasselbalch"
<phh@danbbs.dk> wrote:


>Nu er mit spørgsmål: Hvad er det værste der kan ske hvis Polisen finder at
>man larmer for meget?

>Syn & bøde + skift til lovlig udstødning?

Akkurat,synes ordensmagten du larmer for meget,vil du få en
indkaldelse til syn,og larmer den så for meget,hvilket den antagelig
gør,idet de fleste nye MC'ere ligger nær grænsen allerede,ja så skal
du skifte.Støjgrænsen er iøvrigt årsagen til "3 miles straight down"
hullet enhver CBR600 har omkring 5-5.5

>Bødestørrelse? (i givet fald)

500,-

>Jeg havde aldrig troet, at jeg kom til at stille dette spørgsmål, da jeg
>grundlæggende mener, at larme-potter er af det onde; de generer
>("almindelige") folks ører og giver et dårligt omdømme blandt MC'ister.

Det er nemlig det det gør så hvorfor gøre det ??

-M

Peter H. Hasselbalch (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 28-06-01 13:25

snip...
> >grundlæggende mener, at larme-potter er af det onde; de generer
> >("almindelige") folks ører og giver et dårligt omdømme blandt MC'ister.
>
> Det er nemlig det det gør så hvorfor gøre det ??

Tak for det (alt for) klare svar.

Jeg havde nu forskrevet mig - der skulle have stået ..... "og giver et
dårligt omdømme *af* MC'ister."

Tjaaaa - Hyp-hyp alle mine heste.......?! (Det må jo være den indre
drengerøv der kommer frem: Se, jeg har en ægte racer, som kan mere end din
gademaskine)

Men findes der andre måder at få rettet effektkurven ud, end af larme mere?
Er dysning/jet-kit/K&N nok?


--
Mvh
Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4



Michael K.S. (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 28-06-01 13:42

On Thu, 28 Jun 2001 14:25:14 +0200, "Peter H. Hasselbalch"
<phh@danbbs.dk> wrote:


>Men findes der andre måder at få rettet effektkurven ud, end af larme mere?
>Er dysning/jet-kit/K&N nok?

Det er svært at fixe,for ikke at sige umuligt,dysning osv. kan godt
hjælpe lidt men fjerne det helt bliver svært.Jeg må sige at jeg
personligt ikke synes det er et stort problem ,lidt til alm. kørsel
kan man da godt mærke det,men når der skal fyres op under kedlerne så
betyder det IMHO ikke en hujende fis,man ligger slet ikke i det område
på en CBR600 ,jeg har prøvet begge dele og min personlige mening er at
det ikke er prisen værd hverken pengemæssigt eller med den gene man
påfører andre.Men det er jo umådelig svært at veje de absolut
modstridende faktorer,og jeg fordømmer ikke folk der gør det,men vil
da gerne opfordre folk til at vise mådehold alliwl,nogle udstødninger
er aldeles uantagelige og det ved folk oftest godt selv,når det er
tilfældet....

-M


Mads Lund (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-06-01 14:40

> Men findes der andre måder at få rettet effektkurven ud, end af larme
mere?
> Er dysning/jet-kit/K&N nok?

Må jeg lige indskyde at turbocykler larmer ekstremt lidt. Jeg kører med en
Renegade udstødning, hvor man kan få en arm igennem, og cyklen rumler dybt i
tomgang, men så snart motoren får lidt omdrejninger og turboen spinner,
skifter lyden karakter til en turbine agtig lyd.
Og så giver det jo en anelse hk også men ikke en særlig ret momentkurve

Mads Lund
Ninja9RT



Jes Vestervang (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-06-01 12:19

Mads Lund skrev i <6rG_6.256$Sg5.7957@news.get2net.dk>:

> > Men findes der andre måder at få rettet effektkurven ud, end af larme
> mere?
> > Er dysning/jet-kit/K&N nok?
>
> Må jeg lige indskyde at turbocykler larmer ekstremt lidt. Jeg kører med en
> Renegade udstødning, hvor man kan få en arm igennem, og cyklen rumler dybt
> i tomgang, men så snart motoren får lidt omdrejninger og turboen spinner,
> skifter lyden karakter til en turbine agtig lyd.
>
Den må jeg høre engang! Hvor er det nu de der Powermeets du kommer til
befinder sig?

> Og så giver det jo en anelse hk også men ikke en særlig ret
> momentkurve
>
Det gør det vel bare sjovere

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Mads Lund (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-06-01 12:31

> Den må jeg høre engang! Hvor er det nu de der Powermeets du kommer til
> befinder sig?

Skagentræf, og Powermeet i Randers er gode bud. Men på bænken får man ikke
den rette opfattelse af hvordan en turbocykel lyder, da den er meget
belastningsafhængig. Og dyno bænkene yder ikke stor nok belastning til at
motoren yder 100%.

Jeg skal lige have fundet en MP3 fætter der kan optage, så skal jeg nok lave
nogle "skud" og ligge på binaer.

> > Og så giver det jo en anelse hk også men ikke en særlig ret
> > momentkurve
> >
> Det gør det vel bare sjovere

Jep den føles nærmest som en 500 2T crosser når den accelerere.

Mads Lund
Ninja9RT



Jes Vestervang (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-06-01 16:43

Mads Lund skrev i <mEZ_6.86$e36.4947@news.get2net.dk>:

> > Den må jeg høre engang! Hvor er det nu de der Powermeets du kommer til
> > befinder sig?
>
> Skagentræf, og Powermeet i Randers er gode bud. Men på bænken får man ikke
> den rette opfattelse af hvordan en turbocykel lyder, da den er meget
> belastningsafhængig. Og dyno bænkene yder ikke stor nok belastning til at
> motoren yder 100%.
>
Det må jeg da hellere prøve at tage mig sammen til at komme med til så

> Jeg skal lige have fundet en MP3 fætter der kan optage, så skal jeg nok
> lave nogle "skud" og ligge på binaer.
>
Meget god idé

> > > Og så giver det jo en anelse hk også men ikke en særlig ret
> > > momentkurve
> > >
> > Det gør det vel bare sjovere
>
> Jep den føles nærmest som en 500 2T crosser når den accelerere.
>
Ganske spændende Man skal da vist lige kende den lidt, før man fyrer
til den i svingene
Det minder mig om noget jeg læste om en VFR800, der havde fået monteret to
turboer, for netop at undgå den alt for ujævne momentkurve. ar du overvejet
det? Den havde vist pænt over 200 hk, så vidt jeg husker.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Tommy (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 28-06-01 15:37



"Peter H. Hasselbalch" skriver:

>
>
> Men findes der andre måder at få rettet effektkurven ud, end af larme mere?
> Er dysning/jet-kit/K&N nok?

