"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:44d77d95$0$20303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Davs i gruppe.
>
> Jeg har været så letsindig at købe en 140 HK Johnson V4 årg. 1993 VRO
> ubeset
> Den er købt som defekt da der mangler kompression på den ene cylinder.
> Motoren starter og kører fint uden mislyde, blot går den naturligvis
> ujævnt.
>
> På den ene cylinder er der ca. 0 bars kompression.
>
> Hvad gætter i på det kan være, og hvordan vil en prof. gribe fejlsøgning
> an.
>
> Ting jeg kan komme i tanke om er:
>
> Defekt toppakning
> Knækket stempelring
> Brændt stempel
>
> Andre ?
>
> Hvad mon lyder mest sandsynligt ??
>
> Toppakning kan vel skiftes uden at skulle pille blokken op ad selve
> "motorrummet", eller hvad man nu kalder det på en påhængsmotor
>
> Det her VRO selvblandersystem er det driftsikkert ?
>
> MVH
>
> Holten
Formentligt er der brændt hul i et stempel som følge af at den har kørt med
for mager blanding - det er V4 èrne kendt for, VRO er bestemt ikke kendt for
driftsikkerhed (amerikanerne kalder VRO "Very Rarely Oiling") mange
demonterer systemet og kører med forblandet benzin.
Du kan læse mere på
http://forums.iboats.com/ gå ind på deres forum og vælg
Johnson/Evinrude og søg efter det du vil - der er masser af oplysninger.
>