|
| 5. gear springer - hvad skal der mon skift~ Fra : Eliasen |
Dato : 22-10-05 15:06 |
|
Når Peugeot 406'eren får lidt at arbejde med på motorvejen, har jeg på det
seneste oplevet. at den selv springer ud af 5. gear når jeg slipper
speederen. Jeg kan tydeligt se gearstangen bevæge sig når den har fået lov
til at friløbe og jeg så træder igen.
Vær nu lidt flinke ved husets økonomi her og fortæl mig at jeg ikke behøver
at skifte hele gearkassen?!?
--
Eliasen
| |
John Sahl (22-10-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 22-10-05 15:11 |
|
Eliasen wrote:
> Vær nu lidt flinke ved husets økonomi her og fortæl mig at jeg ikke
> behøver at skifte hele gearkassen?!?
Jeg vil umiddelbart skyde på at det måske er dine motorophæng
der skal kigges på i første omgang.
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Eliasen (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Eliasen |
Dato : 22-10-05 15:22 |
|
"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message
news:435a4863$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Eliasen wrote:
>> Vær nu lidt flinke ved husets økonomi her og fortæl mig at jeg ikke
>> behøver at skifte hele gearkassen?!?
>
> Jeg vil umiddelbart skyde på at det måske er dine motorophæng
> der skal kigges på i første omgang.
>
Og jeg har så ikke den ringeste idé om, hvorvidt det er en udskrivning af de
store? Kan sådan noget justeres, eller forestår der en udskiftning? Det er
muligvis svært at svare på når man ikke har kigget på den, men et estimat af
begge muligheder er velkomment.
--
Eliasen
| |
John Sahl (22-10-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 22-10-05 15:32 |
|
Eliasen wrote:
> Og jeg har så ikke den ringeste idé om, hvorvidt det er en
> udskrivning af de store? Kan sådan noget justeres, eller forestår der
> en udskiftning? Det er muligvis svært at svare på når man ikke har
> kigget på den, men et estimat af begge muligheder er velkomment.
Hvis det er ophæng er der kun udskiftning der dur, og afhængig af
kontruktionen kan de faktisk være alt lige fra skide billige til
røvdyre.
Der må være andre her inde der har flere forslag.
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Uffe Ravn (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 22-10-05 15:30 |
|
"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev
> > Vær nu lidt flinke ved husets økonomi her og fortæl mig at jeg ikke
> > behøver at skifte hele gearkassen?!?
>
> Jeg vil umiddelbart skyde på at det måske er dine motorophæng
> der skal kigges på i første omgang.
Kunne det ikke også være en slidt gummidetalje i gearskiftet?
Det oplevede jeg på en 127er
Selv om motorophæng lyder sandsynligt
Mvh. Uffe Ravn
| |
Per Henneberg Kriste~ (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 22-10-05 16:39 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:435a4cf4$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kunne det ikke også være en slidt gummidetalje i gearskiftet?
Jeg vil tro at Pesjøer selv i den årgang har gearskifte med kabel. Det skal
måske justeres?
--
Per, Esbjerg
| |
alexbo (22-10-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-10-05 23:32 |
|
"Eliasen" skrev
> Vær nu lidt flinke ved husets økonomi her og fortæl mig at jeg ikke
> behøver at skifte hele gearkassen?!?
Næh, men nok synkromeshen til femtegearet,
det er typisk for synkromeshfejl, at det er ved skiftevis træk og påløb at
den slipper.
mvh
Alex Christensen
| |
Eliasen (23-10-2005)
| Kommentar Fra : Eliasen |
Dato : 23-10-05 00:03 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:435abdf8$1$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Eliasen" skrev
>
>> Vær nu lidt flinke ved husets økonomi her og fortæl mig at jeg ikke
>> behøver at skifte hele gearkassen?!?
>
> Næh, men nok synkromeshen til femtegearet,
> det er typisk for synkromeshfejl, at det er ved skiftevis træk og påløb at
> den slipper.
>
Tør man gætte på et udgiftsniveau. Ja, dybest set er det jo irrelevant, da
det alligevel skal ordnes, meeen...! :)
--
Eliasen
| |
alexbo (23-10-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 23-10-05 09:41 |
|
"Eliasen" skrev
> Tør man gætte på et udgiftsniveau. Ja, dybest set er det jo irrelevant, da
> det alligevel skal ordnes, meeen...! :)
Hvis det kan laves med gearkassen på, vil jeg gætte på 2.500 kr.
Hvis ikke, bliver det nok det dobbelte, plus måske en kobling, nu der er
åbnet.
Forøvrigt er synkromesherne de tingerster der gør at man kan skifte gear
uden at " børste tænder".
Man flytter ikke tandhjul, man kobler dem til og fra med synkromesherne.
mvh
Alex Christensen
| |
Eliasen (23-10-2005)
| Kommentar Fra : Eliasen |
Dato : 23-10-05 10:24 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:435b4eab$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Tør man gætte på et udgiftsniveau. Ja, dybest set er det jo irrelevant,
>> da det alligevel skal ordnes, meeen...! :)
>
> Hvis det kan laves med gearkassen på, vil jeg gætte på 2.500 kr.
> Hvis ikke, bliver det nok det dobbelte, plus måske en kobling, nu der er
> åbnet.
>
> Forøvrigt er synkromesherne de tingerster der gør at man kan skifte gear
> uden at " børste tænder".
> Man flytter ikke tandhjul, man kobler dem til og fra med synkromesherne.
>
Desværre er de sataner jo ret så nødvendige for almindelig kørsel, så vi må
nok til lommerne. :)
Tak for input.
--
Eliasen
| |
Uffe Ravn (23-10-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 23-10-05 11:19 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
> Forøvrigt er synkromesherne de tingerster der gør at man kan skifte gear
> uden at " børste tænder".
> Man flytter ikke tandhjul, man kobler dem til og fra med synkromesherne.
Hvis man ikke flytter tandhjul, hvordan opstår så tandbørstning?
Mvh. Uffe Ravn
| |
alexbo (23-10-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 23-10-05 11:34 |
|
"Uffe Ravn" skrev
> Hvis man ikke flytter tandhjul, hvordan opstår så tandbørstning?
Før synkromesherne flyttede man tandhjul, det kunne give tandbørstning, når
tænderne skulle i indgreb
Det gør man stadig ved mange bakgear, der gør det nærmest umuligt i de
fleste biler at komme i bakgear, mens bilen ruller fremad.
Man kan derimod godt komme i et fremadgående gear, mens den ruller bagud.
Nu flytter man en synkromeshblok, men den skal også i indgreb, så man kan få
en tandbørstningslyd, hvis man er sjusket, eller synkromeshringen er slidt.
mvh
Alex Christensen
| |
Uffe Ravn (23-10-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 23-10-05 12:06 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
> Nu flytter man en synkromeshblok, men den skal også i indgreb, så man kan
få
> en tandbørstningslyd, hvis man er sjusket, eller synkromeshringen er
slidt.
Tak for info.
Mvh. Uffe Ravn
| |
|
|