"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:9gq3d8$o08$3@news.inet.tele.dk...
> "Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:VmOX6.183$js5.11865@news.get2net.dk...
>
> > > Jeg har lagt til at mange af disse modeller er renoveret i motoren ved
> > > 40-50.000km.
> > > Kan det være rigtigt?
>
> > Tjae, en stor en-cylindret, luftkølet maskine der bliver kørt lidt
friskt,
> > kan udmærket trænge et stempeltræk ved de kilometer tal. Til gengæld er
> det
> > nemt (kun en cylinder) og relativt billiget (kun en cylinder/stempel,
> etc).
>
> Jah, jeg kører med XR600 motor nu, og mine erfaringer med XL og XR singles
i
> 5-600cc klassen er at en motor (med min kørestil) holder ca. 30.000km, så
er
> den til at smide ud. Jeg renoverede to selv på et tidspunkt, men det løb
op
> i 25.000kr så det gør jeg ikke igen. Dominator motoren ligner meget XL og
> XR, så med alm. gadebrug skal 40-60.000km nok være hvad man kan forvente
før
> der skal skiftes stempel og måske også renoveres knast - og
knast-renovering
> er dyrt, for selvom den kun har 4 ventiler har den 8 vippearme.
>
> Rittig
> (i seng med influenza - godt solen ikke skinner mere...)
>
OK, måske er det ikke så billigt. Mine erfaringer med renovering af
et-cylindrede går tilbage til 92 og min XT 250. Det kostede ca. 2 kkr, men
så fik den også ny kæde
Asger
ZX-10