Udskiftning: Ny log og ekkolod
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 29-03-06 17:54

Hej

Min båd har et Danalog log/log system, monteret dybt, lige før kølen.
Effektivt, men umoderne.

Jeg har købt nyt system, der næsten holder de samme mål, men alligevel ikke,
de er lidt større.

Jeg bliver nødt til at "save, eller banke" de gamle rør ud - eller noget
andet. og her håber jeg om hjælp.

Hvis jeg "banker" rørene ud, kan jeg så risikere at gelcoaten ødelægges (det
ville jo ikke være rart, under vandlinien)

Hvis jeg "saver" den ud, hvordan får jeg flangerne af uden at ødelægge
gelcoaten.

andre tip?

mvh
/Børge

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 21:27

Slib flangen væk med en vinkelsliber. Du behøver kun at slibe inde på
midten, så kommer røret fri!

Jeg montere kun ting under vandlinjen med 3M marinebedding. Det holder helt
fantastisk. og er dyrt
\michael

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-03-06 08:15

Hej Børge,

Jeg har udført et lignende skift fra en Danalog transducer
gennemføring til den lidt større transducer til Raydata
instrumentet.

Jeg gjorde følgende:

Ved hjælp af et ring sav bor, som indvendigt havde en diameter
ikke større end den indre diameter i hullet på Danalog
gennemførings røret, lavede jeg nogle træbøsninger. Den samlede
længde er afhængig af længden af det ring sav bor som det
endelige hul bores med.
Træbøsningen placeres omkring centrumsboret efter monteringen af
det ringbor på holderen, som har den kommende huldiameter.
træbøsningen anvendes som styr og du borer herved både det nye
hul og den gamle logholder ud samtidigt.
Når hullet er lavet males det light primer et par gange.
Holderen til den nye logtransducer monteres i sikaflex.
Et sæt ringsav bor kan du købe på tilbud hos Harald Nyborg på
Kristinehøj hvis du ikke har dem i forvejen.

Mvh/Harding

--
Harding E. Larsen

Fra : varly jespersen

Dato : 31-03-06 18:12

Hej, du vil sandsynlygvis under alle omstændigheder beskadige gelcoaten, det
spiller ikke den store rolle, du udfylder det beskadige område med epoxy
spartelmasse eller plastic pading den der hedder plastic elastic, derefter
maler du området med epoxy primer plus bundmaling. m.v.h. varly