|
| 92 eller 95 ? Fra : Charlotte D. Jensen |
Dato : 22-10-05 16:33 |
|
Hej.
Nogle der har en peugeot 406 st 2,0 ?
Skal den have 92 eller 95 ?
I servicehæftet står ingenting...
Øhh...det er selvføkgelig benzin jeg taler om :)
På forhånd tak.
Charlotte.
--
Peugeot 406 2,0 st. aut.
(Grøn, 2002)
| |
Jørgen M. Rasmussen (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 22-10-05 17:30 |
|
"Charlotte D. Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> I servicehæftet står ingenting...
> Øhh...det er selvføkgelig benzin jeg taler om :)
>
Du mener instruktionsbogen?. I praksis betyder det mindre, dels kan jeg ikke
tro andet end at, den er multifuel- selv stiller om til det ene el. andet,
dels tanker du ofte 95- selv om du vælger 92-.
| |
Aksel (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 22-10-05 22:23 |
|
I praksis betyder det mindre, dels kan jeg ikke
tro andet end at, den er multifuel- selv stiller om til det ene el. andet,
dels tanker du ofte 95- selv om du vælger 92-.
Din påstand om at man ofte tanker95 oktan fra 92 tanken var korrekt for
nogle år siden da de fleste tankstationer havde 98 oktan og kun to
benzintanke, nu er det ikke almindeligt.
Hilsen Aksel
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-10-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-10-05 06:58 |
|
"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> Din påstand om at man ofte tanker95 oktan fra 92 tanken var korrekt for
> nogle år siden da de fleste tankstationer havde 98 oktan og kun to
> benzintanke, nu er det ikke almindeligt.
>
Bemærk igen "ofte", for nu har de fået V.Power, Nitro...,Ultra etc. istedet-
på den lokal UnoX VED jeg det er 95- når der vælges 92-. Til gengæld hos OK
får du hvad du betaler for, men på moderne motorer ødelægger du som skrevet
ikke noget ved at "tanke forkert"- med mindre det er diesel ;).
| |
Tine & Thomas (23-10-2005)
| Kommentar Fra : Tine & Thomas |
Dato : 23-10-05 06:58 |
|
"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
news:435aadbd$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Din påstand om at man ofte tanker95 oktan fra 92 tanken var korrekt for
> nogle år siden da de fleste tankstationer havde 98 oktan og kun to
> benzintanke, nu er det ikke almindeligt.
Din påstand er også lidt skævt på den!
Her ude i det rigtige Danmark (læs: Nord-Jylland!) tanker vi stadig 95 på 92
standeren!
Rigtig nok kan man ikke købe 98 mere, men så har de fyldt deres V-power,
Nitro3000 osv i den tank, så derfor er der stadig 95 i 92 tanken!
p.s. kender flere tankpassere, så den er god nok!
/Thomas
| |
Henrik B. (24-10-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 24-10-05 17:55 |
|
"Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse
news:435b265c$0$8827$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Din påstand er også lidt skævt på den!
>
> Her ude i det rigtige Danmark (læs: Nord-Jylland!) tanker vi stadig 95 på
> 92 standeren!
> Rigtig nok kan man ikke købe 98 mere, men så har de fyldt deres V-power,
> Nitro3000 osv i den tank, så derfor er der stadig 95 i 92 tanken!
>
> p.s. kender flere tankpassere, så den er god nok!
Og oftest aner "tankpassere" ikke hvad de snakker om.
--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
| |
Ukendt (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-10-05 18:34 |
|
"Charlotte D. Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse
news:BF802863.1773A%tullepost@paradis.dk...
> Hej.
> Nogle der har en peugeot 406 st 2,0 ?
> Skal den have 92 eller 95 ?
> I servicehæftet står ingenting...
> Øhh...det er selvføkgelig benzin jeg taler om :)
For ikke at risikere en ødelæggende tændingsbanken, så hold
dig til 95 oktan. De par øre mere er ikke værd at spare
--
Tom
| |
Charlotte D. Jensen (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Charlotte D. Jensen |
Dato : 22-10-05 18:46 |
|
On 22/10/05 19:33, in article
435a77ea$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Tom"
<tom_christensensnabelabigfoot.com> wrote:
>
> "Charlotte D. Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> news:BF802863.1773A%tullepost@paradis.dk...
