|
| Aircon. Fra : TL |
Dato : 27-10-05 09:48 |
|
Har lige fået ny (gammel) bil med aircondition. Jeg synes at
brugsanvisningen er lidt uklar med hensyn til, hvordan airconditionen
anvendes "bedst". Fx om vinteren til afdugning af ruderne: er det bedst at
køre med recirkulation eller skal der ny luft ind i kabinen? Tilsvarende om
sommeren: er det da en fordel at køre med recirkulation? - jeg tænker på,
der er jo ingen grund til at airconditionen skal køle meget varm luft ned,
hvis den kan nøjes med at køle (brugt) halvvarm luft ned.
Erfaringer modtages gerne
| |
Non-Desperado (27-10-2005)
| Kommentar Fra : Non-Desperado |
Dato : 27-10-05 11:49 |
|
"TL" <Thomas.LarsenFJERN@uni-c.dk> skrev:
>Har lige fået ny (gammel) bil med aircondition. Jeg synes at
>brugsanvisningen er lidt uklar med hensyn til, hvordan airconditionen
>anvendes "bedst". Fx om vinteren til afdugning af ruderne: er det bedst at
>køre med recirkulation eller skal der ny luft ind i kabinen? Tilsvarende om
>sommeren: er det da en fordel at køre med recirkulation?
Da jeg købte bil, forklarede forhandleren at recirkulation
faktisk kun bruges når man slår en prut og vil have størst mulig
glæde af den....
Om det forholder sig sådan med A/C at man kan vælge at få prutten
serveret igen som kold eller varm, skal jeg ikke kunne sige....
--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL
Yamaha Aerox 0,05 RR
| |
Lars Knudsen (27-10-2005)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 27-10-05 13:19 |
|
Hej.
On Thu, 27 Oct 2005 12:48:30 +0200, Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:
>Da jeg købte bil, forklarede forhandleren at recirkulation
>faktisk kun bruges når man slår en prut og vil have størst mulig
>glæde af den....
Naaah.. Ved lastbiler og ny-gødskede marker kan det være ganske
praktisk. Min slår endda til automatisk når det er "nødvendigt".
** Lars
| |
Leif Neland (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 04-11-05 09:37 |
|
Lars Knudsen wrote:
> Hej.
>
> On Thu, 27 Oct 2005 12:48:30 +0200, Non-Desperado
> <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:
>
>> Da jeg købte bil, forklarede forhandleren at recirkulation
>> faktisk kun bruges når man slår en prut og vil have størst mulig
>> glæde af den....
>
> Naaah.. Ved lastbiler og ny-gødskede marker kan det være ganske
> praktisk. Min slår endda til automatisk når det er "nødvendigt".
>
Har din bil en elektronisk næse??
Leif
| |
Mikael L (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Mikael L |
Dato : 04-11-05 09:55 |
|
"Leif Neland" <leifn@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:R4Faf.50$0c1.31@news.get2net.dk...
> Lars Knudsen wrote:
>> Hej.
>>
>> On Thu, 27 Oct 2005 12:48:30 +0200, Non-Desperado
>> <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:
>>
>>> Da jeg købte bil, forklarede forhandleren at recirkulation
>>> faktisk kun bruges når man slår en prut og vil have størst mulig
>>> glæde af den....
>>
>> Naaah.. Ved lastbiler og ny-gødskede marker kan det være ganske
>> praktisk. Min slår endda til automatisk når det er "nødvendigt".
>>
> Har din bil en elektronisk næse??
Det er der nogle biler der har, bl.a nogle BMWer
Mikael
| |
Lars Knudsen (04-11-2005)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 04-11-05 13:01 |
|
Hej,
On Fri, 4 Nov 2005 09:37:04 +0100, "Leif Neland" <leifn@neland.dk>
wrote:
>>> Da jeg købte bil, forklarede forhandleren at recirkulation
>>> faktisk kun bruges når man slår en prut og vil have størst mulig
>>> glæde af den....
>> Naaah.. Ved lastbiler og ny-gødskede marker kan det være ganske
>> praktisk. Min slår endda til automatisk når det er "nødvendigt".
>Har din bil en elektronisk næse??
Jeps.. Den kan man godt sige faktisk.. Om det er den tyske praktikant
de har stoppet ind i et rum ude i motoren ved jeg ikke, men det
fungerer faktisk ganske glimrende.
** Lars
| |
E. Jensen (28-10-2005)
| Kommentar Fra : E. Jensen |
Dato : 28-10-05 12:17 |
|
> Da jeg købte bil, forklarede forhandleren at recirkulation
> faktisk kun bruges når man slår en prut og vil have størst mulig
> glæde af den....
Samt når man kører bag en af de desværre utallige, gamle diesel Golf'er, der
bare stinker og forurener af helvede til. Sikkert fordi der er skruet i dem.
Mvh E
| |
Claus Nygaard-Peders~ (28-10-2005)
| Kommentar Fra : Claus Nygaard-Peders~ |
Dato : 28-10-05 14:38 |
|
E. Jensen skrev:
>>Da jeg købte bil, forklarede forhandleren at recirkulation
>>faktisk kun bruges når man slår en prut og vil have størst mulig
>>glæde af den....
>
> Samt når man kører bag en af de desværre utallige, gamle diesel Golf'er, der
> bare stinker og forurener af helvede til. Sikkert fordi der er skruet i dem.
Det samme har jeg nu oplevet ved en del nyere Turbo Diesel'er. Måske de
har været defekte (chippede)!
Mvh
Claus
| |
Lisbeth Jacobsen (27-10-2005)
| Kommentar Fra : Lisbeth Jacobsen |
Dato : 27-10-05 12:35 |
|
"TL" <Thomas.LarsenFJERN@uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:djq49a$1fp$1@news.net.uni-c.dk...
> Har lige fået ny (gammel) bil med aircondition. Jeg synes at
> brugsanvisningen er lidt uklar med hensyn til, hvordan airconditionen
> anvendes "bedst".
Jeg vil anbefale dig at læse dette indlæg, der handler om brug af aircon:
news:7cff3$435661a0$3e3d863b$31958@news.arrownet.dk...
Mvh. Lisbeth
| |
Christian B. Andrese~ (27-10-2005)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 27-10-05 12:50 |
|
Non-Desperado wrote:
> "TL" <Thomas.LarsenFJERN@uni-c.dk> skrev:
>
> >Har lige fået ny (gammel) bil med aircondition. Jeg synes at
> >brugsanvisningen er lidt uklar med hensyn til, hvordan airconditionen
> >anvendes "bedst". Fx om vinteren til afdugning af ruderne: er det bedst at
> >køre med recirkulation eller skal der ny luft ind i kabinen? Tilsvarende om
> >sommeren: er det da en fordel at køre med recirkulation?
>
> Da jeg købte bil, forklarede forhandleren at recirkulation
> faktisk kun bruges når man slår en prut og vil have størst mulig
> glæde af den....
Den (recirkulationen !!) er nu også anvendelig til det omvendte
formål, menlig bagved en af DAKAs lastbiler
mvh
Christian
| |
audici (27-10-2005)
| Kommentar Fra : audici |
Dato : 27-10-05 19:05 |
| | |
|
|