|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hvad skete der Fra : Lasse Tørnkvist |
Dato : 20-06-01 18:02 |
|
Hej ng
Jeg havde lige startet min vulkan 800 som jeg plejer , så den kunne stå og
snurre mens jeg tog tøjet på , telefonen ringede og det tog måske 10
minutter før jeg var klar til at køre ,imens stod den og snurrede. Da jeg
starter hoster og sprutter den så jeg ved ikke hvad , jeg kører ned ad
vejen men den er flere gange ved at gå i stå , jeg skubber chokeren ind det
bliver det kun værre af .Jeg tænker det går ikke det her og kører tilbage ,
men prøver så igen og efter 1KM er der ikke noget i vejen. Hvad skete der,
er der nogen der kan fortælle mig det. Det er en ny maskine, den har kun
kørt 2700 km .Det er jo ligesom jeg mister tilliden til kræet , håber der er
nogen der ved hvad det var
den pludselige noget usikre
Lasse
--
Lasse
http://lasse.nitro.dk/
| |
Martin Sørensen (20-06-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 20-06-01 18:04 |
|
> Jeg havde lige startet min vulkan 800 som jeg plejer , så den kunne stå og
> snurre mens jeg tog tøjet på , telefonen ringede og det tog måske 10
> minutter før jeg var klar til at køre ,imens stod den og snurrede. Da jeg
> starter hoster og sprutter den så jeg ved ikke hvad , jeg kører ned ad
Det kan være, at forbrændingen ikke er så god i tomgang, og at den derved
laver en belægning på tændrørene. Efter at have kørt lidt med højere
omdrejninger er belægningerne langsomt forsvundet igen.
Ikke sikkert, men det synes jeg umiddelbart det kunne lyde som..
signing off.. Martin Sørensen
| |
Fogholt (20-06-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Fogholt |
Dato : 20-06-01 21:41 |
|
Har du NGK tændrør i dyret. Jeg synes det lyder lidt bekendt
Tilbagelænet deruda´
Claus Fogholt - Roskilde
Yamaha XV 1100, ´93
Virago MC Club Danmark # 899
fogholt@worldonline.dk
| |
Armand (20-06-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-06-01 23:54 |
|
Lasse Tørnkvist <lasse@nitro.dk> skrev i en
news:9gqksc$59s$1@news.inet.tele.dk...
>
> Jeg havde lige startet min vulkan 800 som jeg plejer , så den kunne
stå og
> snurre mens jeg tog tøjet på , telefonen ringede og det tog måske 10
> minutter før jeg var klar til at køre ,imens stod den og snurrede. Da
jeg
> starter hoster og sprutter den så jeg ved ikke hvad ,
10 minutter på choker en også mere end rigeligt, så den har nok været
"½-druknet" :-/
Spar på såvel opvarmning og chaoker fremover, og kør hellere stille og
roligt de første 500 meter - Det giver det samme!
--
Armand.
| |
Jan Petersen (21-06-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan Petersen |
Dato : 21-06-01 16:51 |
|
>
> Spar på såvel opvarmning og chaoker fremover, og kør hellere stille og
> roligt de første 500 meter - Det giver det samme!
Rolig nu Armand - der skal vel lidt benzin paa dyret en gang imellem
Jeg plejer at starte inden jeg tager hjelmen paa - saa er der tryk paa
olien, og chokeren kan trykkes ind saa snart det gaar lige ud.
Mvh Jan Petersen
--------------------------
VFR 750
--------------------------
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (21-06-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-06-01 19:54 |
|
Jan Petersen <jp_sdrj@hotmail.com> skrev i en
news:60277c79.0106210750.64f538fc@posting.google.com...
> >
> > Spar på såvel opvarmning og choker fremover, og kør hellere stille
og
> > roligt de første 500 meter - Det giver det samme!
> Jeg plejer at starte inden jeg tager hjelmen paa - saa er der tryk paa
> olien, og chokeren kan trykkes ind saa snart det gaar lige ud.
Hvad skulle en længere opvarmning dog gavne??
