Eksempel på bådforsikring
Fra : britta buch

Dato : 04-03-06 00:02

Vi var heldige at finde et godt tilbud på nette så vi vil lige gøre
opmærksom på at det er muligt at få en billig bådforsikring i Tyskland
som dækker det samme som i Danmark og forsikringsselskabet har
taksatorer i Danmark i tilfælde af ulykke. Der er også en anden
fordel, det er hvis man tegner en forsikring på 500 000 kr. og man
betaler i 4 år og båden forsvinder/brænder/synker det man kalder TOTAL
LOSS så får man 500 000 kr. der er ikke noget med at der bliver
anslået en værdi at din båd, som man siger NEW FOR OLD. Det kan man
også læse inde på BoatDK under forsikringsbetingelser punkt 16.
Der er rigtig mange penge og spare, her er to eksempler, en sunseeker
superhawk 34 fod fra 1998
Nyværdi 2 500 000 kr. forsikringssum 1 000 000 kr. selvrisiko 8000 kr.
det skal man betale 17 000 kr. for om året det er inklusiv danske
skatter og afgift.
nummer 2 er en flipper 575 fra 1989 med 70 HK påhængsmotor også fra
1989 og trailer, forsikringssum 100 000 kr.
selvrisiko 8000 kr det skal han give 2500 kr. for om året.
I kan læse mere eller prøve at bestille et forsikrings tilbud inde på
www.boatdk.com

Fra : sailor99

Dato : 04-03-06 10:26

"britta buch" <brittabuch@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvrisiko 8000 kr det skal han give 2500 kr. for om året.
> I kan læse mere eller prøve at bestille et forsikrings tilbud inde på

Hej!

Blot man er klar over, at man er i konflikt med lovgivningen, og at det kan
blive ganske dyrt at "spare", kan man jo gøre, hvad man vil - heldigvis.

Forsikring som sådan er ikke billigere i Tyskland, men man sparer
statsafgiften (misundelsesafgift i sin tid indført af socialdemokratiet og
sidenhen videreført af de borgerligt liberale).

Jeg betaler ikke afgiften med glæde, men gør det for at undgå problemer.

Mvh
Georg

PS: Og så er indlægget fra "Britta Buch" vel meget tæt på at være SPAM!

Fra : ThomasB

Dato : 04-03-06 13:03

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Forsikring som sådan er ikke billigere i Tyskland, men man sparer
> statsafgiften (misundelsesafgift i sin tid indført af socialdemokratiet og
> sidenhen videreført af de borgerligt liberale).

Der står "inklusiv danske skatter og afgift".

Fra : Sverre Stokke

Dato : 04-03-06 16:35

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> den 4. marts 2006 kl. 10:26 +0100
skrev:
>"britta buch" <brittabuch@mail.dk> skrev i en meddelelse
http://www.smaabaadsklub.dk/ gør det for ca. 3.100 med en selvrisiko på
6.000.
Til begge præmier skal lægges afgiften på 1 %.

>Blot man er klar over, at man er i konflikt med lovgivningen, og at det
>kan
>blive ganske dyrt at "spare", kan man jo gøre, hvad man vil - heldigvis.
Jeg tvivler stærkt på, at det er ulovligt at forsikre både i udlandet, men
det er selvfølgelig ulovligt at forsøge at unddrage sig afgiften.

>Forsikring som sådan er ikke billigere i Tyskland
Jo, en smule - kan du finde en forsikring på 100.000 kr. speedbåd i
Danmark, der er billigere?

>Jeg betaler ikke afgiften med glæde, men gør det for at undgå problemer.
Det er en skat/afgift ligesom utallige andre af slagsen.

>PS: Og så er indlægget fra "Britta Buch" vel meget tæt på at være SPAM!
Enig i at indlægget er lige på grænsen.

Hilsen Sverre.