"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9gm1u8$iui$4@news.cybercity.dk...
>
> Hellfire <henrik-paulsen@get2net.dk> skrev i en
> news:z6bX6.823$SQ3.17748@news.get2net.dk...
> > >
> > > Og så gav jeg lige et hip til dig som forbruger: Brug dog pengene
> > > på en omdysning et andet sted end der hvor de én gang har snydt dig!
> > Hvordan snydt mig? Han har på ingen måde krævet penge for andet end
> > uskiftning af udstødningen
>
> Det er da godt at du ikke føler dig snydt; men i mine øjne er enhver
> handlende der skubber på for et salg med ord om "ikke at mene at
> det........." en bedrager :-/
>
For nu lige at nævne fejlene ved de andre værksteder i umiddelbar nærhed af
Haderslev:
Kolding (Mini-motor): Min makker havde sin CB350/400 Four til rep (kobling
kaput). Da han fik den tilbage, var tanken for det første tom (han havde
udtrykkeligt bedt den om, at lukke for benzinhanen, da en svømmer åbentbart
var i udu). For det andet nåede vi ikke mere som et par kilometer før
koblingen svigtede totalt. En justerskrue var årsagen, og mekanikeren
påstod, at min makker selv havde spændt den i bund (helt ærligt, vi havde
lige forladt værkstedet).
Rødekro (Sostack): Jeg havde min Baby Gixxer (jo, sårn en har jeg såmen også
haft

) til vinteropbevaring. Da jeg kom for at hente den førstkomne
mandag i marts, TADAAA: havde de brændt den ene tændspole af. Hvem kom til
at betale? Moi.
Toftlund (Toftlund MC): Min makker havde førnævnte Honda til restaurering
(efter en tur ud på en alsisk mark med for høj hastighed). Han bad dem om,
at lave et service på maskinen, når de alligevel var igang. Da han fik den
tilbage (efter temmelig lang ventetid), havde de for det første IKKE lavet
det aftalte service (ventilerne klaprede som sindsygt). For det andet havde
de svejst bremsearmen fast på bremseakslen på bagbremsen (slut med at stille
på noget her....). De havde end ikke spurgt manden, om den skulle skiftes
istedet.
Og for lige at tage et værksted en anelse længere væk (60 km.): KS motor i
Vinding!!! Efter at have solgt min Gixxer, ville jeg have mig noget mere
økonomisk (36 km hver vej til arbejde). Valget faldt på en CB250RS, som jeg
fandt hos en privat i Fredericia. Prøveturen blev ikke særligt lang eller
omfattende, da det stod ned i stænger. Motoren nåede ikke at blive ordentlig
varm, med lave omdrejninger til følge. Jeg købte maskinen, og opdagede
senere til min gru, at motoren vibrerede som en anden rystepudser, når jeg
nåede op på små 5K rpm. Det viste sig, at balanceakslerne sad forkert i.f.t.
krumtappen. Og hvem havde sidst haft motoren splittet ad? KS! (kvitering for
rep fulgte med handlen).
Tilbage er faktisk kun Linnet Auto & MC i Toftlund (medmindre jeg tager den
lange vej til Sønderborg). Da hverken min kammerat eller jeg har oplevet, at
der har været noget i vejen med vores maskiner efter en tur hos Linnet, har
vi valgt fremover at bruge dette værksted. Jeg ringede iøvrigt til Hr.
Linnet igår, og forelagde ham problemet med det manglende bundtræk, og vi
aftalte, at jeg kommer ud og får det ordnet, når han har fået et nyt
plasticgitter hjem til mit luftfilter (det gamle gitter har det ikke særligt
godt, husker du nok

). Så kan jeg ved samme lejlighed få blæst alt
skidtet ud af airboxen, og det metalfilter, som sidder i den.