Ja!, og jetkit/KN kan undværes.

Tommy

>
>
> --
> Mvh
> Peter HH
> http://www.hasselbalchs.dk
> DMCN#2 - CBR600F4


Flemming Petrich Jen~ (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Petrich Jen~


Dato : 28-06-01 17:21


> > >grundlæggende mener, at larme-potter er af det onde; de generer
> > >("almindelige") folks ører og giver et dårligt omdømme blandt MC'ister.
> >
> > Det er nemlig det det gør så hvorfor gøre det ??

Er der her ikke noget du har misforstået - loud pipes saves lives - og det
er der virkelig noget om - ok mine potter larmer ikke så meget - men bare
det at du har noget lyd på gør at folk vender sig om - går ikke over vejen -
dyr i naturen vender om når du giver gas - jeg har really selv oplevet det -
så jeg vil absolut ikke give dig ret - selvfølgelig er der forskel på
potternes lyd - men potter der siger noget er bare ok
XV535S - Silvertail-potter





Michael K.S. (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 28-06-01 17:35

On Thu, 28 Jun 2001 18:21:04 +0200, "Flemming Petrich Jensen"
<petrich@esenet.dk> wrote:


>Er der her ikke noget du har misforstået - loud pipes saves lives - og det
>er der virkelig noget om

Really ? - Bevis det !! Et klassisk eksempel på omvendt slutning,at
præmisserne udledes af konklusionen,eller at man tilpasser
virkeligheden til ens ønsker IMO ).Ja "alm" folk vender sig om,men
tror du ikke de fleste tænker "sikke et fjols" ,eller "de motorcykler
forpester da også tilværelsen for os andre"

Loud pipes doesn't save lives....but it kills motorcyclism ).

-M

Flemming Petrich Jen~ (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Petrich Jen~


Dato : 28-06-01 18:19


Jamen det kan jeg selvfølgelig ikke bevise hvordan skulle jeg kunne det?????

> >Er der her ikke noget du har misforstået - loud pipes saves lives - og
det
> >er der virkelig noget om
>
> Really ? - Bevis det !! Et klassisk eksempel på omvendt slutning,at
> præmisserne udledes af konklusionen,eller at man tilpasser
> virkeligheden til ens ønsker IMO ).Ja "alm" folk vender sig om,men
> tror du ikke de fleste tænker "sikke et fjols" ,eller "de motorcykler
forpester da også tilværelsen for os andre"
Sorry
nej jeg tror virkelig folk vender sig om og kigger - nu kommer det
selvfølgelig an på hvem der kommer - er det nogle uden rygmærker eller er
det bandidos eller ha - eller er det bare os der leger lidt med vore
mc'ere - vi skal også have lov til at bemærke os - og når jeg skrev loud
pipes saves lives - så er der jo en fandens forskel på hvor højt de skal
lyde - er det ikke altid harleyerne der larmer mest - eller?

>
> Loud pipes doesn't save lives....but it kills motorcyclism ).
>
> -M



Anders Majland (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 28-06-01 22:10

> Loud pipes doesn't save lives....but it kills motorcyclism ).

HØRT

Selvom jeg har et rimeligt afslappet forhold til folks modificeringer, er
jeg alligevel træt af at motorcykler der passerer på gaden kan overdøve mit
tv. (Jeg bor på 3. og det er med lukkede termo vinduer.) Lyden reflekter med
blokken på den anden side af vejen og det larmer alstå ret kraftigt. Det er
en rimeligt trafikeret vej og bare i aften er der vel kommet godt en
håndfuld maskiner forbi med råberør.

/Anders



Tonny Eskesen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Tonny Eskesen


Dato : 29-06-01 04:00

Altsåååå Når man larmer, så hører folk det og ved der kommer en. De tænker
ikke, "sikke et fjols". Nogen gør sikkert, men når de ser cyklen ser den
alligevel godt ud, (for det meste) så har de allerede glemt at den larmer.
Når de kommer hjem fortæller de at de har set en fed maskine, der godt nok
larmede lidt for meget. Nogen tænker sikkert, "en rocker", men cyklen er
stadig fed.

Når der kommer en bambusraket med 100 larmer den også, men på en anden måde.
Her tænker folk, "han får sgu et par flade, køre så stærkt herinde,
(herinde= byen. det er jo der folk plejer at vende sig om) det ligner sgu
ikke noget, og sikke en larm". Og de når ikke at se den og efter et stykke
tid tænker de stadig på farten og børn og børnebørn og oldebørn og jeg skal
komme efter dig. Når de kommer hjem fortæller de at de har set en idiot der
kørte mindst 200 inde i gågaden og "sådan noget skal du (sønnen) aldrig
have, køb dig en bil, der er ramme uden om, så den slår du dig ikke ihjel
på".

Så ved jeg ikke helt hvad der slår MC'ismen ihjel.

hamselv, der plejede at køre Savage og ville vælte med det samme hvis han
satte sig op på en ræser, herfra.
Og nu vil jeg på arbejde
--
------------------------------------------------------------
hamselv@privat.dk.dk slet et styk .dk
www.slowriders.dk
www.dkmc.dk
-----------------------





Anders Majland \(Rep~ (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 29-06-01 07:35


"Tonny Eskesen"
.... men når de ser cyklen ser den
> alligevel godt ud, (for det meste) så har de allerede glemt at den larmer.
> Når de kommer hjem fortæller de at de har set en fed maskine, der godt nok
> larmede lidt for meget.
.....
> Når der kommer en bambusraket med 100 larmer den også, men på en anden
måde.
> Her tænker folk, "han får sgu et par flade, køre så stærkt herinde,

Det du siger at en custom cykel gerne må køre med råberør, mens en "racer"
ikke må ....

