|
| Tuning af kompressormotor Fra : Ole Sørensen |
Dato : 17-10-05 14:18 |
|
Man siger jo at det er forholdsvis nemt at chiptune en turbomotor (benzin).
Ikke sandt?
Hvordan med en benzin kompressormotor? Fx. Mercedes lille 1,8 liters 143 HK
med kompressor?
hilsen ole
| |
Morten Fruergaard (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 17-10-05 16:22 |
|
Ole Sørensen wrote:
> Man siger jo at det er forholdsvis nemt at chiptune en turbomotor
> (benzin). Ikke sandt?
> Hvordan med en benzin kompressormotor? Fx. Mercedes lille 1,8 liters
> 143 HK med kompressor?
Det er vel det samme...
Ellers er det vel bare at sætte et andet hjul på, og hæve ladetrykket..
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
John Sahl (17-10-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 17-10-05 16:31 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> Ellers er det vel bare at sætte et andet hjul på, og hæve
> ladetrykket..
Og sikre sig at den får benzin nok så den ikke kører magert!
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Kim Voss Schrader (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 17-10-05 16:36 |
|
Hej!
John Sahl wrote:
> Morten Fruergaard wrote:
>
>>Ellers er det vel bare at sætte et andet hjul på, og hæve
>>ladetrykket..
>
>
> Og sikre sig at den får benzin nok så den ikke kører magert!
Tja, så har man jo bare skaffet sig en "lean-burn" samtidigt, så hvad er
problemet?
--
Mvh, Kim Voss Schrader
"God bless the american smallblock"
| |
Jan W Nielsen (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 17-10-05 16:52 |
|
> Tja, så har man jo bare skaffet sig en "lean-burn" samtidigt, så hvad er
> problemet?
Som du formentlig ved (din smiley) - smeltede stempler..
/Jan W Nielsen
| |
Morten Fruergaard (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 17-10-05 18:25 |
|
John Sahl wrote:
> Morten Fruergaard wrote:
>> Ellers er det vel bare at sætte et andet hjul på, og hæve
>> ladetrykket..
>
> Og sikre sig at den får benzin nok så den ikke kører magert!
Selvfølge...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
John Sahl (17-10-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 17-10-05 18:39 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> John Sahl wrote:
>> Og sikre sig at den får benzin nok så den ikke kører magert!
>
>
> Selvfølge...
Ikke for alle, langt fra..
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Morten Fruergaard (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 17-10-05 19:51 |
|
John Sahl wrote:
>> Selvfølge...
>
> Ikke for alle, langt fra..
Hm. Så kan de lære det....
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Preben Riis Sørensen (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 17-10-05 18:57 |
|
"Ole Sørensen" <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> skrev i en meddelelse
news:4353a30d$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Man siger jo at det er forholdsvis nemt at chiptune en turbomotor
(benzin).
> Ikke sandt?
> Hvordan med en benzin kompressormotor? Fx. Mercedes lille 1,8 liters 143
HK
> med kompressor?
Du sætter den til at være startermotor for en ordentlig motor med noget
goddaw i
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Ole Sørensen (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 17-10-05 19:32 |
|
Preben Riis Sørensen wrote:
> Du sætter den til at være startermotor for en ordentlig motor med
> noget goddaw i
Nåh, hvad er der nu galt med 143 HK i C180'eren?
Den går da 225 km/t på toppen og 9,5 sek. til 100.
Samme motor fås også som C200 med 163 HK. Gad nok vide om det "bare" er
motorstyringen der er ændret.
Den kunne også fås som C230 men stadig med 1,8 liters motoren og kompressor.
Bare hårdere spændt for.
/ole
| |
Brian (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 17-10-05 21:12 |
|
Ole Sørensen wrote:
> Nåh, hvad er der nu galt med 143 HK i C180'eren?
> Den går da 225 km/t på toppen og 9,5 sek. til 100.
Det er der intet galt med. Men de præstationer får du jo fra enhver
familieøse
/Brian
| |
Kent Oldhøj (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-10-05 20:38 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev....
> Du sætter den til at være startermotor for en ordentlig motor
> med noget goddaw i
Er det bare mig, eller var det ikke netop en motor med noget mere
Faaaaarveller i der blev efterspurgt?
| |
Preben Riis Sørensen (17-10-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 17-10-05 20:59 |
|
"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
news:Xns96F2DC17F1088KENTOLDHOJ@62.243.74.163...
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev....
>
> > Du sætter den til at være startermotor for en ordentlig motor
> > med noget goddaw i
>
> Er det bare mig, eller var det ikke netop en motor med noget mere
> Faaaaarveller i der blev efterspurgt?
Jo, når stempler mv. kommer flyvende ovenud, så er det farveller.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
|
|