AWI23
Fra : Lars F.

Dato : 15-12-05 21:45

Hej
Er der nogen der ved hvem der nu ejer formen til fiskerjollen AWI23?
Jeg har fået oplyst at Det indtil starten af 90'erne var Vejby Boats på
nordsjælland.
Venligst
Lars

Fra : Paulsen

Dato : 22-12-05 19:54

"Lars F." <lfcgo@way.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ved hvem der nu ejer formen til fiskerjollen AWI23?
> Jeg har fået oplyst at Det indtil starten af 90'erne var Vejby Boats på

Hej

Jeg mener at der var / er en reklame for denne båd som selvbyg i flere
moduler i Bådnyt bagerst. Prøv at låne det nyeste på biblioteket og kig

Vh Carsten

Fra : Paulsen

Dato : 26-12-05 19:21

"Paulsen" <c.d.paulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg mener at der var / er en reklame for denne båd som selvbyg i flere
> moduler i Bådnyt bagerst. Prøv at låne det nyeste på biblioteket og kig

Kiggede lige i Bådnyt marts 2005 og det ser ud til at være Langø skibs og
bådbyggeri i Nakskov der har den nu, de kalder den Langø 23 men billedet
ligner en AWI 23

Vh Carsten

Fra : Torben Henriksen

Dato : 27-12-05 21:56

Hej Carsten

Du skriver, at det ser ud til at være Langø skibs og bådebyggeri i Nakskov
der har den nu,
de kalder den Langø 23 men billedet ligner en AWI 23. Du er tæt på, men det
forholder
sig lidt anderledes. Jeg har talt med Langø Bådebyggeri (bor 5 km. derfra)
AWI 23 og
Langø 23 har intet tilfældes undtaget længden på 23 fod.
Det var den navnkundige Bådkonstruktør Knud Olsen der tegnede AWI 23 det er
også
ham med Bandholm typerne, som der sejler mange af i nu. På et tidspunkt i
sin
karriere tegnede han AWI 23 og fik lavet en form, det forlyder at den på et
tidspunkt
blev solgt til Færøerne, om den befinder sig der eller er kommet tilbage til
Danmark
igen er uvist, men at formen eksistere er meget sandsynligt.
Langø 23 som stadig bliver bygget ligner meget AWI 23 Det er nemlig også
Knud Olsen
der har tegnet den, men det er KUN skroget han har tegnet, dæk overbygning
osv.
er Langø design. Langø 23 er lidt bredere det skulle give en bedre
stabilitet i hårdt vejr
pt. ligger der en AWI 23 i Langø og du har ret de ligner hinanden meget, men
det er
altså to forskellige konstruktioner.

vh/Torben H

> "Paulsen" <c.d.paulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse