|
| Hvor mange heste.. Fra : Bo Kamp Dudek |
Dato : 07-11-05 11:20 |
| | |
Jakob Jeppesen (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Jakob Jeppesen |
Dato : 07-11-05 11:22 |
|
"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse news:iogpburvqd51$.1enjzawp316pw$.dlg@40tude.net...
> Hej med jer
>
> Ja, jeg købte jo denne her Passat Variant fra 1999 (men i 2000 udgaven med
> alarm mm), og nu er jeg jo nysgerrig: Hvor mange heste har spanden?
>
Det er da umuligt at svare på, hvis ikke du ved hvilken motor
der ligger i den....
> Et par billeder:
> http://www.familiendudek.dk/Files/Galleri/listpics.asp?dir=Vores+nye+bil
>
Nice!
/Jakob
| |
Thomas (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 07-11-05 11:56 |
|
"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> wrote in message
news:iogpburvqd51$.1enjzawp316pw$.dlg@40tude.net...
> Hej med jer
>
> Ja, jeg købte jo denne her Passat Variant fra 1999 (men i 2000 udgaven med
> alarm mm), og nu er jeg jo nysgerrig: Hvor mange heste har spanden?
>
> Et par billeder:
> http://www.familiendudek.dk/Files/Galleri/listpics.asp?dir=Vores+nye+bil
>
> --
> Mvh
> Bo Kamp Dudek
Flot vogn
Check www.biltorvet.dk ->> bilguider --> brugtbil guide
der kan du se hvad de forskellige motorer havde af heste det pågældende år
mvh
Thomas
| |
Ole Sørensen (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 07-11-05 20:11 |
|
Bo Kamp Dudek wrote:
> Ja, jeg købte jo denne her Passat Variant fra 1999 (men i 2000
> udgaven med alarm mm), og nu er jeg jo nysgerrig: Hvor mange heste
> har spanden?
Spanden?? Tja så må det jo være en 1,6... og dermed omkring de 102 stykker
Men fulgte der ikke en orig. manual mv. med? Deri ligger alle de oplysninger
du skal bruge.
hilsen ole
| |
Basil (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 07-11-05 20:11 |
|
Bo Kamp Dudek skrev d. 07-11-2005 i meddelelse
<iogpburvqd51$.1enjzawp316pw$.dlg@40tude.net>:
> Hej med jer
>
> Ja, jeg købte jo denne her Passat Variant fra 1999 (men i 2000 udgaven med
> alarm mm), og nu er jeg jo nysgerrig: Hvor mange heste har spanden?
>
> Et par billeder:
> http://www.familiendudek.dk/Files/Galleri/listpics.asp?dir=Vores+nye+bil
Ingen ide, men det er sgu en flot bil du har fået.
Kai
| |
MM (07-11-2005)
| Kommentar Fra : MM |
Dato : 07-11-05 20:43 |
|
> Hej med jer
ohøj hr. bæver...
> Ja, jeg købte jo denne her Passat Variant fra 1999 (men i 2000 udgaven med
> alarm mm), og nu er jeg jo nysgerrig: Hvor mange heste har spanden?
Den kunne fås med følgende motorer:
Benzin:
1.6 - 102 hk
1.8 - 125 hk
1.8T - 150 hk
2.3 VR5 - 150 hk
2.8 V6- 193 hk
Diesel:
1.9 - 90 hk
1.9 - 110 hk
Forskellen på disse kan ses på i'et i TDI - hvis det er rødt, så er det en
110'er.
| |
Bo Kamp Dudek (07-11-2005)
| Kommentar Fra : Bo Kamp Dudek |
Dato : 07-11-05 20:55 |
|
[...]
> Benzin:
> 1.6 - 102 hk
> 1.8 - 125 hk
> 1.8T - 150 hk
> 2.3 VR5 - 150 hk
> 2.8 V6- 193 hk
ja, jeg skulle jo nok have oplyst, at det var en 1.8 benzinmodel, og ud fra
ovenstående kan jeg vel konkludere, at den har 125hk.. cool, takker
og tak for de dejlige kommentarer i øvrigt :)
--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk
Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------
| |
Finn Guldmann (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-11-05 16:27 |
|
MM wrote:
>>Hej med jer
> ohøj hr. bæver...
>>Ja, jeg købte jo denne her Passat Variant fra 1999 (men i 2000 udgaven med
>>alarm mm), og nu er jeg jo nysgerrig: Hvor mange heste har spanden?
