/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Seca'en er sovet rygende ind ;o(
Fra : Morten Juel


Dato : 25-06-01 22:40

Hejsa NG,

Det er med sorg i sindet at jeg må melde mig udelukket fra resten af MC
sessonen ;o(
Jeg har jo lige fra starten af sessonen sagt at motoren manglede krafter, og
siden min tur til kbh i forgårs, har den gået PERFEKT i tomgang, hvad den
ellers ikke har gjort før + at venstre sides ventiler har klikket en del, og
så idag på vej hjem fra Sandved (ca 20km fra næstved) begyndte den at plutte
når den fik bundgas og havde næsten ingen kræfter, jeg kørte dog vidre 5 km
endnu, før jeg prøvede at tage koblingen og når den kom under 3K rpm så var
den svær at få op igen, så jeg holdt ind til siden og slap jeg gassen så
døede motoren, + den røg op fra motoren af og en del ud af venstre potte, og
olien var løbet fra olieproppen og ud over siden, det var åbenbart blevet
presset ud !
Jeg prøvede at starte den igen, men den var næsten umulig at få liv i og kom
der liv så var det med 1K rpm med gassen i bund efter 20 sec kunne den så
liste sig højere, men gik ujævnt og døede så snart man slap gassen !
Så jeg ringede til Tophjælp, og der kom en lastvogn 40 mins efter (en
tidligere MC'ist )
Så vi fik cyklen op og han surrede den fast i alle 4 hjørner, det havde han
helt styr på )
ikke sidste gang jeg har haf abb hos dansk autohjælp
Nå men vi fik snakket lidt mc osv på vej hjem, og den blev læsset af i min
fars garage, naboerne har sq sikkert tænkt "han køre sq også så råddent"
Nå, men det korte af det lange er at jeg skal ha fundet fejlen, og at
pengene er afsat til bilen ;o(
Så der bliver ikke mere MC kørsel på den i år ;o(( suk

Mvh
Morten
XS400 Seca **død**
Golf II **vægges imorgen**



 
 
Armand (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-06-01 00:11


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:9h8at3$fvk$1@sunsite.dk...
>
> Jeg har jo lige fra starten af sessonen sagt at motoren manglede
krafter,

- - - For mager blanding (falsk luft?) - Flækket topstykke?

> + at venstre sides ventiler har klikket en del,

Ventil? Måske lyden af kompression/forbrænding der knalder igennem en
flække i topstykket :-/

> så idag på vej hjem fra Sandved begyndte den at plutte´når den fik
> bundgas og havde næsten ingen kræfter, jeg kørte dog vidre 5 km
> endnu, før jeg prøvede at tage koblingen og når den kom under 3K rpm
> så var den svær at få op igen, så jeg holdt ind til siden og slap jeg
> gassen så døede motoren, + den røg op fra motoren af og en del ud af
> venstre potte, og olien var løbet fra olieproppen og ud over siden,
det var
> åbenbart blevet presset ud !

Jup!
Har været der med min XS 500'er:

Flækket topstykke => mager blanding => dårlig motorydelse => mere gas =
større varmeopbygning => nedsmeltet stempel => kompression fra
pågældende cylinder der blæser "under ud" og skal ud et sted =
motorudluftningen => op i luftfilteret som stoppes til af "medbragt"
olie!
Yderligere Pumpes olie den modsatte vej op på oversiden af stemplet og
medfører sammen med en mængde olie der indsuges fra luftfilterkassen: En
fed hvid fane af afbrændt olie ud af den pågælden cylinders udstødning!

Efter stilstand drev det velsagtens med olie ud af luftfilterkassen og
ned på vejen under modellen :-/


Test:
Ud med tændrøret til pågældende cylinder og stop hullet til med en
finger eller et skruetrækkerskæfte med en klud på!
Tørn motoren! - Der skal lyde skarpe *PFFIFFT* forårsaget af kompression
der blæses den vej ud (sammenlign evt. med forekomsten af dette på den
anden cylinder!)

Efter adskillese (måske allerede før, alt efter adgang til
tændrørshullerne!):
Kig nøje på gevindet i tændrørshullet: i den side der vender imod
(mindst) en af udstødnings-ventilerne, vil der givetvis kunne ses en
tydelig sort linie ned igennem alle "rynkerne" = "flækken"

Rep:
Nyt topstykke.
Nyt stempel - Evt. en renovation af cylindergangen => et overstørrelse
stempel til begge(!) cylindre
Gennemgribende olieskifte incl. rensning af det aftagne bundkar!
=> $$$$$ => en brugt motor istedet!

Surt Show!! ((

--
Armand.






Morten Juel (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-06-01 00:45

Ja, det var det jeg havde i tankerne altså at mit topstykke er dødt, men lad
os nu se, ellers køber jeg en tysker cykel til vinter og bikser lidt rundt

men pladerne bliver afleveret til den imorgen ;o( gad vide om det er min
kørsel der har bragt den i knæ.. den har også fejlslået nogle gange den
sidste tid, som om der kommer et slag inden eller efter at det skal så det
lyder som om den kløjs i det !

hehe jeg glæder mig sq lidt til at få den skildt af, så lære man nemlig
noget nyt )

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177609
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409302
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste