Triealer
Fra : Bjarne Johansen

Dato : 24-09-05 06:48

Jeg er lige begyndt at køre rundt med min båd (crescent 465 )for at
fiske forskellige steder.Båden er nem at hive op men er svær at sætte
i vandet,er der nogen bestemt måde rullerne skal stå på?

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 07:33

"Bjarne Johansen (slet GN5EW)" <kifak@GN5EWprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lige begyndt at køre rundt med min båd (crescent 465 )for at
> fiske forskellige steder.Båden er nem at hive op men er svær at sætte
> i vandet,er der nogen bestemt måde rullerne skal stå på?

Du skal sikre dig at båden står på bundrullerne og kun støtter let på
siderullerne, da disse ikke må bære båden, og kan vike som at de kiler båden
fast

Det kan også være et problem med visse typer ruller at båden gør dem flade
hvis den er opbevaret længe på traileren imellem sejlturene.

Og så skal du selvfølgelig sikre dig at rullerne altid er smurt.

Ellers kan du, hvis bådtypen tillader det, hæve de forreste ruller så du
giver båden lidt hjælp til at rulle bagud.

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!