Mit "problem" med råbe-rør gælder alle typer maskiner. Det skal måske lige
siges at jeg bor ud til en vej med 60km grænse, og at der ligger en skole
lige 200meter derfra. (Og jeg har også problemer med brianer der klokken
lort om natten lige skal vise at deres corolla kan lave hjulspind ned ad
sidevejen, mens anlægget kører på fuldt drøn....) Men det er jo
"fornøjelsen" ved at bo i byen ...

/A


Mads Lund (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-06-01 09:43

> Mit "problem" med råbe-rør gælder alle typer maskiner. Det skal måske lige
> siges at jeg bor ud til en vej med 60km grænse, og at der ligger en skole
> lige 200meter derfra. (Og jeg har også problemer med brianer der klokken
> lort om natten lige skal vise at deres corolla kan lave hjulspind ned ad
> sidevejen, mens anlægget kører på fuldt drøn....) Men det er jo
> "fornøjelsen" ved at bo i byen ...

Og så har vi problemer med at få lov til at føre på std. 125 cykler på
køretekniske anlæg i industrikvarterer......... det kan man godt lige tænke
over


Mads Lund
Ninja9RT



Claus Rittig (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-06-01 13:25

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:fbX_6.37$e36.3527@news.get2net.dk...
> > Mit "problem" med råbe-rør gælder alle typer maskiner. Det skal måske
lige
> > siges at jeg bor ud til en vej med 60km grænse, og at der ligger en
skole
> > lige 200meter derfra. (Og jeg har også problemer med brianer der klokken
> > lort om natten lige skal vise at deres corolla kan lave hjulspind ned ad
> > sidevejen, mens anlægget kører på fuldt drøn....) Men det er jo
> > "fornøjelsen" ved at bo i byen ...
>
> Og så har vi problemer med at få lov til at føre på std. 125 cykler på
> køretekniske anlæg i industrikvarterer......... det kan man godt lige
tænke
> over

Ja - TÆNK OVER DET!!

Hvorfor har vi altid problemer med miljøgodkendelse af baneanlæggene?
Fordi der HVER GANG er borgere som går i panik når de hører ordet
motorcykelsport, for de kender larmen fra de motorcykler der passerer deres
bopæl og dem som overhaler dem i trafikken.
Ofte larmer racer-motorcykler væsentligt mindre end dem der kører i
trafikken! (Og her er std125 et fremragende eksempel). Derfor behandles der
nu IGEN forslag i EU-regi om periodisk syn af motorcykler - simpelthen for
at få stoppet alle de modifikationer.

Jeg er skide ligeglad med om den "lyder fint når man kører pænt, og kun
vræler når den får noget gas", den ødelægger mine muligheder for at udøve
min motorsport og kommer over tid også til at give mig begrænsninger og
unødigt bøvl med mine gadecykler, derfor synes jeg larmepotter er noget der
hører umodne drengerøve til, og de får ikke min respekt.

Rittig



Peter H. Hasselbalch (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 29-06-01 15:18

snip...
>unødigt bøvl med mine gadecykler, derfor synes jeg larmepotter er noget der
> hører umodne drengerøve til, og de får ikke min respekt.

Konklusion: Hvis vi alle følger loven, vil der ikke komme yderligere
stramninger - og der vil være meget mere positiv holdning til motorbaner?


Er det ikke sådan at motorsporten tilhører de få og de (fleste) andre mener
at det er sygt at man skal luft & støj-forurene samt ødelægge naturen?

Jeg forstår dit budskab men alligevel syntes jeg at det er lidt for
snævertsynet/enfoldigt.

Mvh Peter HH



Claus Rittig (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-06-01 17:24

"Peter H. Hasselbalch" <phh@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:a60%6.122$e36.6135@news.get2net.dk...

> Konklusion: Hvis vi alle følger loven, vil der ikke komme yderligere
> stramninger - og der vil være meget mere positiv holdning til motorbaner?
>

Næh, det var ikke lige min konklusion, og så alligevel: Hvis der kun er få
der laver sort arbejde, så gider politikerne ikke gøre noget ved det. Hvis
"alle" laver sort arbejde, så får det politisk opmærksomhed, og så kommer
der nogle "hindringer" som nogle af os vil være irriterede over.

> Er det ikke sådan at motorsporten tilhører de få og de (fleste) andre
mener
> at det er sygt at man skal luft & støj-forurene samt ødelægge naturen?

Jo, det kunne man sige, men hvor få snakker vi om? Tager du ud og ser
motorsport af og til? Vil du gerne kunne blive ved med det? Glæder du dig
til det periodiske syn af din motorcykel hvert andet år?

> Jeg forstår dit budskab men alligevel syntes jeg at det er lidt for
> snævertsynet/enfoldigt.

Snævertsynet? Enfoldigt? Forklar?
Fordi mange kører med ulovlig lydpotte udelukkende for at få lidt mere larm
og 2% ekstra heste, må nogle få ikke køre motorsport overhovedet? (Sat lidt
på spidsen, for så galt tror jeg ikke det går).
Hvem er det så der er snævertsynet?
Nå, vi har vist hver sin mening om det, men tillad mig at bemærke at jeg
kører med originaludstødning på min GS500, og med ret grundigt lyddæmpede
racere på racerbanerne.

Rittig



Peter H. Hasselbalch (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 29-06-01 22:37

> Næh, det var ikke lige min konklusion, og så alligevel: Hvis der kun er få
> der laver sort arbejde, så gider politikerne ikke gøre noget ved det. Hvis
> "alle" laver sort arbejde, så får det politisk opmærksomhed, og så kommer
> der nogle "hindringer" som nogle af os vil være irriterede over.

Right you are!
Men man må jo erkende, at de fleste af os overtræder loven dagligt uden
hensyn tagen til hvem det måtte ramme. Vi kører for stærkt, undlader at
betale moms for udført arbejde, bruger piratkopier af programmer o.s.v.
Ganske almindelige "lovlige" ulovligheder.
Jeg vil bare ikke gøre en fartsynder ansvarlig for, at vi ikke kan få hævet
hastighedsgrænserne i DK, hvilket jeg fornemmer, at du vil?

