AT skrev d. 22-10-2005 i meddelelse
<yRk6f.71347$Fe7.245155@news000.worldonline.dk>:
> DSG er rimeligt nyt. Det er et automatgear med 2 koblinger der er konstrueret
> på en måde hvor du oplever en konstant acceleration og ikke som normalt med
> små hak. 1-3-5 gear køre seperat med en kobling og 2-4-6 gear køre med en
> anden kobling. Der kan derfor skiftes gear uden at der kobles ud og tid
> mistes. Det tager vist 0,02sek at skifte gear med DSG.
>
> Hvis du ikke kan finde en forhandler der har en Altea stående med dette gear
> kan du prøve det hos skoda i Måløv hvor de har en octavia med DSG.
>
> Der skal selvfølgelig en mere uddybende forklaring til og den finder du her:
>
http://www.semler.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv.asp?menustate=nyhed&nyhedsID=347
>
> Jeg har prøvet det og der virker ret overbevisende.
>
> /AT
>
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43592c98$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Er der nogen der ved noget om det, og specielt, er der nogen der har
>>> erfaringer de kan dele ud af ?
>>
>> Kanon god (og billig) bil (2,0 TDI DSG) - du er overbevist når du kører i
>> den. Nogle klager over kabinestøj på motorvej, men jeg synes nu ikke der
>> er noget. Prøv den.
>>
>> -- Mvh/TK
>>
Nu skriver du rimelig nyt, så jeg tror det er svært at svare på, men er
det værd at gætte på holdbarheden, når service bliver overholdt, og det
er frisk konekørsel der køres.
Hun kommer fra en Escort med et virkelig elendigt automatgear, der har
været temmelig dyrt og besværligt at få repareret.
Jeg ved at Suzuki har problemer med deres nye system, som jeg gætter på
er noget i samme stil, men tyskerne eller spanierne kan vel bygge
gearkasser ?
Kai