Jeg tror egentlig at det med at varme op er et levn, som ingen fatter
historien bag! Hvis jeg skulle afgive et bud, skulle det være noget med
luftkølede motorer og single-grade olie :-/
Tidligere tiders single-grade olier kunne ofte godt bruge en opvarmning
for at gearkassen fungerede optimalt; men igen: Alm. rolig kørsel
opvarmer motoren og derved også olien hurtigere.
For luftkølede motorcyklers vedkommende kan man argumentere med at der
ikke er nogen termostat på køleribberne og at nedkølingen begynder lige
så snart at man udsætter motoren for fartvind/kørsel. Men eftersom at
motoren uanset hvor hurtigt (= stor fartvind => stor afkøling!) man
kører ender motoren jo med at være grundigt varm alligevel. Derfor
vurderer jeg den nedkøling til ikke at være så grel igen :-/
En olie har en idealtemperatur, hvorved den smører bedst! Herunder
gælder det at den smører maksimalt ved ca 60-80º.
Man kunne argumentere for at det derfor var bedst at få olien op på
denne temperatur inden afkørsel;men det skal der velsagtens noget mere
end en kort lunkning til for at klare :-/
For de motorer der er udstyret med (termostatløs) oliekøler, gælder det
at olien generelt er voldsomt underkølet, hvofor jeg heller ikke mener
at man skal lægge mere i oliens minimum-temperatur, end hvad
motor-fabrikanterne åbenbart gør :-/
Een ting der ikke gavner er alle former for chokerkørsel - Chokeren er
kun et nødvendigt onde for koldtstartsbrug og bensinoverskuddet er
medvirkende til en decideret afvaskning af den smørende olie på
cylinderens overflade, så jo kortere tid, under choker, desto bedre, og
hér gavner øjeblikkelig (men rolig) kørsel absolut - Vær blot sikker på
ikke at forglemme chokerens evt. forekommende brug såsnart at kørslen er
påbegyndt! Ofte vil man kunne fjerne den ligesåsnart at det går lige ud!
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) RadioMan (21-06-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RadioMan |
Dato : 21-06-01 22:25 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9gti75$18l2$2@news.cybercity.dk...
>
_SNIP_
> Een ting der ikke gavner er alle former for chokerkørsel - Chokeren er
> kun et nødvendigt onde for koldtstartsbrug og bensinoverskuddet er
> medvirkende til en decideret afvaskning af den smørende olie på
> cylinderens overflade, så jo kortere tid, under choker, desto bedre, og
> hér gavner øjeblikkelig (men rolig) kørsel absolut - Vær blot sikker på
> ikke at forglemme chokerens evt. forekommende brug såsnart at kørslen er
> påbegyndt! Ofte vil man kunne fjerne den ligesåsnart at det går lige ud!
- Jeg starter altid på chokeren.
Lisså snart maskinen er i gang, plejer jeg at skubbe den helt ind igen.
Den går fint i tomgang iskold uden choker, og kan sagtens tage gassen når
man skal til at køre.
Men starte uden choker??? - Nope, det vil den sgu ikke...
RadioMan - CB750 77'
> --
> Armand.
>
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (21-06-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-06-01 23:18 |
|
RadioMan <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:9gton8$1ihm$1@news.cybercity.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:9gti75$18l2$2@news.cybercity.dk...
> >
> > Chokeren er kun et nødvendigt onde for koldtstartsbrug og .....
ensinoverskuddet er
> - Jeg starter altid på chokeren.
> Den går fint i tomgang iskold uden choker, Men starte uden
hoker??? - > Nope, det vil den sgu ikke...
= "et nødvendigt onde" !
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Lasse Tørnkvist (22-06-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lasse Tørnkvist |
Dato : 22-06-01 07:50 |
|
> - Jeg starter altid på chokeren.
> Lisså snart maskinen er i gang, plejer jeg at skubbe den helt ind igen.
> Den går fint i tomgang iskold uden choker, og kan sagtens tage gassen når
> man skal til at køre.
> Men starte uden choker??? - Nope, det vil den sgu ikke...
Jeg skal minimum køre 6-7km før jeg kan trykke chokeren helt ellers dør den
når jeg giver gas. Jeg takker for svarene og er ikke så urolig mere
Lasse
| |
|
|