> > Er det ikke sådan at motorsporten tilhører de få og de (fleste) andre
> mener
> > at det er sygt at man skal luft & støj-forurene samt ødelægge naturen?
> Jo, det kunne man sige, men hvor få snakker vi om? Tager du ud og ser
> motorsport af og til? Vil du gerne kunne blive ved med det?

Nu skal det ikke være *min* adfærd som skal granskes, men; nej, det gør jeg
ikke. Jeg ser det lidt på tv, men foretrækker at køre selv, frem for at se
andre køre. Allerhelst vil jeg på bane, men dem er der ikke mange af her i
DK og det både koster og er svært at tage en hel dag ud af kalenderen, for
at tage til Knutstorp eller lignende.

> Glæder du dig
> til det periodiske syn af din motorcykel hvert andet år?

Det er vel noget der er kommet, fordi for mange mennesker har beholdt deres
motorcykler for længe og ikke vedligeholder dem ordentligt? (ifølge din
opfattelse?)
Jeg mener at det skyldes at folk er tvunget til det, fordi afgifterne er for
høje på biler/mc'er.

>
> > Jeg forstår dit budskab men alligevel syntes jeg at det er lidt for
> > snævertsynet/enfoldigt.
>
> Snævertsynet? Enfoldigt? Forklar?

OK: Min bemærkning om snæversynethed/enfoldighed gik mest på, at du
argumenterede derhen, at det var larmepotternes skyld, at at det var svært
for dig, at komme til at dyrke din sport. Jeg tror mere at det er en
holdning hos politikerne om at det er politisk ukorrekt at larme unødigt og
brænde benzin af for blot at drøne rundt på en bane. Det er ikke kun
Off-Road der er ramt af det; der er meget få muligheder for bilrace og
mc-race i DK.
Larmepotter eller ej: Det larmer når der køres motorsport!

> Fordi mange kører med ulovlig lydpotte udelukkende for at få lidt mere
larm
> og 2% ekstra heste, må nogle få ikke køre motorsport overhovedet? (Sat
lidt
> på spidsen, for så galt tror jeg ikke det går).
> Hvem er det så der er snævertsynet?
> Nå, vi har vist hver sin mening om det, men tillad mig at bemærke at jeg
> kører med originaludstødning på min GS500, og med ret grundigt lyddæmpede
> racere på racerbanerne.

I bund og grund er vi ikke uenige om at det kan skade MC'isternes sag, at
man monterer en potte der larmer mere end det lovlige. Som jeg oprindeligt
skrev, så er jeg ikke en egentlig "nu-skal-den-fandme-larme-skal den-type"
og har gennem mine (kun) 5 år på MC kørt med originalpotter indtil for 4
dage siden. Jeg udtrykte også at jeg egentlig ikke ville have en
larme-potte, men gerne ville have rettet en effektkurve ud og give maskinen
et bedre træk i mellemområdet.
Det var ikke et spørgsmål om at hente de 4% ekstra - men et spørgsmål om at
optimere hele motorkarakteristikken. Sagen er jo at de fleste MC'er er
delvist kvalte p.g.a. kravene om lyddæmpning.

Anyway - det der triggede mig var at du kaldte mig (og mange andre) "umodne
drengerøve" og tilføjede at disse individer ikke får din respekt.
Lige præcis det gjorde at jeg syntes at det blev en kende for personligt.
Jeg har overvejet det med den potte gennem 1 år og stilede ikke efter
larmen, men effekten af den. Jeg bryder mig ikke om at blive kaldt umoden -
og slet ikke drengerøv og jeg opfatter det som en uskik at gøre det
personligt, når man udtrykker sin holdning. (selvfølgelig er en holdning
personlig, men det var skylden og typificeringen der var forkert)

Havde du skrevet: "Jeg syntes at larmepotter er ødelæggende for MC'ismen"
var det et udtryk for din holdning, men du fik lige tilføjet (kategorisk)
hvem der kører med larmepotter og hvad du syntes om dem og det triggede mig.

Nå, klokken er ved at være mange og jeg vil skrubbe i seng. Jeg håber ikke
at du/nyhedsgruppen ser for meget ned på mig, selv om jeg har adderet nogle
decibel til det generelle støjniveau i gadebilledet. (Selv om jeg kører
hensynsfuldt)

OG jeg hygger mig alligevel over din farverige fortællinger om dit liv på
mudder-mc'en - selv om jeg ikke deler mudder-interessen. Min egentlige
"respekt" kan jeg ikke sige noget om før vi har snakket sammen i et par
timer, da jeg ikke vil dømme dig ud fra dine gerninger, men ud fra din
personlighed.

'nat
--
Mvh Peter HH
DMCN #2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk






Claus Rittig (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-06-01 23:41

"Peter H. Hasselbalch" <phh@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:zz6%6.376$e36.10832@news.get2net.dk...

> Jeg vil bare ikke gøre en fartsynder ansvarlig for, at vi ikke kan få
hævet
> hastighedsgrænserne i DK, hvilket jeg fornemmer, at du vil?

Jah, lidt.
Jeg tror gennemsnitspolitikeren har den holdning at nu kører vi alle sammen
X % for stærkt, og det gør vi nok også hvis de hæver fartgrænserne 10%... så
det gør de ikke. Og jeg tror iøvrigt at det er en korrekt opfattelse af
situationen. Jeg ved ihvertfald på rygraden hvor "kørekort-grænserne" er, og
det ville jeg nok også vide hvis de hævede grænsen på motorvej til 130 (som
er passende i mit verdensbillede).

> Nu skal det ikke være *min* adfærd som skal granskes, men; nej, det gør
jeg
> ikke. Jeg ser det lidt på tv, men foretrækker at køre selv, frem for at se
> andre køre. Allerhelst vil jeg på bane, men dem er der ikke mange af her i
> DK og det både koster og er svært at tage en hel dag ud af kalenderen, for
> at tage til Knutstorp eller lignende.

Det er ikke specielt DIN adfærd jeg ser på, men jeg mener bare at motorsport
er jo både for kørere og tilskuere, og de gange jeg har være på Ring'en til
RR festival, har der været en del flere omkring banen end på den. Og jeg er
overbevist om at var der 10 asfalt baner i DK istedet for 2, så var toppen
taget af fart-forseelserne, for så ville flere henlægge deres race til
banerne, og lære noget om hvor galt det går, når det går galt. Det har da
virket for mig.

