Hold jer til emnet !!!
Fra : kenneth.g

Dato : 04-06-06 09:12

Hvor er det sørgeligt at man ikke kan spørge om et godt råd, ud at ens
streng skal bliver forum for jeres patetiske sludder,

Er i også sådan i havne når i sidder i jeres både og kigger ud på der andre
? Sidder i så og peger finger og siger se ham der over han kan ikke finde ud
af det ?

I skal kraft stejle mig ikke kommer her og fortælle mig at der er nogen der
bruge Server plads og spille bredbånd, når i kan køre den så langt ud.

Hvis JEG spørg om noget og folk svar forkert så er det et spørgsmål mellem
mig og svare. Og hvis du ikke kan finde hoved eller hale i det vi skriver -
så skrid. Jeg er ikke interesseret i kommentar om hvordan andre skrive hvis
jeg har gang i en korrespondance, så skal jeg nok selv sige til hvis jeg
ikke fatter det der bliver svaret

Jeg ved ikke lige hvem af jer det er der passe denne her gruppe, men hvis
vedkommen vil kommen med en hilsen til nogen om hvor vidt det bruge gruppen
forkert, så er det muligt at svare direkte til den enkelte i gruppen . I
stedet for at svare i gruppe og spille Karl smart blandt andre sejler

Som bruger af både Fidonet og Usenet i gennem mere end 20 år, så er det
utroligt at man stadigvæk skal høre sådan en gang pis.

--
Hilsen Kenneth

Fra : Per Christiansen

Dato : 04-06-06 10:32

"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Som bruger af både Fidonet og Usenet i gennem mere end 20 år, så er det
> utroligt at man stadigvæk skal høre sådan en gang pis.

Jeg kan kun give dig ret i det du skriver.
Jeg har set så tit at de har ødelagt en tråd
og manden må give op og starte en ny tråd
det er spild af plads og tid.

Som du skriver kan man hendvende sig direkte
til personnen man vil rette på uden at bruge gruppen , og så gøre det på en
pæn måde.

Fra : John Hansen

Dato : 04-06-06 10:45

> [...]
>

> Som bruger af både Fidonet og Usenet i gennem mere end 20 år, så er det
> utroligt at man stadigvæk skal høre sådan en gang pis.

Kloge ord!!!

John Hansen

Fra : Torben Bach

Dato : 04-06-06 11:03

"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> wrote in message

> [...]
>

> Som bruger af både Fidonet og Usenet i gennem mere end 20 år, så er det
> utroligt at man stadigvæk skal høre sådan en gang pis.

Nu er det gode ved nyhedsgrupper jo det, at det er et offentligt forum, hvor
debatten og informationerne kommer *alle* til gavn, så selvom jeg langt hen
ad vejen er enig i dit indlæg, så er du altså ikke ejer af tråden, selvom
det er dig, der har startet den.
Hvis du har været bruger af Usenet mv. i mere end 20 år, så vil du
formentligt også vide, at jeg er en af dem, der ikke bryder mig om de
såkaldte netbetjente.
På den anden side, så skal der vel være en eller anden form for
færdselsregler, hvis det hele ikke skal ende op i hat og briller.
Derfor burde du måske også have sat FUT på dit indlæg til den gruppe, hvor
diskussionen kunne fortsætte uden at virke forstyrrende ind i det, som denne
gruppe handler om: Fælles interesser omkring det maritime.

Svar på dette ender i dk.admin.netikette.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Per

Dato : 04-06-06 17:44

"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er det sørgeligt at man ikke kan spørge om et godt råd, ud at ens
> streng skal bliver forum for jeres patetiske sludder,

Jeg giver dig helt og aldeles ret - desværre.

Men du må tænke på at sømænd ikke er de skarpeste knive i skuffen - mange
har stort set ingen uddannelse udover at vide noget om vandet.

I gamle dage kunne man altid blive sømand, hvis der ikke var mulighed for
andet - så der er nok der at du skal finde grunden til alt det barnlige og
dårligt formuleret fnidder osv.

Mvh. Per

Fra : Per Christiansen

Dato : 05-06-06 09:20

> "kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> skrev i en meddelelse

> Men du må tænke på at sømænd ikke er de skarpeste knive i skuffen - mange
> har stort set ingen uddannelse udover at vide noget om vandet.

