Havne med benzinautomat?
Fra : Henning

Dato : 22-02-06 16:44

Findes der en oversigt over havne ved Øresund, hvor der kan betales
med gængse benzin-kort? Dvs. "rigtige" automater, som ikke absolut
skal fodres med kontanter eller diverse kreditkort? Hvorfor? Tja, når
man nu har rabataftaler med diverse store selskaber ville det være
dumt ikke at udnytte den når der skal tankes stort...
Når jeg søger i Det Levende Søkort 2 viser den kun at man kan tanke,
ikke om det er Statoil, Metax, Shell eller andre der står bag.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-02-06 22:18

Hej Henning,

En sådan liste tror jeg ikke du kan opdrive kun hvis
enkeltpersoner kunne finde på at lave en sådan.
Du kunne jo selv påtage dig opgaven.

I de forskellige havne er der lavet individuelle aftaler med
leverandørerne og tankanlæggene kan enten være betalt af
benzinselskaberne eller af de enkelte havne.
Det sidste er nok mest hyppigt ad omsætningen er meget lille i
forhold til en alm. benzinstation.
Af den grund og andre lokalpolitiske årsager er den enkelte havn
ivrig efter at få deres del af omsætningskagen for at dække
omkostningerne.
I disse havne bestemmer havnebestyrelserne suverent hvilke
kortformer der kan anvendes.
Det går fra de lokale adgangs/betalingskort for den enkelte
havns serviceområder og helt frem til den store vifte af kredit-
og betalingskort samt kontanter.
Der er kun et at gøre, tanke med de betalingsformer som den
enkelte havn tilbyder eller selv bringe brændstoffet frem i
beholdere fra en tankstation som giver dig den rabat som du har
lavet en aftale om med en udbyder.
På DLSK findes der kun de temaer som "nogen" har påtaget sig at
indføre og holde opdateret.
Nu hvor DS har overtaget DLSK kan man måske og sikkert mod
passende betaling få lavet en sådan liste. Det er da forsøget
værd om det passer med DS policies på området at imødekomme et
sådant ønske.

Mvh/Harding

--
Harding E. Larsen