Hjælp. motor under vand
Fra : Bo Pedersen

Dato : 20-03-06 15:05

Hejsa
jeg ved ikke om det her er den rigtige gruppe,men min båd "druknede" i
weekenden,
det meste af motoren har været under vand, er der nogen her der kan hjælpe
med hvad man skal gør ,
har hør at man kan tømme olien ud og derefter skylle motoren med ferskvand
for derefter at komme ny olie på,
men ved ikke om det er rgtigt,
er der nogen her der kan hjælpe.

på forhånd tak.
Bo

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-03-06 15:18

"Bo Pedersen" <bohon@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med hvad man skal gør ,
> har hør at man kan tømme olien ud og derefter skylle motoren med ferskvand

Hvis det er en dyr motor, så ville jeg indlevere den til "redning"!

Jeg har haft en liggende under saltvand i en dags tid, den skyllede jeg godt
med ferskvand, hvorefter jeg tørrede tændingssystemet med en varmeblæser,
efterfulgt at en skvat frisk benzin i hullet ved tændrørene, hvorefter den
startede og gik fint i mange år derefter.

Men kontakt da en fagmand!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : tc

Dato : 20-03-06 19:32

> [...]
> med hvad man skal gør ,
> har hør at man kan tømme olien ud og derefter skylle motoren med ferskvand

Hej

Man kan hos Statoil, og garenteret også hos andre, købe noget der hedder
"Protectway" det er en "skylle" olie der binder vandet i olien, man
skifter filtre og påfylder motoren olien og starter, lader den køre 5-10
min. tapper det af igen, denne proces kan gentages efter behov, til der ikke
bliver bundet vand i olien... afsluttes med at skifte filtre igen og påfylde
korekt olie.

mvh.
Christian Olesen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-03-06 19:52

Hvilken motor er det ?

Bjarke

Fra : Bo Pedersen

Dato : 20-03-06 22:13

Glemte at skrive at det er en Scania Vabis 10D

Fra : Bo Pedersen

Dato : 21-03-06 22:25

Hejsa "Hjælpere"
Jeg vil gå igang med at bruge jeres forslag og vender tilbage med de
forhåbentlige gode nyheder .

Foreløbig mange tak for hjælpen

Venlig hilsen