> Den kunne fås med følgende motorer:
> Benzin:
> 1.6 - 102 hk
> 1.8 - 125 hk
> 1.8T - 150 hk
> 2.3 VR5 - 150 hk
> 2.8 V6- 193 hk
> Diesel:
> 1.9 - 90 hk
> 1.9 - 110 hk
> Forskellen på disse kan ses på i'et i TDI - hvis det er rødt, så er det en
> 110'er.
>
Hvor er 1,6 turbodiesel med intercooler blevet af?
Sådan en kørte jeg nemlig taxi i på den tid.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Peter Juul (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter Juul |
Dato : 09-11-05 18:03 |
|
"Finn Guldmann" skrev
>>
> Hvor er 1,6 turbodiesel med intercooler blevet af?
>
> Sådan en kørte jeg nemlig taxi i på den tid.
>
Den skal du længere tilbage i 90'erne med
Jeg kørte i sin tid i en Passat Arriva sedan taxi fra '93. Det var den model
uden grill mellem forlygterne, og svjh. den sidste med 1,6 TD motor.
Jeg mener at 1,9 TDI-maskinerne kom til med årgang '94 eller '95... Incl. et
facelift af bilen osse, med noget anderledes lygtedesign m.m.
VenHils
Peter
| |
Finn Guldmann (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-11-05 18:43 |
|
Peter Juul wrote:
> "Finn Guldmann" skrev
>
>>Hvor er 1,6 turbodiesel med intercooler blevet af?
>>
>>Sådan en kørte jeg nemlig taxi i på den tid.
>>
>
> Den skal du længere tilbage i 90'erne med
> Jeg kørte i sin tid i en Passat Arriva sedan taxi fra '93. Det var den model
> uden grill mellem forlygterne, og svjh. den sidste med 1,6 TD motor.
> Jeg mener at 1,9 TDI-maskinerne kom til med årgang '94 eller '95... Incl. et
> facelift af bilen osse, med noget anderledes lygtedesign m.m.
>
Ok, det er så mig der ikk er helt med. Det var først i 90'erne at jeg
kørte den.
Jeg kan huske at først kom 1,6 tdi, så kom 1,9 td. Men den kunne ikke
være med 1,6 tdi, før den blev 1,9 tdi.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Peter Juul (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Peter Juul |
Dato : 09-11-05 19:35 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dktcer$1m4a$2@newsbin.cybercity.dk...
> Peter Juul wrote:
>> "Finn Guldmann" skrev
>>
>>>Hvor er 1,6 turbodiesel med intercooler blevet af?
>>>
>>>Sådan en kørte jeg nemlig taxi i på den tid.
>>>
>>
>> Den skal du længere tilbage i 90'erne med
>> Jeg kørte i sin tid i en Passat Arriva sedan taxi fra '93. Det var den
>> model uden grill mellem forlygterne, og svjh. den sidste med 1,6 TD
>> motor.
>> Jeg mener at 1,9 TDI-maskinerne kom til med årgang '94 eller '95... Incl.
>> et facelift af bilen osse, med noget anderledes lygtedesign m.m.
>>
> Ok, det er så mig der ikk er helt med. Det var først i 90'erne at jeg
> kørte den.
>
> Jeg kan huske at først kom 1,6 tdi, så kom 1,9 td. Men den kunne ikke være
> med 1,6 tdi, før den blev 1,9 tdi.
>
> --
Nææææææ du.... 1,6'eren har aldrig været TDI.... Kuns TD mæ' 80 ellevilde
heste
1,9 TDI var jo helt vild med 90 krikker..............
VenHils
Peter
| |
Finn Guldmann (09-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 09-11-05 23:14 |
|
Peter Juul wrote:
>>Ok, det er så mig der ikk er helt med. Det var først i 90'erne at jeg
>>kørte den.
>>Jeg kan huske at først kom 1,6 tdi, så kom 1,9 td. Men den kunne ikke være
>>med 1,6 tdi, før den blev 1,9 tdi.
> Nææææææ du.... 1,6'eren har aldrig været TDI.... Kuns TD mæ' 80 ellevilde
> heste
> 1,9 TDI var jo helt vild med 90 krikker..............
>
Nu må du ikke gøre mig mere tumpet end jeg er.
Men dem vi brugte som taxi, indtil 1,9 kom med turbo og intercooler
var altså 1,6 MED turbo og MED intercooler. Og det blev alvorligt
voldsomt studeret den gang.
Der skulle nemlig også findes en undskyldning for at en 300 MB skulle
have turbo for at kunne køre fra en 1600 VW.
Ok, der stod ikke noget om TDI bag på. Men både turboen og
intercooleren var der altså godt nok.
Om den så var lavet specielt til taxi skal jeg heller ikke kunne sige.
Så meget gik jeg ikke op i det. Jeg kørte den bare. Og kørte en vis
del af bukserne ud på nogle andre.
