"Preben Christensen" <dundersnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
news:434779a1$0$38664$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Tom
>
> Er det noget du har prøvet for i bogen er der vist en der spænder fjedren
> sammen indeni fjederen???
Hej Preben
Jeg har forsøgt at skifte fjedre på hhv. en 123´er, 124´er og 126´er med de
"almindelige" fjederklemmer som kan købes flere steder - og har opgivet hver
gang! Jeg siger ikke det er umuligt, men det er meget, meget bøvlet. For det
første er det svært at få plads til de to (...eller tre) klemmer. For det
andet skal fjederen komprimeres meget for at komme ud.
Da jeg så ydermere har haft den fornøjelse at opleve en af de famøse 100
kroners fjederdimser sige "knæk" lige da jeg begyndte at lægge overarm i -
så var jeg kureret!! Jeg skal den onde´lyneme ikke risikere at få sådan en
sammenpresset fjeder i hovedet - gætter på den slår pænt hårdt hvis den
slipper...
Det originale MB-værktøj består af to tallerkenplader og en slags tvinge.
Tallerknerne (...staves det virkelig sådan??) stikkes ind i øverste og
nederste vinding. Tvingen, som er udformet som en stang, stikkes ind i
fjederen og låses i de to tallerkner (...der var den igen??). I toppen af
tvingen sidder der en alm. sekskanttop. På med luftnøglen... PLLLRRRPPP...
og vupti er fjedren klemt sammen, og hele molevitten kan problemfrit og uden
risiko trækkes ud gennem skærmen.
Men igen... jeg siger ikke det er umuligt med en håndfuld af de andre
klemmer
Go´ arbejdslyst.
--
Mvh.
- Peter R. Christiansen
// W124/230E ´89 //