Bulflex kobling
Fra : Jensen

Dato : 16-01-06 16:57

Hej er der nogen der har erfaring med at montere en bulflex kobling mellem
skrue aksel og gearkasse.
Mvh Martin.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 17-01-06 01:25

> Hej er der nogen der har erfaring med at montere en bulflex kobling
mellem
> skrue aksel og gearkasse.

Hejsa....

Det skulle være lige til... Den originale flance som sidder på skrueakslen
erstattes med stødkoblingen (idette tilfælle Bullflex'en). Og den originale
flance på gearkassen beholdes, dog kan anden fåes hvis koblingen ikke
passer.
Det skulle der ikke være det store trylleri i.

Jeg læste lige, at koblingen feks kunne kører 7000 omdr hvis motor/gear er
lignet-op og 3500 uoprettet. Så den må godt nok kunne tage nogle tæsk.

Mvh
Leon

Fra : Jensen

Dato : 17-01-06 19:09

Ja det lyder meget let, men er der nogen der har PRAKTISK erfating med en
bulflex kobling ?

Mvh Martin

Fra : Hanne og Hans

Dato : 18-01-06 12:05

Den er udmærket, men du skal sørge for at akslen er linet op med de faste
flanger inden du monterer den.
Hans.