Reparation og maling - lille båd med sænke~
Fra : Franz Berliner

Dato : 05-05-06 15:36

Hej

Jeg har netop overtaget en lille sejlbåd som skal til at klargøres til
sommerens strabadser.

Det er en Sailfish 18 (en lille trailer sejlbåd med sænkekæl). Den har
indtil nu ligget i en sø og har ikke fået ret meget behandling af bunden
og slet ikke af kølen.

Båden står på traileren hvor jeg også har givet den bundmaling. Mens jeg
gjorde det opdagede jeg også at det ser ud som om der er et stort hak i
forenden af kølen. Jeg kan ikke sænke kølen og se efter, da den jo står
på traileren.

Mine spørgsmål er så:
- Skal jeg bare leje en kran og så den løftet op og se om der er noget
galt, og så låne et stativ (hvad hedder sådan et?) hvor den kan hænge
med kølen helt ude og så gå i gang med noget gelcoat og sådan noget?
- Kan det betale sig at købe sit eget metalstativ, hvor den kan stå med
kølen ude? Den skal vel males hvert år - hvad koster sådan noget? og
hvor skal man købe det?
- Skal jeg køre den på et værft og få dem til at kigge på det? og er
sådan noget ikke frygteligt dyrt? Det skal jo også ses i forhold til
båden som måske er en 20000 kr. værd.
- Er der nogle der kan anbefale mig et sted eller en person der kan
kigge på den til rimelige penge? Båden står pt. i Dragør, men kan jo
godt køres et sted hen hvis det ikke er alt for langt væk.

Ja, det var en ordentligt bunke spørgsmål, men jeg er altså lidt ny i
det her, så håber i bærer over med mig.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Steffen Skov

Dato : 05-05-06 18:19

"Franz Berliner" <stuff@NOSPAMkampp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt køres et sted hen hvis det ikke er alt for langt væk.
>
> Ja, det var en ordentligt bunke spørgsmål, men jeg er altså lidt ny i

Hejsa
Kan du ikke tage kølen af indefra? Den sidder vel kun fast med en enkelt
bolt i kølkassen.
Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."

Fra : Franz Berliner

Dato : 05-05-06 21:09

Steffen Skov <XsskovY@webspeed.dk> wrote:

> Hejsa
> Kan du ikke tage kølen af indefra? Den sidder vel kun fast med en enkelt
> bolt i kølkassen.
> Hilsen
> Steffen

Det vil jeg lige prøve. Tak for tippet