> > Glæder du dig
> > til det periodiske syn af din motorcykel hvert andet år?
>
> Det er vel noget der er kommet, fordi for mange mennesker har beholdt
deres
> motorcykler for længe og ikke vedligeholder dem ordentligt? (ifølge din
> opfattelse?)

Nix. (Nu er det ikke blevet vedtaget endnu, men det er en plan der arbejdes
med for gud ved hvilken gang). Næh, jeg tror kun det periodiske syn for
motorcykler skal tjene det formål at gøre livet besværligt for
larmepotte-ejere og andre små-ombyggere, fordi det politisk set er en rimeli
gt omfangsrig og lidet acceptabel modifikation. Undersøgelser (som FEMA har
fået lavet) har vist at under 1% af alle mc uheld skyldes tekniske defekter,
så dårligt vedligehold kan ikke være begrundelsen for periodisk syn.

> OK: Min bemærkning om snæversynethed/enfoldighed gik mest på, at du
> argumenterede derhen, at det var larmepotternes skyld, at at det var svært
> for dig, at komme til at dyrke din sport. Jeg tror mere at det er en
> holdning hos politikerne om at det er politisk ukorrekt at larme unødigt
og
> brænde benzin af for blot at drøne rundt på en bane. Det er ikke kun
> Off-Road der er ramt af det; der er meget få muligheder for bilrace og
> mc-race i DK.

Jepper, nu var det sådan set RR jeg tænkte på da jeg brokkede mig. Motocross
baner har vi nok af i DK (over 50) så det er absolut ikke et problem for
mig, men RR Nord kunne ikke få lov at køre std125 på et køreteknisk anlæg
der ligger bag motorvejen fordi nogle borgere gjorde indsigelse mod mulige
støj-gener. DET er huleme urimeligt!

> Larmepotter eller ej: Det larmer når der køres motorsport!

Se, DET er nu en misforståelse! Et std125 løb larmer ikke mere end
almindelig trafik! Og Trial (som også er en motorsport larmer SLET ikke.
Jeg har i forbindelse med enduro fulgt forsøg med "grøn motorsport" tæt, og
det har vist sig at det kan lade sig gøre at få motocross og enduro cykler
(som idag nok er de mest larmende) til at larme lige så lidt som en std125
RR racer, vi havde en flok cykler som kunne demonstrere at det fungerede
fint, og de var fuldt konkurrencedygtige. Det var i starten af 90erne, idag
er ideen opgivet, for viljen manglede.

> Det var ikke et spørgsmål om at hente de 4% ekstra - men et spørgsmål om
at
> optimere hele motorkarakteristikken. Sagen er jo at de fleste MC'er er
> delvist kvalte p.g.a. kravene om lyddæmpning.

Det har du ret i, og ja, i bund og grund er vi enige... Og så er vi måske
ikke helt alligevel. Din motorcykel har et effekt-hul fordi fabrikanten har
vredet de sidste hypper ud af dens potentiale. Fabrikanten kunne istedet
have lavet en cykel der overholdt emissionsreglerne og IKKE havde et
effekt-hul, men så havde den nok haft 10 heste mindre på toppen. Vi kunne så
ende i en afvejning af hvad der var den bedste løsning, og HER ville vi
næppe blive enige.
Hvis vi en dag mødes over en pils, skal jeg fortælle dig noget sjovt, som
kan illustrere min holdning.

> Anyway - det der triggede mig var at du kaldte mig (og mange andre)
"umodne
> drengerøve" og tilføjede at disse individer ikke får din respekt.

Nåja, jeg har den kedelige personlige egenskab at jeg kalder en skovl for en
skovl. Nogle gange bliver folk sure på mig. Det må jeg bare leve med, for
alternativet vil jeg ikke leve med.

> Lige præcis det gjorde at jeg syntes at det blev en kende for personligt.

Næ, næ, det er skam ikke personligt, jeg mener helt generelt at folk der
monterer larmepotter (uanset grunden) er nogle ...

> Jeg har overvejet det med den potte gennem 1 år og stilede ikke efter
> larmen, men effekten af den. Jeg bryder mig ikke om at blive kaldt
umoden -
> og slet ikke drengerøv og jeg opfatter det som en uskik at gøre det
> personligt, når man udtrykker sin holdning. (selvfølgelig er en holdning
> personlig, men det var skylden og typificeringen der var forkert)

Er du nu helt sikker på at der ikke var andre måder at opnå en jævn
momentkurve på? Måske på bekostning af nogle få heste? Hvis det havde været
en mulighed, ville du så have valgt den?

> Havde du skrevet: "Jeg syntes at larmepotter er ødelæggende for MC'ismen"
> var det et udtryk for din holdning, men du fik lige tilføjet (kategorisk)
> hvem der kører med larmepotter og hvad du syntes om dem og det triggede
mig.

Tjah. Jeg syntes at larmepotter er ødelæggende for MC'ismen, og derfor synes
jeg at dem som kører med dem, er nogle ...

> Nå, klokken er ved at være mange og jeg vil skrubbe i seng. Jeg håber ikke
> at du/nyhedsgruppen ser for meget ned på mig, selv om jeg har adderet
nogle
> decibel til det generelle støjniveau i gadebilledet. (Selv om jeg kører
> hensynsfuldt)

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg gætter på at NG'en generelt set er
hamrende ligeglade med dit støjniveau. Det er det der er problemet, for jeg
gætter også på at den gennemsnitlige danske borger IKKE er ligeglad med dit
støjniveau, og derfor er ligegyldigheden vores værste fjende.

Et lille sidespring: På motorbanerne ser jeg meget ofte kørere som ser en
støjmåler som en pestilens, og noget der kan ønskes hen hvor pebberet gror.
Støjmåleren har den mest sure tjans på en motorbane, og er nok den official
som oftest bliver skældt ud. Det pudsige er bare, at støjmåleren kun står
der med eet formål: At sikre at der også er baner at køre på næste år.
Derfor burde han ses som en service til kørerne, en hjælp, en man takker
bagefter. Men sådan er det ikke.

