Død GPS
Fra : Jørgen

Dato : 06-06-06 14:46

Jeg har en lille bærbar Magellan Blazer GPS, som vist desværre er gået helt
død.
Her i pinsen skulle jeg for første gang i år have liv i den, men trods
utallige forsøg lykkedes det den aldrig at finde mere end bare en enkelt
satellit, som den ret hurtigt tabte igen. Jeg har genstartet den flere
gange, fulgt manualens forslag til fejlfinding - men alt sammen uden
resultat.
Er der nogen, der har en god ide - eller er den bare til at kassere?

/Jørgen

Fra : Flemming

Dato : 06-06-06 15:41

Nu er jeg ikke ekspert i GPS; men jeg har oplevet et par stykker hvor det
interne backup batteri er fladt.
I så tilfælde skal den hver gang bruge fra en halv til en hel time for at
køre igen.
Prøv at tænde den og lade den ligge en time. Hvis den så virker er batteriet
fladt og skal skiftes.
/Flemming

Fra : Jørgen

Dato : 06-06-06 15:46

Hej Flemming

Tak for forslaget. Men jeg har allerede haft den til at køre op til tre
timer i træk - uden at den fandt andet end en enkelt satellit, som den ret
hurtigt tabte igen.

Fra : Clas Lau

Dato : 06-06-06 15:57

Har du ændret på montering af dyret så antenne nu f.eks. sidder dækket af
noget andet?

Husk at en GPS skal kunne kigge op til himlen!

.... og længe leve Garmin. De er nu altså nummer et.

-Clas-

Fra : Jørgen

Dato : 06-06-06 16:57

Hej Clas

Som skrevet - det er en lille bærbar, og der er indbygget antenne. Men ja -
har haft den stående, så den pegede lige mod himlen, selv om det nu ikke
plejer at være nødvendigt.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-06-06 19:35

Normalt enig, MEN min Garmin brændte af (for anden gang) i forrige uge.
Ligger til reparation i England nu ....

Bjarke

"Clas Lau" <clas@sleepmonsters.dk> wrote in message
> [...]
snip

> ... og længe leve Garmin. De er nu altså nummer et.
>
> -Clas-
snip

Fra : ThomasB

Dato : 07-06-06 00:58

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse

> Normalt enig, MEN min Garmin brændte af (for anden gang) i forrige uge.
> Ligger til reparation i England nu ....

Men mener der er noget med at man har krav på at få udleveret en ny eller
tilsvarende vare, når den første reparation ikke duer. Prøv at undersøge det
ved forbrugerstyrrelsen.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-06-06 06:18

Ikke hvis der er gået længere en garantiperioden. Bortset fra det, så er den
ikke købt i Danmark og derfor ikke omfattet af nævnte styrelse.

Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-06-06 14:41

Jørgen skrev:

> Tak for forslaget. Men jeg har allerede haft den til at køre op til
> tre timer i træk - uden at den fandt andet end en enkelt satellit,
> som den ret hurtigt tabte igen.

Hvis den har mistet hele sattelittabellen, så kan den være længe om at
opdatere og genfinde sattelitterne. Sørg for, at dens batteri og
backupbatteri er i orden, og lad den så gerne stå natten over. Det kan
sagtens tage 24 timer at få indlagt hele tabellen igen.

Den skal ikke kun finde de enkelte sattelitter, den skal også finde deres
rejserute eller hvad man nu vil kalde det. Den tabel er normalt i maskinen,
men hvis al strøm har været koblet fra, så skal den genopdatere det igen.
Jeg har selv haft en garmin, som var evigheder om at opdatere, fordi den
ikke havde indbygget backupbatteri.

Claus

Fra : ThomasB

Dato : 07-06-06 15:30

> Den skal ikke kun finde de enkelte sattelitter, den skal også finde deres
> rejserute eller hvad man nu vil kalde det.

Almanak kaldes den.

Fra : Lars Bonde

Dato : 06-06-06 23:51

> [...]
> resultat.
> Er der nogen, der har en god ide - eller er den bare til at kassere?

Jeg her prøvet det samme. En Garmin MII. Den havde været for nær en
mobiltelefon. Garmin mente den skulle have en uge før den ville være oppe
igen. Jeg kunne hjælpe den ved at give den sin poss. så ville det nog kun
tage 24 timer. Efter 2 dage ver den oppe igen.

VH Lars