"Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
news:fGNY6.1332$lf5.192802@news010.worldonline.dk...
<<<en masse snipsnip>>>
Bagdækket så helt nyt ud, men ejeren havde vist også kørt ret forsigtigt.
> Det var bestemt ikke en "Brian", men en voksen mand med kone børn og en
> tøffel hen over nakken
Hvis han har haft kone, børn, tøffel samt ferieoppakning på cyklen, så bør
du - hvis du køber den- eksperimentere med justeringen af bag-affjedringen.
Man kan ganske vist kun justere fjederspændingen og ikke dæmpningen, men
hvis han har justeret den op til den store opppakning og du kører solo med
forkert fjederspænding vil du opdage at den enten gynger gennem svingene
eller stepper over ujævnheder.(som alle andre mc også vil gøre det) I det
korrekte klik og med korrekt dæktryk både for og bag går den fint og meget
sporsikkert gennem svingene og du vil opdage at du kan lægge den meget mere
ned end du tror den kan...
> Ser at du har en model N. Har du eftermonteret kåbe på din, eller sidder
du
> i vinden?
> Jeg oplevede at ved kørsel omkring 140, var jeg ved at blæse af. Jeg kunne
> godt lægge hagen på tanken og glo ud gennem "forruden" og på den måde
komme
> ud af vinden, men jeg syntes godt nok det var volsomt. Måske et
touringglas
> ville egne sig, for jeg vil jo gerne holde en lidt højere fart på
> motorvejene når de rydelige nok til det.
>
Ja og nej ! Jeg har kørt uden kåbe indtil dette forår hvor jeg har købt en
(lille) Givi styrkåbe. At køre uden kåbe selv med frisk fart er egentligt
ikke noget problem for mig og har aldrig haft brug for at lægge mig ned over
tanken - men ved lange ture med høj fart ( 140 +) bliver armene altså
efterhånden noget lange .. Den lille kåbe tager vindtrykket mod brysten
men giver til gengæld mere vindstøj omkring hjelmen.
Så vidt jeg ved kan du få u-originalt nyt glas til din fabriksmonterede
kåbe -dette med et opadgående svaj i glassets kant der smider luften højere
opad - det er nok det du kalder et touring glas.
>snip igen>
> Nah... på papiret er den da rimligt hurtig.. jeg ville dog kunne
accelerere
> hurtigere på min gs500e nu, men det er sikkert bare til jeg vender mig til
> sådan en her. Finder "the sweet spot" på omdrejningsmåleren og lærer
> koblingen at kende.
Den skal have omdrejninger! Bundtræk er ikke-eksisterende. Du kan godt
tulle omkring med 3.000-3.500 omd men fra 6.000 omd vågner den først op.
Hvis du ved gearskifte kan holde dig over 6.000 og så trække op til toppen
ved ca 11.000 -så rykker det!
> Ja føj.. det vil vi ikke have

Søger ikke en stor sej mc egentlig..
bare
> en der er flot og ikke virker som om den segner under to sidetasker og en
> topbox samt passager...det virker som om banditten kan leve op til det.
>
> Endelig... øv og atter øv, at det ikke var en 200 eller 2001 model jeg fik
> til prisen. Har lige set det nye gsf600s design med dobbelt forlygte og
> lækker kåbe og andre instrumenter... *suk* .. nå hvad.. 1999 modellen er
jo
> også lækker, så....
>
Ja, den ny S model har fået en virkelig flot kåbe med et noget bedre lys end
den gamle S-model, og stellet er vist nok også lavet om- prøv at se omkring
luftfilterboksen. Sadlen har fået en mere klistret overflade så man ikke så
let rutcher rundt - men men - modellen er jo også steget til ca 87.000 + det
løse, såeee deet...
Dog er Bandit 600 stadigvæk mest mc for pengene i denne klasse- efter min
mening. Honda Hornet 600 er oppe på over 120.000 og Yamaha Fazer 600 er
lige steget til en 118.000 - ret heftig pris vil jeg mene.
Nels Wolf