/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ingen bundtræk med ny auspuff
Fra : Hellfire


Dato : 15-06-01 22:47

Hej gruppe.
Jeg har lige fået skiftet udstødningen på min GSX250ES idag (de gamle
originale potter var _temmelig_ hullede). Da det ikke var til at finde en
cylindrisk potte (læs: helt system), til ovennævnte kværn, og jeg faktisk
ikke kan fordrage koniske potter, var eneste alternativ: en Motad Standard
2-1. MEN: nu trækker den ikke for en sk** under 6000. Fra ca. 4000 til 6000,
hvor den normalt ville trække støt og jævnt, sker der intet, nada, nothing
AT all. Når jeg så rammer 6K stregen, tager f***** ved dyret, og den trækker
(med forbehold :-] ) rimeligt normalt. Jeg var i forvejen klar over, at jeg
ville miste en smule trækkraft med et Motad system, men så meget?!? (og så
kun _under_ 6K omdr./min.) Forhandler mente ikke en omdysning var nødvendig,
da jeg spurgte. Har han ret (det føles ikke så'rn)?

Henrik
GSX250ES(D?)



 
 
Armand (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-06-01 12:57


Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
news:ZlvW6.412$uf2.39883@news.get2net.dk...
>
> Jeg har lige fået skiftet udstødningen på min GSX250ES idag
> MEN: nu trækker den ikke for en sk** under 6000. ......
> Forhandler mente ikke en omdysning var nødvendig, da jeg spurgte.
> Har han ret (det føles ikke så'rn)?

Nej vel!
Men han fik da solgt et udstødning - Og, hvis du er dum nok på stadig
at bruge penge på ham, måske også nogle værkstedstimer på inddysning af
'Zukien !

--
Armand.






Dan Dethlefsen (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Dan Dethlefsen


Dato : 16-06-01 22:30


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gfhka$el3$6@news.cybercity.dk...
>
> Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
> news:ZlvW6.412$uf2.39883@news.get2net.dk...
> >
> > Jeg har lige fået skiftet udstødningen på min GSX250ES idag
> > MEN: nu trækker den ikke for en sk** under 6000. ......
> > Forhandler mente ikke en omdysning var nødvendig, da jeg spurgte.
> > Har han ret (det føles ikke så'rn)?
>
> Nej vel!
> Men han fik da solgt et udstødning - Og, hvis du er dum nok på stadig
> at bruge penge på ham, måske også nogle værkstedstimer på inddysning af
> 'Zukien !
>
> --
> Armand.
>
>
>
Er du ikke lige en tand for grov nu, en del at problemet kunne måske ligge
ved at GSX250 var dysset ind til de "hullede" potter, og så vil det jo være
et "Chock" for motoren at få lidt modstand i udstødningen, også skal der jo
nok en omdysning til.
Jeg har for et par år siden købt og monteret et ligende Motad system på en
XS400 seca, uden den mærkbart mistede hk over hele området.
--
mvh
Dan




Hellfire (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 17-06-01 01:25


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9gfhka$el3$6@news.cybercity.dk...
>
> Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
> news:ZlvW6.412$uf2.39883@news.get2net.dk...
> >
> > Jeg har lige fået skiftet udstødningen på min GSX250ES idag
> > MEN: nu trækker den ikke for en sk** under 6000. ......
> > Forhandler mente ikke en omdysning var nødvendig, da jeg spurgte.
> > Har han ret (det føles ikke så'rn)?
>
> Nej vel!
> Men han fik da solgt et udstødning - Og, hvis du er dum nok på stadig
> at bruge penge på ham, "snip"

Så, så, rolig nu mulle, manden er sk*** flink, og jeg retter mig nu mere
efter hans mekaniker, som jeg se'fø'li' glemte at spørge. Og når jeg nu
ringer imorgen og forklarer om problemet, er jeg sikker på, at vi får løst
problemet snarest. Jeg (eller en af mine kammerater for den skyld) har
aldrig haft problemer med stedet. Alt er blevet udført korrekt og
professionelt (hvad man ikke kan sige om de andre værksteder i nærheden, min
kammerat og jeg har prøvet). At forhandleren så ikke mener en omdysning er
nødvendig, vidner nok mere om, at han ikke kendte nok til tilstanden af mit
gamle system. Iøvrigt har han jo så heller ikke prøvet at lokke flere penge
ud af mig som højest nødvendigt :-þ. Btw skal jeg alligevel snarest have
karb's af, da metalfiltret i airboxen er helt lortet til, og skal renses
(lorte stel, motoren skal ud, hvis jeg skal have airboxen af, så det bliver
med trykluft :-{ ). Da jeg for et stykke tid siden havde "låget" af airboxen
for at checke luftfiltret, så jeg, at halvdelen manglede ( |/\| ). Det viste
sig envidere, at det nederste plasticgitter var næsten fulstændigt smeltet.
Hvordan fa.... sorry, hulen kan det være sket?

