SN <2503480m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3b2667cf$0$196$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Min Kawasaki gpx 750r fra 1988 har en tikkende lyd fra motoren, til
først
> troede jeg det evt. kunne være en ventil med for stort spillerum, men
da jeg
> målte dem op var der ikke noget, jeg har en teori om det kan være
> knastkædestrammeren er der nogen der har erfaringer med det?? Eller
hvor kan
> det ellers komme fra??,
Jeg mener bestemt at knastkæde-strammeren er automatisk, så den er det
nok ikke!
GPX'erne kan meget let æde knaster og vippearme =

Men det burde du
kunne se ved justering (ellers kig extra efter igen!).
Det kan også være et flækket topstykke

Hæld godt med sulfovand hen
over topstykket lige efter opstart - Inden at forrørene bliver så varme
at at går op i damp: Kig efter bobler der blæses op som skum eller store
sæbebobler!
Det var de dyre - Det kan ligesåvel være noget uskyldigt og gratis:
- Et løst forrør, hvor lyden er de skarpe *PIFFFT* fra
udstødnings-højttryk der slår forbi pakningen :-/
- En løs foring inde i et forrør eller udstødningsrør der "klirrer på en
klikkende facon" :-/
Netdiagnose, er umådeligt svært på så enkle beskrivelser - Inden for en
uges tid var der én med en *KLONK*-lyd fra motoren, der viste sig at
være en færdig bagkæde
Sulfovand og sidenhen radar-ører med kåben afmonteret, er nok den eneste
vej frem :-/
--
Armand.