Justering af Dansk Handicap i 2006 og 2007
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-03-06 21:10

Skal

"Bådtyperne SCAN-KAP 99, KDY 15 M2/JUNIORBÅD, IF-BÅD, DRAGE, NORDISK
FOLKEBÅD, X 99 og YLVA har alle fået ændret kølfaktoren (KF) fra Normal til
Lav og beregnet ny sømiletider. Ændringen af sømiletid er dog mest markant
for bådtyper med finnekøl. Ny DH målebreve sendes idag til alle de berørte
bådejere."

ikke forstås således, at vi nu får nemmere ved at slå de nævnte både på
aftensejladserne ??

(Jeg bliver altid lidt forvirret over disse kringlede DH regler. Man længtes
efter LYS)

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 22:58

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal
selvfølgelig være med K da jeg er dansker)> skrev i en
meddelelse
> [...]
> nævnte både på aftensejladserne ??
>
> (Jeg bliver altid lidt forvirret over disse kringlede DH

Jo, det må betyde, at de omtalte både - efter de nye
måleregler - "straffes", således, at deres sømiletider (TA)
fremover bliver en smule mindre og deres LYS-tal lidt højere
.... de konkrete konsekvenser kan jeg ikke overskue ... og
jeg har ikke kigget nøje på "før/efter-tallene" ... men alt
andet lige skulle dine chancer for bedre placeringer ift.
til de nævnte både blive en anelse bedre ... om det er nok ?
... vil jo vise sig!

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Lars

Dato : 25-03-06 19:43

Hej Bjarke.

> forstås således, at vi nu får nemmere ved at slå de nævnte både på
> aftensejladserne ??

Ja, eller i det mindste fra skrivebordet Én eller dag kommer der nok et
plug-in til Det Levende Søkort, hvorefter man kan sejle kapsejlads
udelukkende derhjemmefra - man skal bare taste sin bådtype, sejlgarderobe og
gasternes erfarings-koefficient ind. Resultatet kommer som e-mail med en fin
pokal vedhæftet til hjemme-udprint

Undskyld den smagløse kommentar - du og alle vi andre ønskes en masse gode
oplevelser på vandet, så snart vi får de sidste pingviner jaget væk. Det er
da næsten sommertid nu

VH,
Lars

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-03-06 20:30

Ja, lige nu kan man jo vælge mellem at få fingrene frosset af eller være
skrivebordsgast ....

Bortset fra det, så var spørgsmålet nu meget "udendørsagtigt" ment. Vi har
en IF'er vi slås lidt med og hvis han lige får et halvt minut på tiden, så
tror jeg vi kan tage ham....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 22:57

være med K da jeg er dansker)> wrote in message

> Bortset fra det, så var spørgsmålet nu meget "udendørsagtigt" ment. Vi har
> en IF'er vi slås lidt med og hvis han lige får et halvt minut på tiden, så
> tror jeg vi kan tage ham....

Bare du husker at sømiletiderne er beregnet ved vind på 6 m/s. Det er ikke
givet at forholdet mellem sømiletiderne vil være det samme ved andre
vindhastigheder.

Mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 01:03

> [...]
> "udendørsagtigt" ment. Vi har en IF'er vi slås lidt med og
> hvis han lige får et halvt minut på tiden, så tror jeg vi

SNIP

Ja, ja Bjarke ... Held og lykke ... ½ minut? ... Hvis det er
Sjælland Rundt er det jo ikke meget ... Men er det den
lokale onsdagsmatch ville det nok være en god hjælp ...
mmeeennn ... det ser efter formlen ud til at være en meget
begrænset korrektion - jeg er spændt på at se om det er nok
til at du får "kål på ham i IF'eren" - en båd jeg selv har
haft mange pragtfulde oplevelser i ... Men held og lykke!

Fra : Lars

Dato : 27-03-06 10:03

> Bortset fra det, så var spørgsmålet nu meget "udendørsagtigt" ment. Vi har
> en IF'er vi slås lidt med og hvis han lige får et halvt minut på tiden, så
> tror jeg vi kan tage ham....

Så er det bare i gang med at træne fingrene på tastaturet, så du er klar til
at nappe ham, så snart vi får noget sommer
Må jo ærligt erkende, at nok har jeg sejlet skib (sort, træ, tomaster,brune
sejl), men nu pjasker jeg rundt i et A38-bæger med motor og i modsætning til
jer kapsejlere, har jeg stor glæde af, hvor LANGSOMT, jeg kan sejle

VH,
Lars