Henrik
GSX250ES (forhåbentligt snart med omdysede karb's)



Armand (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-06-01 23:21


Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
news:dMSW6.437$P13.13230@news.get2net.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:9gfhka$el3$6@news.cybercity.dk...
> > Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
> > news:ZlvW6.412$uf2.39883@news.get2net.dk...
> > >
> > > Har han ret (det føles ikke så'rn)?
> > Nej vel!
> > Men han fik da solgt et udstødning - Og, hvis du er dum nok på
stadig
> > at bruge penge på ham, "snip"
> Så, så, rolig nu mulle, manden er sk*** flink, og jeg retter mig nu
mere
> efter hans mekaniker, som jeg se'fø'li' glemte at spørge.

Hvis den har tabt væsentligt med trækkraft i et område er det et godt
tegn på at den behøver en inddysning!
Hvis jeg er grov, er det imod forhandleren der bildte dig ind at den
ikke skulle dyses ind - Men sikkert gladelig tager sig betalt for det
ved en senere lejlighed!
Og så gav jeg lige et hip til dig som forbruger: Brug dog pengene
på en omdysning et andet sted end der hvor de én gang har snydt dig!

> ............................Btw skal jeg alligevel snarest have
> karb's af, da metalfiltret i airboxen er helt lortet til, og skal
renses
> (lorte stel, motoren skal ud, hvis jeg skal have airboxen af, så det
bliver
> med trykluft :-{ ). Da jeg for et stykke tid siden havde "låget" af
airboxen
> for at checke luftfiltret, så jeg, at halvdelen manglede ( |/\| ). Det
viste
> sig envidere, at det nederste plasticgitter var næsten fulstændigt
smeltet.
> Hvordan fa.... sorry, hulen kan det være sket?

Hellfire har haft en backfire!

En "ordentlig prut" af et tilbageslag igennem karburatorerne, kan ende
helt ude i luftfilterkassen og nå at svide luftfilteret og diverse sager
af skum og plast - og i værste fald sætte ild i sagerne =

Dan, skrev om inddysning:
> ............................. en del at problemet kunne måske ligge
> ved at GSX250 var dysset ind til de "hullede" potter,

Næppe!
En inddysning koster liggodt også noget, og hvis man sparer at udskifte
et sæt hullede potter, lyder det åndsvagt at der skulle have været ofret
en inddysning istedet :-/

> og så vil det jo være et "Chock" for motoren at få lidt modstand i
> udstødningen, også skal der jo nok en omdysning til.

Problemerne med manglende trækkraft er betragtelig større i tilfælde af
for mager blanding end ved for fed blanding!
Ved forhøjet modstand i udstødningen, vil blandingen blive federe og
derfor ikke så generende, som hvis det modsatte var tilfældet - Og
derfor sikkert heller ikke det der er problemet :-/

> Jeg har for et par år siden købt og monteret et ligende Motad system
> på en XS400 seca, uden den mærkbart mistede hk over hele området.

Det kan jo også være en helt anden ting der tilfældigt er "kommet ind
fra højre"!
Min standard-frase i denne retning er: Prøv lige at luk for bensinen og
tøm svømmerhusene for bensin ved at udskrue hele bundskruen, eller åbne
for den "ventil" der forekommer nederst under karburatorens
svømmerhus!!!!
PRØV DET - PRØV DET!
--
Armand








Dan Dethlefsen (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Dan Dethlefsen


Dato : 17-06-01 23:49

>
> Dan, skrev om inddysning:
> > ............................. en del at problemet kunne måske ligge
> > ved at GSX250 var dysset ind til de "hullede" potter,
>
> Næppe!
> En inddysning koster liggodt også noget, og hvis man sparer at udskifte
> et sæt hullede potter, lyder det åndsvagt at der skulle have været ofret
> en inddysning istedet :-/

man har jo før hørt om "baggårds justering" af en klog hjemmefusker på
luftskruerne,
det var nok noget i den stil jeg hentyde til.

