Vedr "licens for TV på PC"
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 31-05-06 19:31

Dette er en "cross-posting" men jeg vil gerne have en debat sat igang. Og
tænk før i svarer....

Idag kom jeg for sent hjem fra arbejde til at se "pilot guides" hvor de
havde en udsendelse vedr. at sejle i sejlbåd i kroatien.

Jeg kan skrive meget om de følelser jeg havde ved at miste den udsendelse,
da jeg selv skal til der ned og sejle.........

Forslag:
Hvis der skal betales licens for PC'ere, så skal der også være krav om at
man kan se udsendelsen "asynkront". d.v.s. at der skal stilles krav til DR
og TV2 m.fl om at gøre udsendelser on-line tilgængelige for os licens
betalere.

mvh
/Børge

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 31-05-06 20:22

Jeg så lige: http://www.computerworld.dk/art/34134?a=search&i=0

Bemærk: "Efter 10 års forhandlinger har stationen nu også fået lov til at
bruge programmerne on-demand, så man kan se dem på nettet."

Hvad er det iøvrigt for en udsendelse du nævner ? Den har jeg aldrig set ...

/Bjarke

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 01-06-06 12:54

Hej Børge,

Som det ser ud idag så betaler 98% af befolkningen licens, se
dette link: http://www.kum.dk/sw10084.asp
I et af bilagene er der også kommentarer om en skattebetalt
ordning.
Licensen gælder betaling for rettighederne til modtagelse af
kabel og radiosignalbårne signaler.
PC´er er indbefattet i dette regelsæt.
Problemet er at den tekniske udvikling går langt hurtigere end
regelmagerne kan følge med til og udbyderne se også et stort
potentiale i hurtige løsninger der indbefatter betalinger for
alt hvad de har mulighed for styring og indflydelse på.
Der er en tilsvarende sag omkring MP3 spillere i mobiltelefoner
hvor man ikke kan downloade musikken via telefonen men skal gøre
det via PC´en. Her er baggrunden også betaling for en form for
licens/enkeltstyk betaling.

TV2 er begyndt at sende lokal TV kanalerne asynkront via
internettet. En udviddelse af denne tjeneste er hvad du
efterlyser. DAP radio er også en mulig udsendelsesform og
tilsvarende ydelser kan komme på tale via de digitale tv-modtage
former som lige er kommet på markedet.

Vi lever i en brydningstid hvor de tekniske muligheder og
ændringer går rigtigt hurtigt; men desværre også i en tid hvor
det offentlige drejer kraftigt på afgiftsskruen, prøv at se på
el-regningen som nok for de fleste er ret uforståelig.
Vi lever i en tid hvor der ikke er fodslag mellem politikerne og
befolkningen.
Befolkningen stiller krav til politikerne som de, politikerne,ud
fra deres egne ofte begrænsede forudsætninger, ikke er i stand
til at håndtere.
Os som bor på Amager og tæt følger slagets gang i
lokalkommunerne, og hvor de oven i købet har samme politiske
partifarver i kommunalbestyrelserne, har oftest kun hovedrysten
at sende efter beslutningerne eller oftest deres mangel på evnen
til at få gennemført det, som er til lokalbefolkningens bedste.
Jeg tror ikke at vi på Amager har en enestående oplevelse som
andre ikke kan nikke genkendende til.

Mvh/Harding

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-06 00:02

Børge Wedel Müller skrev:

> Dette er en "cross-posting" men jeg vil gerne have en debat sat
> igang. Og tænk før i svarer....

Hvorfor??

Du tænker ikke før du poster OFF topic?!

Denne gruppe omhandler sejlads og ikke politik/medieafgifter!

FUT dk.admin.netikette.

Claus

Fra : kenneth.g

Dato : 03-06-06 07:25