> 'nat

Nat.
Nu vil jeg også tørne ind, jeg skal på motocross banen imorgen, og hvis jeg
ikke ødelægger noget, så skal jeg på supercross banen på onsdag, de har
nemlig bygget en 3-hop-serie mere på.

Rittig



Tonny Eskesen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Tonny Eskesen


Dato : 29-06-01 13:45


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:9hh8vc$m4t$1@news.inet.tele.dk...
> Det du siger at en custom cykel gerne må køre med råberør, mens en "racer"
> ikke må ....

Mnaahhjj altsååå det er sommen mere farten. De MC'er der larmer er som regel
customs der kører så ganske stille og rolig. Racere larmer jo på en anden
måde når de kommer der med 100 og så især hvis de får en anden potte på.
Jeg er godt nok selv blevet taget ved røven engang imellem for der er dælme
nogen potter der kommer til at lyde som en custom og så står jeg der


> Mit "problem" med råbe-rør gælder alle typer maskiner. Det skal måske lige
> siges at jeg bor ud til en vej med 60km grænse, og at der ligger en skole
> lige 200meter derfra. (Og jeg har også problemer med brianer der klokken
> lort om natten lige skal vise at deres corolla kan lave hjulspind ned ad
> sidevejen, mens anlægget kører på fuldt drøn....) Men det er jo
> "fornøjelsen" ved at bo i byen ...
>

Opel Ascona styrer for vildt, så mangler jeg bare anlægget.
Har boet i et kryds på anden sal med høje huse på den anden side og det
kunne også høres, men så var der den fordel at man kunne sidde i vinduet og
kigge ned i pigernes trøje om sommeren når de kom cyklende *fnis thi-hi*

hamselv herfra



Anders Majland \(Rep~ (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 29-06-01 14:51

> > Det du siger at en custom cykel gerne må køre med råberør, mens en
"racer"
> > ikke må ....
>
> Mnaahhjj altsååå det er sommen mere farten. De MC'er der larmer er som
regel
> customs der kører så ganske stille og rolig. Racere larmer jo på en anden
> måde når de kommer der med 100 og så især hvis de får en anden potte på.
> hamselv herfra

Tjae -sådan et par harley'er (eller noget der ligner) larmer squ ligeså
meget som en "racer" når de kommer forbi med 100+. Mellem mig og skolen er
der et lyskryds og det er specielt når der skal gøres ræs derfra at der
larmes gevaldigt. Jeg ved ikke hvilken fart der typisk nås på de først par
hundrede meter men der er nok et stykke over 60...

De eneste andre trafikanter der kan konkurrere på støj er brandvæsenets
tunge køretøjer der liger bruger kompressorhornet oveni udrykningen inden de
kører ud i krydset for rødt.....

Jeg har ikke noget imod dem der kan trille "roligt" afsted lidt over tomgang
for dem hører jeg ikke. Det er de andre egoister der generer mig.

/A



Susanne Lund Pederse~ (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Susanne Lund Pederse~


Dato : 29-06-01 11:17

"Tonny Eskesen" <hamselv@privat.dk.dk> skrev
> Altsåååå Når man larmer, så hører folk det og ved der kommer en. De
tænker
> ikke, "sikke et fjols". Nogen gør sikkert, men når de ser cyklen ser
den
> alligevel godt ud, (for det meste) så har de allerede glemt at den
larmer.

Øhh nå? Her, hvor jeg bor, er der en, der har en mc, der er så gammel,
at jeg ikke aner, hvilket mærke eller model det er, og den larmer så
forbandet meget, at jeg bare ikke kan andet end at hade den til trods
for, at jeg også selv kører mc. For mig er det fuldstændig ligegyldigt,
at den ellers ser velholdt ud og sikkert er vildt interessant, hvis man
interesserer sig for veteran-mc'er - den larmer, og det er en pestilens.

--
Susanne



Peter H. Hasselbalch (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 29-06-01 08:35


Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in message
news:udmmjt06lp9mmr1dlnooiddlr1oamr6flb@4ax.com...
snipz...
> virkeligheden til ens ønsker IMO ).Ja "alm" folk vender sig om,men
> tror du ikke de fleste tænker "sikke et fjols" ,eller "de motorcykler
> forpester da også tilværelsen for os andre"

Hvis man kommer vrælende ned ad vejen i tætbebygget område tror jeg også, at
der er en del, der ryster på hovedet og tænker sit.
Hvis man (trods alt) viser hensyn, ved at køre stille og roligt og "kun"
buldre en del, så tror jeg ikke at folk tænker nedsættende om een.
De, som vender sig er typisk nogen, som er interesserede i at se, hvad for
en MC det er, der kommer dér (genkendes på savlen i mundvigene og den
intensive måde at kigge på

Det slår mig at folk stimler sammen til Paradekørsler a la Bakke-åbning og
såmænd også ved Amerikaner-bil-parader. Begge steder er der ganske mange
decibel.
Rigtig mange syntes at det er en del af glæden ved motorer: At man kan høre
dem. Og (påstand) der er mange ældre borgere, som også nyder showet.

Og så er der alle de uskyldige ofre, som bare bor på samme vej, som en med
larmepotte(r). Dagligt skal de høre på det uden at nyde det det mindste. Det
er dem, jeg har "ondt af". Selv om man prøver at køre stille, så bliver det
aldrig så stille som org.potter.
Men hensyn, det kan man da stadig prøve at udvise. Specielt i små landsbyer,
som man krydser igennem på sin vej gennem sommerlandet, på en af de utallige
fornøjelsesture man kører. Jeg er ret enig i betragtningen om, at det ikke
nødvendigvis er larmen, men farten/hensynsløsheden der skader vores ry mest.
Når man hører om folk som passerer samme by 5-10 gange, for at køre på nogle
bestemte veje - så tænker jeg: "Stakkels beboere" og "Hensynsløse
MC'ister" - og det er (næsten) uanset støjniveauet.

Hilsen Peter, som tror på at man kan udvise hensyn, selv om man har RÅWE-rør
på.......