Dan




Hellfire (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 18-06-01 00:34

> Hvis den har tabt væsentligt med trækkraft i et område er det et godt
> tegn på at den behøver en inddysning!
> Hvis jeg er grov, er det imod forhandleren der bildte dig ind at den
> ikke skulle dyses ind - Men sikkert gladelig tager sig betalt for det
> ved en senere lejlighed!
> Og så gav jeg lige et hip til dig som forbruger: Brug dog pengene
> på en omdysning et andet sted end der hvor de én gang har snydt dig!
>

Hvordan snydt mig? Han har på ingen måde krævet penge for andet end
uskiftning af udstødningen


> Hellfire har haft en backfire!
>
> En "ordentlig prut" af et tilbageslag igennem karburatorerne, kan ende
> helt ude i luftfilterkassen og nå at svide luftfilteret og diverse sager
> af skum og plast - og i værste fald sætte ild i sagerne =
>

Hvad skyldes en sådan "prut"?

> Problemerne med manglende trækkraft er betragtelig større i tilfælde af
> for mager blanding end ved for fed blanding!
> Ved forhøjet modstand i udstødningen, vil blandingen blive federe og
> derfor ikke så generende, "snip"

Den _har_ jo netop fået mere modstand, og for mig virker det _meget_
generende.

>
> Det kan jo også være en helt anden ting der tilfældigt er "kommet ind
> fra højre"!
> Min standard-frase i denne retning er: Prøv lige at luk for bensinen og
> tøm svømmerhusene for bensin ved at udskrue hele bundskruen, eller åbne
> for den "ventil" der forekommer nederst under karburatorens
> svømmerhus!!!!
> PRØV DET - PRØV DET!
> --
> Armand
>

Hvordan lukker man egentlig for benzinen på sådan en fætter? Der er ingen
"off" stilling.

Henrik
GSX250ES (uden styrkåbe, hold kæft, hvor er det træls).



Jon Larsen (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 18-06-01 14:18


"> >
>
> Hvordan snydt mig? Han har på ingen måde krævet penge for andet end
> uskiftning af udstødningen
>
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Under alle omstændigheder ville jeg have en " second opinion " fra et andet
værksted..
Desuden koster det jo ikke noget at forelægge problemet og spørge til hvad
der kan være galt !!!!

Det er uanset om man er blevet snydt eller ej....

Min " prutter " altså lidt med Laser'en på ??? det er vist et tegn på mager
blanding ikke ??
den trækker lidt ujævnt ved relative lave omdr, men pludeslig trækker den
helt vildt igen ?!?!
det er også pokkers at jeg ikke kan finde mine gamle dyser....
Så kunne jeg jo så hvor store de var og sætte et par i der var et nummer
eller 2 mindre.


--
MVH.
Jon larsen.
GSX-R 250 pilot (uden M-Max boks) men med bundtræk fra 9000 omdr og
Laser-lyd.




Flemming Petersen (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Petersen


Dato : 18-06-01 14:57

[snip]
> Min " prutter " altså lidt med Laser'en på ??? det er vist et tegn på
mager
> blanding ikke ??
> den trækker lidt ujævnt ved relative lave omdr, men pludeslig trækker den
> helt vildt igen ?!?!
[snip]

Hvis det er mens du har hane på, så kunne det godt tyde på at den ikke står
optimalt (enten for mager eller for fed). Hvis det er nå du motorbremser, så
er det normalt for RR cykler.

Mit fejeblad gik også rigtig skidt i lave omdr. (læs under 3.000) hvor den
pruttede og hakkede lidt i det. Det var pga. at den fik alt for fed
blanding.

Hvis du har fået sat en brølpotte på, kan den have noget med sagen at gøre.
Jeg har f.eks. et fint hul mellem 4.000 og 5.000 omdr. hvor der ikke sker
en skid også ved 5.000 begynder den at blive sur. Ved alt under 4.000 har
den mærkbart færre kræfter end med standard potte.