Det er vel ikke alle sømænd du mener ?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 05-06-06 14:56

> Men du må tænke på at sømænd ikke er de skarpeste knive i skuffen - mange
> har stort set ingen uddannelse udover at vide noget om vandet.

Hej

Hvis en sømand ved noget om vandet og det at sejle, så er alt vel godt.
Værre er det vel når dem der tror de ved noget om at sejle, køber en båd!

Vi er vel alle sammen mennesker med hver vore stærke og svage sider, ikke?

Bare min mening

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Per Christiansen

Dato : 05-06-06 20:32

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi er vel alle sammen mennesker med hver vore stærke og svage sider, ikke?

Hørt

Fra : JA

Dato : 13-06-06 22:10

Hej Per
Du er tydeligvis ikke klar over, hvad ordet "sømand" betyder. Må jeg henvise
til LBK nr. 742 af 18/07/2005, hvor den præcise forklaring på, hvad ordet
SØMAND er?
I denne kan du læse følgende i § 1:
"Udtrykket sømand omfatter i denne lov enhver person, bortset fra
skibsføreren, der er ansat af rederen til udførelse af skibstjeneste om bord
i et skib i søen".

Og da en fritidssejler som oftest ikke er ansat af en reder, kan disse ikke
betegnes som sømænd, men noget andet - feks. fritidssejler.
Dvs. at den rigtige sømandbetegnelse indbefatter bl.a. styrmand (4,25 års
uddannelse), maskinmester (3 års uddannelse), skibsassistent (2,5 års
uddannelse), så din påstand om at mange sømænd ikke har noget uddannelse
holder dog ikke.

At du så har ret i, at mange fritidssejlere ikke ved, hvad der sker omkring
dem, er så en helt andet sag. I princippet kan du sejle, når du har købt en
båd - resten er op til ens samvittighed. Det er jo også altid de andre, der
sejler forkert

Mvh Jan Andreasen.

Fra : Lars Holst

Dato : 14-06-06 00:17

"JA" <affaldspost@get2net.dk> said in

> [...]
> omkring dem, er så en helt andet sag. I princippet kan du sejle, når
> du har købt en båd - resten er op til ens samvittighed. Det er jo også

Selvom man ikke er ansat kan man nu godt være sømand for uddannelsen
berettiger vel til titlen. Hvad fanden skulle en arbejdsløs sømand ellers
kalde sig? Fritidssejler?

Og den der med at sømænd ikke er de skarpeste knive i skuffen den holder
ikke hverken i nutid eller datid. Det er/var en lang og meget intensiv
uddannelse med utrolig meget matematik, fysik, sprogkundskab, meteorologi
sikkerhed og mange andre fag allesammen på et højt niveau uanset hvilken
officersuddannelse man vælger/valgte.

Nu er jeg uddannet dengang det hed Jungmand, Donkeymand, Maskinmester,
Bådsmand, Ubefaren og Befaren - Matros eller Letmatros, Dæksdreng,
Messedreng, Gnist/telegrafist......... og Skipper var mange forskellige
ting alt efter om du var kystskipper, sætteskipper, fiskeskipper eller
hvad du nu havde taget af tid på bænken og hvilken retning du havde
valgt. Ultimativt var men gået videre og taget skibsførerbevis uden
begrænsninger. Der var selvfølgelig flere titler ombord men ro på nu. De
findes jo alligevel ikke mere.........ikke allesammen i hvert fald. Trist
dog..............

Dæksdrenge som vedblev med at afholde sig fra skolebænken (Jungmænd)
kunne nogen gange godt opleves som "mere praktisk end bogligt anlagte".
Det gjaldt også Donkeymanden.

Duelighedsbeviset og Yachtskipperuddannelsen er alene til
fritidssejlere.............

Selv fritidssejlere kan dog have tjek på at færdes på havet omend mange
har lidt for høje tanker om sig selv og lidt for lidt omløb i pæren ved
de svære situationer i praksis.
Så er det at titlen er Bolværksmatros......og man må selv vælge om det er
befaren eller ubefaren!

--
Lars Holst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-06 23:02

kenneth.g skrev:

> Som bruger af både Fidonet og Usenet i gennem mere end 20 år, så er
> det utroligt at man stadigvæk skal høre sådan en gang pis.

Skik følge eller land fly!

Hvis du har været på både fido og internettet så mange år, så er det da
tankevækkende, at du ikke er blevet klogere!

FUT dk.admin.netikette

Claus