"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in
news:4338ec88$0$87537$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
<snip>
> I den artikel
> jeg læste delte man uheldene op i fire trin: Du tanker benzin og
> opdager fluks fadæsen: Tanken tømmes og renses. Du tanker benzin,
> starter motoren, opdager fadæsen og slukker fluks motoren: Tanken
> tømmes og renses. Slangerne mellem motor og tank renses. Du tanker
> benzin, starter motoren, kører væk fra tanken, opdager fadæsen og
> slukker motoren: Tank, slanger, motor, hele pisset renses. Du tanker
> benzin, starter motoren, kører væk fra tanken, kører indtil motoren
> ikke kan mere. Motoren udskiftes i langt de fleste tilfælde. Så "first
> aid" er "stands ulykken" (altså sluk motoren).
Ja, og da jeg sad og så det i TV-avisen så var jeg ved at falde ned af
sofaen, klaphatten (eller klaphatinden var det vist) sagde at hvis man
havde tanket på den pågældende tank skulle man _køre_ til sin mekaniker og
få det ordnet, OK ville betale alle regningerne. Hvis jeg havde tanket der
og min motor ikke var blevet smadret endnu, så ville jeg dælme have ringet
til falck/dansk autohjælp eller lign. og få bilen transporteret hen til
mekkeren. Motoren skulle under ingen omstændigheder startes før den var
blevet tjekket, renset og tanken tømt og genfyldt med nyt brændstof.
Tror ikke selv jeg ville opdage hvis der kom diesel ud af benzinstanderen,
det er sjældent jeg decideret står og snuser til udluftningen fra tanken...
det er endda også sjældent at jeg rent faktisk gider stå og holde håndtaget
fra tanken... det er nemmere at sætte tankdækslet i klemme
Thomas