>> Hej.
>> Nogle der har en peugeot 406 st 2,0 ?
>> Skal den have 92 eller 95 ?
>> I servicehæftet står ingenting...
>> Øhh...det er selvføkgelig benzin jeg taler om :)
>
> For ikke at risikere en ødelæggende tændingsbanken, så hold
> dig til 95 oktan. De par øre mere er ikke værd at spare
>
> --
> Tom
>
>
Ok, tak.
--
Peugeot 406 2,0 st. aut.
(Grøn, 2002)
| |
Jørgen M. Rasmussen (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 22-10-05 19:10 |
|
"Charlotte D. Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse
>> For ikke at risikere en ødelæggende tændingsbanken, så hold
>> dig til 95 oktan. De par øre mere er ikke værd at spare
>>
> --
> Peugeot 406 2,0 st. aut.
> (Grøn, 2002)
>
Godt nok kan man sige meget mindre fordelagtigt om PSA & Pegøj, men ind til
andre overbeviser mig om det modsatte, vil jeg påstå at den er udstyret med
"bankesensor". Dvs. den selv justere tændingstidspunktet, så bilen ikke
banker, bliver ødelagt, om man så fylder Rensebenzin på den ;)). Men du
ødelægger heller ikke noget ved at bruge et højere oktan"tal". Hvis jeg har
ret mht. den sensor, vil du opleve at der er lidt mere "skud" i den, og den
køre lidt længere pr. l., hvis den får 98-.
| |
Ukendt (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-10-05 19:52 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:435a7fd8$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Charlotte D. Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> For ikke at risikere en ødelæggende tændingsbanken, så hold
>>> dig til 95 oktan. De par øre mere er ikke værd at spare
>>>
>> --
>> Peugeot 406 2,0 st. aut.
>> (Grøn, 2002)
>>
> Godt nok kan man sige meget mindre fordelagtigt om PSA & Pegøj, men ind
> til andre overbeviser mig om det modsatte, vil jeg påstå at den er
> udstyret med "bankesensor". Dvs. den selv justere tændingstidspunktet, så
> bilen ikke banker, bliver ødelagt, om man så fylder Rensebenzin på den
> ;)). Men du ødelægger heller ikke noget ved at bruge et højere oktan"tal".
> Hvis jeg har ret mht. den sensor, vil du opleve at der er lidt mere "skud"
> i den, og den køre lidt længere pr. l., hvis den får 98-.
Jow, det har den så det skulle være ligemeget hvad man hælder i
http://www.autoelectric.ru/auto/peugeot/406/rgx/rgx.htm
--
Tom
| |
Charlotte D. Jensen (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Charlotte D. Jensen |
Dato : 22-10-05 22:44 |
|
On 22/10/05 20:51, in article
435a8a3c$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Tom"
<tom_christensensnabelabigfoot.com> wrote:
>
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:435a7fd8$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Charlotte D. Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>>> For ikke at risikere en ødelæggende tændingsbanken, så hold
>>>> dig til 95 oktan. De par øre mere er ikke værd at spare
>>>>
>>> --
>>> Peugeot 406 2,0 st. aut.
>>> (Grøn, 2002)
>>>
>> Godt nok kan man sige meget mindre fordelagtigt om PSA & Pegøj, men ind
>> til andre overbeviser mig om det modsatte, vil jeg påstå at den er
>> udstyret med "bankesensor". Dvs. den selv justere tændingstidspunktet, så
>> bilen ikke banker, bliver ødelagt, om man så fylder Rensebenzin på den
>> ;)). Men du ødelægger heller ikke noget ved at bruge et højere oktan"tal".
>> Hvis jeg har ret mht. den sensor, vil du opleve at der er lidt mere "skud"
>> i den, og den køre lidt længere pr. l., hvis den får 98-.
>
> Jow, det har den så det skulle være ligemeget hvad man hælder i
> http://www.autoelectric.ru/auto/peugeot/406/rgx/rgx.htm
>
> --
> Tom
>
>
Tusinde tak til jer begge.
Charlotte
--
Peugeot 406 2,0 st. aut.
(Grøn, 2002)
| |
|
|