I øvrigt havde den en drøm af et gearskifte. Og et første gear så højt
at man troede det var løgn. Men holde kunne det. Det eneste ved dem
der ikke kunne holde var dieselpumpen. Omkring 250.000km stod den af.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
MM (10-11-2005)
| Kommentar Fra : MM |
Dato : 10-11-05 00:13 |
|
>>>Ok, det er så mig der ikk er helt med. Det var først i 90'erne at jeg
>>>kørte den.
>>>Jeg kan huske at først kom 1,6 tdi, så kom 1,9 td. Men den kunne ikke
>>>være med 1,6 tdi, før den blev 1,9 tdi.
>> Nææææææ du.... 1,6'eren har aldrig været TDI.... Kuns TD mæ' 80 ellevilde
>> heste
>> 1,9 TDI var jo helt vild med 90 krikker..............
>>
> Nu må du ikke gøre mig mere tumpet end jeg er.
>
> Men dem vi brugte som taxi, indtil 1,9 kom med turbo og intercooler var
> altså 1,6 MED turbo og MED intercooler. Og det blev alvorligt voldsomt
> studeret den gang.
>
> Der skulle nemlig også findes en undskyldning for at en 300 MB skulle have
> turbo for at kunne køre fra en 1600 VW.
>
> Ok, der stod ikke noget om TDI bag på. Men både turboen og intercooleren
> var der altså godt nok.
>
> Om den så var lavet specielt til taxi skal jeg heller ikke kunne sige. Så
> meget gik jeg ikke op i det. Jeg kørte den bare. Og kørte en vis del af
> bukserne ud på nogle andre.
>
> I øvrigt havde den en drøm af et gearskifte. Og et første gear så højt at
> man troede det var løgn. Men holde kunne det. Det eneste ved dem der ikke
> kunne holde var dieselpumpen. Omkring 250.000km stod den af.
>
I Golf, Jetta / Vento fandtes følgende dieselmotorer alm 1,6D med (54 hk) og
som 1,6TD (75 - 80 hk) alt afhængig om der var intercooler eller ej på, 80
hk udgaven er bl.a. også kendt som en GTD. I Passaten kunne man i B3 (1988 -
1994) få en 1,9D (64 hk) og en 1,6TD som ovenfor beskrevet.
Da den blev faceliftet i 94 udgik 1,6TD motoren og blev erstattet af en 1,9
TD med 75 hk, desuden blev en 1,9 TDI med 90 hk tilføjet listen, 1,9D udgik
af sortimentet.
Det skal bemærkes at TDI står for Turbo Diesel Injection, og ikke Turbo
Diesel Intercooler.
Jeg er ret sikker på at jeg husker korrekt...
~MM
| |
Finn Guldmann (10-11-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-11-05 00:12 |
|
MM wrote:
>>Nu må du ikke gøre mig mere tumpet end jeg er.
>>Men dem vi brugte som taxi, indtil 1,9 kom med turbo og intercooler var
>>altså 1,6 MED turbo og MED intercooler. Og det blev alvorligt voldsomt
>>studeret den gang.
>>
> I Golf, Jetta / Vento fandtes følgende dieselmotorer alm 1,6D med (54 hk) og
> som 1,6TD (75 - 80 hk) alt afhængig om der var intercooler eller ej på, 80
> hk udgaven er bl.a. også kendt som en GTD. I Passaten kunne man i B3 (1988 -
> 1994) få en 1,9D (64 hk) og en 1,6TD som ovenfor beskrevet.
> Da den blev faceliftet i 94 udgik 1,6TD motoren og blev erstattet af en 1,9
> TD med 75 hk, desuden blev en 1,9 TDI med 90 hk tilføjet listen, 1,9D udgik
> af sortimentet.
> Det skal bemærkes at TDI står for Turbo Diesel Injection, og ikke Turbo
> Diesel Intercooler.
> Jeg er ret sikker på at jeg husker korrekt...
>
Den med 1,6 turbodiesel med intercooler kommer altså ikke fra nogle
bogstaver bag på. For dem var der vist ikke nogen af. Men af at lukke
op og se hvad der var turbo og hvad der var intercooler.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
Per Henneberg Kriste~ (11-11-2005)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 11-11-05 20:05 |
|
"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:437280a4$0$41144$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg er ret sikker på at jeg husker korrekt...
Golf GTD fandtes som 70HK også, - det var den uden intercooler.
Jeg havde en, den var dog tunet til 100 HK og kørte nemt omdrejningstælleren
i bund (målt flere gang med stopur til 178 km/t, hvor fabrikken sagde 160).
--
Per, Esbjerg
| |
|
|