Mvh
Flemming Petersen
2 X CBR 900 RR hvor en er til salg





Armand (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-01 00:02


Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
news:z6bX6.823$SQ3.17748@news.get2net.dk...
> >
> > Og så gav jeg lige et hip til dig som forbruger: Brug dog pengene
> > på en omdysning et andet sted end der hvor de én gang har snydt dig!
> Hvordan snydt mig? Han har på ingen måde krævet penge for andet end
> uskiftning af udstødningen

Det er da godt at du ikke føler dig snydt; men i mine øjne er enhver
handlende der skubber på for et salg med ord om "ikke at mene at
det........." en bedrager :-/

> > Hellfire har haft en backfire!
> > En "ordentlig prut" af et tilbageslag igennem karburatorerne, kan
> > ende helt ude i luftfilterkassen og nå at svide luftfilteret og
diverse
> > sager af skum og plast - og i værste fald sætte ild i sagerne =
> Hvad skyldes en sådan "prut"?

For meget fortænding forårsagende at stemplet stoppes før top og
drives baglæns af forbrændingen => forbrænding der undslipper ud igennem
en åbnende indsugningsventil.
Evt også ved at stemplet undtagelsesvisstoppes lige før topstilling og
defor
drives tilbage alene af kompressionen, som samtidig antændes!
På "gamle dages" firetaktsmotorcykler med kickstart og åbne
karburator/-er kendte alle forekomsten af stikflammer ud af
karburatoren/-rne

> > Problemerne med manglende trækkraft er betragtelig større i tilfælde
> > af for mager blanding end ved for fed blanding!
> > Ved forhøjet modstand i udstødningen, vil blandingen blive federe og
> > derfor ikke så generende, "snip"
> Den _har_ jo netop fået mere modstand, og for mig virker det _meget_
> generende.

Jup! Det er også derfor at jeg spinder videre med efterfølgende citat:
> > Det kan jo også være en helt anden ting der tilfældigt er "kommet
> > ind fra højre"!



> > Min standard er: Prøv lige at luk for bensinen og tøm svømmerhusene
> > for bensin ved at udskrue hele bundskruen, eller åbne for den
"ventil" der
> > forekommer nederst under karburatorens svømmerhus!!!!
> > PRØV DET - PRØV DET!

> Hvordan lukker man egentlig for benzinen på sådan en fætter? Der er
> ingen "off" stilling.

= Auto-off! (åbnes af vacuum'et i karburatorstutsene!)

--
Armand.






Hellfire (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 19-06-01 01:25

> > Hvordan lukker man egentlig for benzinen på sådan en fætter? Der er
> > ingen "off" stilling.
>
> = Auto-off! (åbnes af vacuum'et i karburatorstutsene!)
>
> --
> Armand.
>
>

Skal jeg forstå det sådan, at jeg bare skal hive slangen fra tanken af (jeg
havde en CB250RS før, der var der ingen tvivl ;-] )?
Jeg har iøvrigt et andet problem. Når jeg slipper gassen, går motoren med
ca. 3000 rpm i 3-4 sekunder før den langsomt går ned på normal
tomgangshastighed (har sat den til ca. 1200 rpm). Jeg har givet rullen den
normale frigang (ca. 5mm.), og kontrolleret, at kablet slækkes nede på
karb's.
Det skal også lige nævnes, at jeg ikke har haft dyret så længe, så dens
tilstand er ikke min skyld (nåh, ja jeg gav jo også kun 10K for den).



Henrik
GSX250ES (med et 3,5" bagdæk. Hvem F***** sætter undersize dæk på? Helt
ærligt....)



Jes Vestervang (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-06-01 22:54

Hellfire wrote:

> > > Hvordan lukker man egentlig for benzinen på sådan en fætter? Der er
> > > ingen "off" stilling.
> >
> > = Auto-off! (åbnes af vacuum'et i karburatorstutsene!)
> >
> Skal jeg forstå det sådan, at jeg bare skal hive slangen fra tanken af
>
Jeps! Vær dog lige opmnærksom på det benz der er i slangen.

