kanaler.arnholm.nu/
Fra : HO

Dato : 04-07-06 20:31

Hej
Under løst og fast af planlægningen for sommer turen, kom jeg til dette
sted:
http://kanaler.arnholm.nu/falsters.html
Det ville være rart at kunne gå igennem, i stedet for uden om.
Nogen der har erfaring med kanalen, sluse metoder, priser, er havnen Ok
o.s.v
Hilsen
Hans Olsen

Fra : Lars Holst

Dato : 04-07-06 21:03

"HO" <ho@vejen-net.kdVENDES> said in news:44aac1ec$0$1957
$d40e179e@nntp02.dk.telia.net:

> http://kanaler.arnholm.nu/falsters.html

Det koster ikke noget.
Husk nationalitetsflag og broflag.

Der er en sluse. To porte altså. Og så vidt jeg husker kan de på lumsk
vis være næsten usynlige nede ved vandoverfladen så man kan komme
grueligt galt afsted hvis man farer frem uden omtanke.
Ret mig her, I andre søulke, hvis jeg husker forkert.

Citat: http://www.frv.dk/efterretning/2002/h48.htm#o2

"Tidspunkt. 1. januar 2003.

Position. ca. 55° 24,3´ N. 12° 56,3´ E.

Detaljer. Fra anførte tidspunkt åbner Falsterbokanalen (broen og kanalen)
på følgende tidspunkter, hvis der er behov herfor:

15. april – 30. september Hver hele time bortset fra kl. 0800 og 1700.

1. oktober – 14. april Kl. 0630 og 1830.

Anm. Falsterbokanalen er lukket 24. – 26. december samt 1. januar.

Kort nr. 132 (INT 1332) og 104.

Søsportskort. Serie 3.

Publikationer. Den danske Lods II, side 196."

Citat slut.

Billede: http://www.samlantz.se/bdb/displayimage.php?album=random&cat=0
&pos=-1582

Venligst
--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 08:43

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kort nr. 132 (INT 1332) og 104.
>
> Søsportskort. Serie 3.
>
> Publikationer. Den danske Lods II, side 196."

tjaa... lumsk og lumsk... det er korrekt at sluseportene er skråtstillede
porte der er placeret under overfladen, men - der er tydelige markeringer på
landsiden med både bomme og lys. Så når bommene er nede - er
undervandsportene oppe lige under overfladen - og vice versa.

Så man skal bare kigge på henholdsvis bommene og lysene (om aftenen).

venlig hilsen og god tur

JN

Fra : Hanne og Hans

Dato : 05-07-06 09:03

> [...]
>forskel i vandhøjden. Hver af dem er udstyret med blinkende rødt lys plus
>en bom der lukker ned i takt med at porten hæves.
Hans.