Regler? Er det Ok at have svømmeveste ombo~
Fra : Fly

Dato : 01-10-05 10:37

Hejsa!

Jeg har en sejlbåd, og ved naturligvis at der skal være veste til dem der er
ombord.

Der er en regel der stiller dette krav, men SKAL det være redningsveste
eller er det OK med svømmeveste. Jeg har svømmeveste ombord, og vil ikke
udskifte dem til redningsveste hvis ikke det er et krav.

Og ja, jeg ved godt at redningsveste er bedre end svømmeveste, så jeg er
IKKE ude efter en masse løftede pegefingre om dette, for vi sejler
udelukkende på fjorden og ikke i stiv kuling o.s.v. De ombordværende er
oftest vante sejlere, og de har da også nogle gange deres egne veste med. De
veste der medbringes (og et par af dem jeg har) er selvoppustelige.

Men de "ekstra'" jeg har er ganske alm. svømmeveste som ikke er
selvoppustelige.

Hvordan er reglerne?

-Fly

Fra : ThomasB

Dato : 01-10-05 11:24

"Fly" <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men de "ekstra'" jeg har er ganske alm. svømmeveste som ikke er
> selvoppustelige.
>
> Hvordan er reglerne?

http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/B1992/0084805.htm

"§ 2. Alle fartøjer, der ikke er fortøjet i havn, skal medføre redningsveste
eller svømmeveste til alle personer om bord."

Mvh Thomas