Michael K.S. (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 29-06-01 09:07

On Fri, 29 Jun 2001 09:35:03 +0200, "Peter H. Hasselbalch"
<phh@danbbs.dk> wrote:


>Hilsen Peter, som tror på at man kan udvise hensyn, selv om man har RÅWE-rør
>på.......

Det skal du jo sige ,men selvfølgelig _kan_ man det,men til dit
indlæg i øvrigt,ja nogle nyder lyden af en motor,vrælende eller
buldrende alt efter præferencer,men en masse mennesker gør overhovedet
ikke uanset hvad,og det er jo derfor vi har støjgrænser som et
kompromis.....Problemet er jo også lidt at en del med råberør gør det
af ekshibitionistiske grunde,"her kommer jeg -se mig",hvilket der
sådan set ikke er noget galt i,meget naturligt at ville vise en ting
frem,man er glad for,men man tvangsindlægger en del til støjen fordi
de enten ikke kan se cyklen,men kun høre larmen eller blot overhovedet
ikke kan se fidusen med motorcykler og deres antipati vil blot
øges....

-M


Anders Majland \(Rep~ (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 29-06-01 09:33

> ja nogle nyder lyden af en motor,vrælende eller
> buldrende alt efter præferencer,men en masse mennesker gør overhovedet
> ikke uanset hvad,og det er jo derfor vi har støjgrænser som et
> kompromis.....

Hvad med at vende rørene op så motorcyklisten selv får mest muligt glæde af
lyden. Sådan bare føre dem op lige bag styret .... Så kan 85db sikkert
sagtens gøre det

/A


Peter H. Hasselbalch (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 29-06-01 10:00

> Hvad med at vende rørene op så motorcyklisten selv får mest muligt glæde
af
> lyden. Sådan bare føre dem op lige bag styret .... Så kan 85db sikkert
> sagtens gøre det

Ooooh yes: Lugten af udstødning, den dejligt varme luft på kolde dage og
muligheden for at visiret ikke dugger så meget....

Tjaaa - jeg ved at en del af dem der har råwerør på kører med ørepropper....
Se DET er værd at tænke over.....

(Det er ok for at tage vindstøj, men hvis man ikke engang gider høre på sin
egen larm - så bør man vsit revurdere situationen)

Hilsen Peter
www.hasselbalchs.dk



Jesper FA (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Jesper FA


Dato : 01-07-01 11:11

Peter H. Hasselbalch wrote:

> Og så er der alle de uskyldige ofre, som bare bor på samme vej, som en med
> larmepotte(r). Dagligt skal de høre på det uden at nyde det det mindste.

Det snakkede jeg også lidt med naboerne om noget tid efter jeg havde købt
min GSXR250 med Laser potte på. De troede, pga. lyden, at jeg lå og racede
frem og tilbage. Men da de så fandt ud af at det lyder godt nok af en helt
masse men der sker ikke så meget, så gjorde ikke ikke så meget.

> af de utallige fornøjelsesture man kører. Jeg er ret enig i betragtningen
> om, at det ikke nødvendigvis er larmen, men farten/hensynsløsheden der
> skader vores ry mest. Når man hører om folk som passerer samme by 5-10

Men lyden bliver vel naturligt nok koblet sammen med fart ved de fleste..

> gange, for at køre på nogle bestemte veje - så tænker jeg: "Stakkels
> beboere" og "Hensynsløse MC'ister" - og det er (næsten) uanset
> støjniveauet.

Når jeg er ude og køre på de små snoede kan det da godt ske at farten ind
imellem er et par procent over det tilladte.. men står der et byskilt eller
er der en samling huse/gårde så ryger hastigheden ned på det tilladte eller
mindre. Netop ad hensyn til beboerne, deres hunde og børn, deres opfattelse
af os. Der er en masse der ikke kan finde ud af det. De tror at fordi de
kører 100% over hastighedsgrænsen der hvor der er plads, så er det også
fint at køre 100 km/t gennem en lille by.. Om det er fordi de er fartblinde
eller bare ikke tænker på andre skal jeg ikke kunne sige.

--
Jesper
CBR600F4

Jon Larsen (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 01-07-01 17:33


">
> Det snakkede jeg også lidt med naboerne om noget tid efter jeg havde købt
> min GSXR250 med Laser potte på. De troede, pga. lyden, at jeg lå og racede
> frem og tilbage. Men da de så fandt ud af at det lyder godt nok af en helt
> masse men der sker ikke så meget, så gjorde ikke ikke så meget.
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vores nabo kom ind til os, for han ville da lige se hvad det var for et
"djævelskab" der larmede såen...
Da han fik at vide at den "kun" var en 250'er, fik han da et lille chok.
Efter kigget begyndte han at snakke med sin kone om at han da egentlig gerne
ville til at køre MC Så her er forhåbentlig sket et "religions-skift"
til det bedre

Jeg er absolut ikke modstander af brugen af rabalder-rør, men mener til
gengæld at man sagtens kan køre sin motorcykel så det ikke genere nogen...

Nu bliver jeg sikkert svitset og head-huntet for denne samligning men....
Er der ikke også mange i Tyskland der køre med rabalder-rør... Her synes jeg
da så absolut ikke de virker særligt motorsports-fjendtlige.... Næææhhh....
Jeg mener jo det er Svend og hans Miljø-politi der står i vejen for
motorsportens fremme her i DK..
Dog er det et stort + at tv2 Zulu er begyndt at vise Racer-løb ( Yokohama
cup osv.)
Håber bare de vil bringe MC-race i fokus også...


--
MVH. Og dukket hoved.......
Jon larsen.
GSX-R 250 pilot (uden M-Max boks) men med bundtræk fra 9000 omdr og
Laser-lyd.






Anders Majland \(Rep~ (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 02-07-01 08:59

> Er der ikke også mange i Tyskland der køre med rabalder-rør...
> Jon larsen.

Der har politiet transportable lydmålere og larme man for meget er det på et
fejeblad til tuv for at få en lavet en kontrolmåling (pga. usikkerheden på
politiets måling)

/A



Tommy (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 28-06-01 15:36

Ser de sig sure på dig bliver du kaldt til syn.

Hvad andet forventede du? Som du jo selv siger er det decibel tuning, altså med
eneste formål at larme noget mere. Altså må man også være villig til at køre til
synshallen en gang i mellem.