> Henrik
> GSX250ES (med et 3,5" bagdæk. Hvem F***** sætter undersize dæk på? Helt
> ærligt....)
>
På nogle mc'er er det da en fordel
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Hellfire (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 21-06-01 00:23


> > Henrik
> > GSX250ES (med et 3,5" bagdæk. Hvem F***** sætter undersize dæk på? Helt
> > ærligt....)
> >
> På nogle mc'er er det da en fordel
> --

Ja, når man snakker om store maskiner med noget i retningen af 160-190 på
baghjulet, men ikke på små lette maskiner, som svinger hurtigt nok i
forvejen. Min overstyrer som sindsyg, hvis jeg læner mig for meget ind i et
sving. På steder hvor jeg normalt gjorde flittigt brug af hang-off på min
CB250RS (125 kg tør, 4,1" / 110/80/18), truer GSX'eren (160 kg. tør)nærmest
med at snurre rundt om sig selv på stedet (overdrivelse fremmer forståelsen
). Så jeg tør godt påstå, at det ikke er en fordel på en 250cc'er.



Hellfire (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 19-06-01 01:58


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9gm1u8$iui$4@news.cybercity.dk...
>
> Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
> news:z6bX6.823$SQ3.17748@news.get2net.dk...
> > >
> > > Og så gav jeg lige et hip til dig som forbruger: Brug dog pengene
> > > på en omdysning et andet sted end der hvor de én gang har snydt dig!
> > Hvordan snydt mig? Han har på ingen måde krævet penge for andet end
> > uskiftning af udstødningen
>
> Det er da godt at du ikke føler dig snydt; men i mine øjne er enhver
> handlende der skubber på for et salg med ord om "ikke at mene at
> det........." en bedrager :-/
>

For nu lige at nævne fejlene ved de andre værksteder i umiddelbar nærhed af
Haderslev:

Kolding (Mini-motor): Min makker havde sin CB350/400 Four til rep (kobling
kaput). Da han fik den tilbage, var tanken for det første tom (han havde
udtrykkeligt bedt den om, at lukke for benzinhanen, da en svømmer åbentbart
var i udu). For det andet nåede vi ikke mere som et par kilometer før
koblingen svigtede totalt. En justerskrue var årsagen, og mekanikeren
påstod, at min makker selv havde spændt den i bund (helt ærligt, vi havde
lige forladt værkstedet).

Rødekro (Sostack): Jeg havde min Baby Gixxer (jo, sårn en har jeg såmen også
haft ) til vinteropbevaring. Da jeg kom for at hente den førstkomne
mandag i marts, TADAAA: havde de brændt den ene tændspole af. Hvem kom til
at betale? Moi.

Toftlund (Toftlund MC): Min makker havde førnævnte Honda til restaurering
(efter en tur ud på en alsisk mark med for høj hastighed). Han bad dem om,
at lave et service på maskinen, når de alligevel var igang. Da han fik den
tilbage (efter temmelig lang ventetid), havde de for det første IKKE lavet
det aftalte service (ventilerne klaprede som sindsygt). For det andet havde
de svejst bremsearmen fast på bremseakslen på bagbremsen (slut med at stille
på noget her....). De havde end ikke spurgt manden, om den skulle skiftes
istedet.

Og for lige at tage et værksted en anelse længere væk (60 km.): KS motor i
Vinding!!! Efter at have solgt min Gixxer, ville jeg have mig noget mere
økonomisk (36 km hver vej til arbejde). Valget faldt på en CB250RS, som jeg
fandt hos en privat i Fredericia. Prøveturen blev ikke særligt lang eller
omfattende, da det stod ned i stænger. Motoren nåede ikke at blive ordentlig
varm, med lave omdrejninger til følge. Jeg købte maskinen, og opdagede
senere til min gru, at motoren vibrerede som en anden rystepudser, når jeg
nåede op på små 5K rpm. Det viste sig, at balanceakslerne sad forkert i.f.t.
krumtappen. Og hvem havde sidst haft motoren splittet ad? KS! (kvitering for
rep fulgte med handlen).

Tilbage er faktisk kun Linnet Auto & MC i Toftlund (medmindre jeg tager den
lange vej til Sønderborg). Da hverken min kammerat eller jeg har oplevet, at
der har været noget i vejen med vores maskiner efter en tur hos Linnet, har
vi valgt fremover at bruge dette værksted. Jeg ringede iøvrigt til Hr.
Linnet igår, og forelagde ham problemet med det manglende bundtræk, og vi
aftalte, at jeg kommer ud og får det ordnet, når han har fået et nyt
plasticgitter hjem til mit luftfilter (det gamle gitter har det ikke særligt
godt, husker du nok ). Så kan jeg ved samme lejlighed få blæst alt
skidtet ud af airboxen, og det metalfilter, som sidder i den.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177609
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409303
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste