|
| Købe frikørt Taxa Fra : M. Cruusberg |
Dato : 18-10-05 22:14 |
|
Hej NG
Overvejer at købe en frikørt Mercedes C220 1996-1999,
er der noget man skal passe på ved køb af en sådan bil. ved at døre og
bagklap ruster, med hvad med deres disel motorer, de fleste jeg har kig på
har kørt over 300.000Km, er det et problem ?
Mvh
Michael
| |
Ukendt (18-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-10-05 22:22 |
|
"M. Cruusberg" <cruusr600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:435565b7$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Overvejer at købe en frikørt Mercedes C220 1996-1999,
>
> er der noget man skal passe på ved køb af en sådan bil. ved at døre og
> bagklap ruster, med hvad med deres disel motorer, de fleste jeg har kig på
> har kørt over 300.000Km, er det et problem ?
En bil der har kørt 300.000 Km eller mere vil under alle omstændigheder have
en stor sansynlighed for at der kommer en del ting der skal skiftes pga.
slidtage.
Det er faktisk en del Km for en bil og Taxa'er er jo ikke ligefrem dem som
er kørt af "gamle damer". De har sikkert også en del ekstra "Km" på tælleren
til tomgangskørsel for at holde chauføren varm.
FDM er ganske enig med dig at de ruster men det er åbenbart ikke så slem som
på en E klasse.
Med så mange Km kan du ikke sikre dig mod noget som helst. Ikke engang en
FDM test vil fortælle dig hvad der alt kan gå i stykker senere. Men det KAN
jo også være at der ikke kommer det store i rep.
--
Tom
| |
Ib Sørensen (19-10-2005)
| Kommentar Fra : Ib Sørensen |
Dato : 19-10-05 12:19 |
|
Hvis du har dine penge kære, så lad det være. Jeg kender 5 personer i min
omgangskreds, som også troede lykken var en gammel Mercedes Taxa og nu står
de med megaregninger og en usælgelig bil, som ingen vil røre ved med en
ildtang.
"M. Cruusberg" <cruusr600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:435565b7$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Overvejer at købe en frikørt Mercedes C220 1996-1999,
>
> er der noget man skal passe på ved køb af en sådan bil. ved at døre og
> bagklap ruster, med hvad med deres disel motorer, de fleste jeg har kig på
> har kørt over 300.000Km, er det et problem ?
>
> Mvh
>
> Michael
>
| |
OZ3BTO (19-10-2005)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 19-10-05 14:18 |
|
"Ib Sørensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43562b8d$0$1849$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis du har dine penge kære, så lad det være. Jeg kender 5 personer i min
> omgangskreds, som også troede lykken var en gammel Mercedes Taxa og nu
står
> de med megaregninger og en usælgelig bil, som ingen vil røre ved med en
> ildtang.
>
Det er nu ellers meget normalt at mercedes sælger dem med næsten samme
garaenti som på en ny
Men ok er den så købt direkte ved taxavognmanden ja så har man ikke den
garaenti
Min fatter har købt den vogn jeg kørte i engang og har fået næsten
samme garaenti som hvis han havde købt en ny og det er så en E270CDI og
den køre som en drøm
OZ3BTO
| |
LarsZK (19-10-2005)
| Kommentar Fra : LarsZK |
Dato : 19-10-05 12:44 |
|
Husk på at selvom den "kun" har kørt 300.000km (+ det meste af dagen i
tomgang) så er det ofte bykørsel med acceleration og nedbremsninger hele
tiden og det slider på hele bilen, ikke kun motoren.
--
Mvh
LarsZK
"M. Cruusberg" <cruusr600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:435565b7$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Overvejer at købe en frikørt Mercedes C220 1996-1999,
>
> er der noget man skal passe på ved køb af en sådan bil. ved at døre og
> bagklap ruster, med hvad med deres disel motorer, de fleste jeg har kig på
> har kørt over 300.000Km, er det et problem ?
>
> Mvh
>
> Michael
>
| |
Uni Bull (19-10-2005)
| Kommentar Fra : Uni Bull |
Dato : 19-10-05 22:35 |
|
"LarsZK" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:43563172$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Husk på at selvom den "kun" har kørt 300.000km (+ det meste af dagen i
> tomgang) så er det ofte bykørsel med acceleration og nedbremsninger hele
> tiden og det slider på hele bilen, ikke kun motoren.
....eksempelvis har du gøre med en motor der praktisk
talt ikke kender ordet koldstart og korte ture...
--
Uni Bull
Vallensbæk
....på udkig efter en frikørt C220CDI...
| |
mohr (20-10-2005)
| Kommentar Fra : mohr |
Dato : 20-10-05 19:26 |
|
"M. Cruusberg" <cruusr600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:435565b7$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Overvejer at købe en frikørt Mercedes C220 1996-1999,
Hej,
Jeg har gennem nogle år kørt taxa i Aalborg og KBH, og må indrømme at
jeg *aldrig* kunne finde på at købe en frikørt vogn; med mindre jeg
personligt kender vognmanden. Langt flertallet af de frikørte taxa har
haft et alt for hårdt liv også selvom der ikke har været mange
koldstarter.
Hvis det endeligt skulle være en frikørt taxa, vil jeg anbefale dig at
kigge efter en vogn som har kørt på landet. De har ikke tilnærmelsesvis
samme belastning af bl.a. gearkassen. Der er mange område du skal
kontrollere - vær varsom.
/Morten
| |
Finn Guldmann (22-10-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 22-10-05 00:15 |
|
M. Cruusberg wrote:
> Hej NG
> Overvejer at købe en frikørt Mercedes C220 1996-1999,
> er der noget man skal passe på ved køb af en sådan bil. ved at døre og
> bagklap ruster, med hvad med deres disel motorer, de fleste jeg har kig på
> har kørt over 300.000Km, er det et problem ?
>
Ved ikke om de har det mere, men engang havde MB noget de kaldte
"Diplom-biler". Det var frikørte taxi'er som var taget ind og gennemgået
fra A-Z.
Det kostede selvfølgelig noget, men der var også en bedre garanti.
--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
| |
|
|