Har iøvrigt kigget lidt på din hjemmeside. Du er vel faldet for
forhandler-salgs-gas som så mange andre. Det er ikke noget problem at hente de
få 3-5 hk (som desuden er helt fysisk umærkbare, men hørbare, altså phsykisk
mærkbare) med larmepotte når der også medfølger justering/trimning. Havde du
valgt at få justeret og trimmet uden montering af råberør havde du også hentet
de få HK.

Skal der virkelige HK til kræver det et komplet system af race-only typen. Men
så medfølger der desværre også endnu mere larm.

Tommy
Som er træt af larmen fra egen MC

"Peter H. Hasselbalch" skriver:

> Som man kan se længere i tdligere indlæg har jeg fået monteret ny potte på
> min maskine.
> Den larmer en del mere end den gamle - specielt ved mindre end 6000 o/m.
> Det gør det lidt svært at køre "stille" i byerne, hvor der desværre også
> ofte befinder sig Politi.
>
> Nu er mit spørgsmål: Hvad er det værste der kan ske hvis Polisen finder at
> man larmer for meget?
> Syn & bøde + skift til lovlig udstødning?
> Bødestørrelse? (i givet fald)
>
> Jeg havde aldrig troet, at jeg kom til at stille dette spørgsmål, da jeg
> grundlæggende mener, at larme-potter er af det onde; de generer
> ("almindelige") folks ører og giver et dårligt omdømme blandt MC'ister. MEN
> jeg fik ikke den Micron-potte jeg havde regnet med og Devil SB2 siger en del
> mere, men til gengæld har den hjulpet gevaldigt på trækket. (se hjemmesiden
> under MC-teknik>Decibel-Tuning)
>
> Uha - jeg er blevet vægelsindet - men det kan man vel vænne sig til......
> tror jeg....
>
> --
> Mvh
> Peter HH
> http://www.hasselbalchs.dk
> DMCN#2 - CBR600F4


Nikolaj B. Kjeldsen (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj B. Kjeldsen


Dato : 28-06-01 16:29


>
> Jeg havde aldrig troet, at jeg kom til at stille dette spørgsmål, da jeg
> grundlæggende mener, at larme-potter er af det onde; de generer
> ("almindelige") folks ører og giver et dårligt omdømme blandt MC'ister.
MEN
> jeg fik ikke den Micron-potte jeg havde regnet med og Devil SB2 siger en
del
> mere, men til gengæld har den hjulpet gevaldigt på trækket. (se
hjemmesiden
> under MC-teknik>Decibel-Tuning)
>
> Uha - jeg er blevet vægelsindet - men det kan man vel vænne sig til......
> tror jeg....
>

Ellers skulle du prøve at høre en Remus Grand Prix potte. Jeg har en sådan i
carbon og den larmer ikke ret meget ved lave omdr. hvorimod jeg synes den
lyder ret godt når der bliver sparket til dyret..

MVH
Nikola
RF600R



Morten Juel (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-06-01 16:42

da jeg grundlæggende mener, at larme-potter er af det onde; de generer
> ("almindelige") folks ører og giver et dårligt omdømme blandt MC'ister.
MEN
> jeg fik ikke den Micron-potte jeg havde regnet med og Devil SB2 siger en
del
> mere, men til gengæld har den hjulpet gevaldigt på trækket. (se
hjemmesiden
> under MC-teknik>Decibel-Tuning)
Hehe, jeg havde det lidt sådan også, da jeg tog bagpladen ud på mine potter,
jeg troede ikke at jeg kunne holde larmen ud, men man kommer til at elske
den )

Mvh
Morten



Steen Gruby (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 28-06-01 22:32

On Thu, 28 Jun 2001 13:52:45 +0200, "Peter H. Hasselbalch"
<phh@danbbs.dk> wrote:

Hej Peter.
>
>Jeg havde aldrig troet, at jeg kom til at stille dette spørgsmål, da jeg
>grundlæggende mener, at larme-potter er af det onde; de generer
>("almindelige") folks ører og giver et dårligt omdømme blandt MC'ister. MEN
>jeg fik ikke den Micron-potte jeg havde regnet med og Devil SB2 siger en del
>mere, men til gengæld har den hjulpet gevaldigt på trækket. (se hjemmesiden
>under MC-teknik>Decibel-Tuning)
>
Jeg har en fin godkendelseserklæring på begge mine importerede
maskiner der tillader dem at "prutte" med 94 dBa.
Det klarer sagen for mig

Paso'en får kulfiberpotter i morgen.
Så råber jeg med i koret.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Peter H. Hasselbalch (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 29-06-01 08:16

> Paso'en får kulfiberpotter i morgen.
> Så råber jeg med i koret.

Ak & Ve; også du min søn Brutus
Long time no see!


--
Mvh
Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4





Niels S. (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 29-06-01 10:58

Peter H. Hasselbalch skrev

> Ak & Ve; også du min søn Brutus

Man fristes næsten til at sige: Slutus prutus

--
Niels S.
VFR800FI



Peter H. Hasselbalch (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 29-06-01 13:50

> Man fristes næsten til at sige: Slutus prutus

LOL

Det bringer en tanke frem - associeret af "noget for noget":

Den må lyde for at yde.....

Mvh Peter HH
www.hasselbalchs.dk



Steen Gruby (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 29-06-01 21:55

On Fri, 29 Jun 2001 14:49:48 +0200, "Peter H. Hasselbalch"
<phh@danbbs.dk> wrote:

Hej Peter.
>
>Den må lyde for at yde.....
>
Ja, og det gør den så
Potterne passer krikken - og efter en opskæring af mellemrørene og
efterfølgende sammensvejsning igen sidder det hele perfekt.
Det lyder som en million (ikke bøden altså).
Paso'en har fået en dyb hul lyd.
Desværre skal der justeres om på karbureringen.
Blandingen er så mager, at selv accelerationspumpen ikke kan
kompensere for det.
Så jeg skal til at bestille større dysser til en dobbelt weber, og de
er ikke lige til at skaffe.
Men det går nok - håber jeg.
Og forresten:
Så er det ikke 94 dBa men 95 der står i godkendelseserklæringen.
En dB tættere på det legale

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177609
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409302
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste