Det levende søkort 2 og GPS (Furuno)
Fra : Falken

Dato : 21-09-05 15:42

Hej
Kan nogen hjælpe med en driver til til brug fra Furuno GPS og til Det
levende søkort 2. Sejlsport.dk henviser til
http://home.swipnet.se/ridax/, men denne hjemmeside er ikke
tilgængelig længere, og Furuno selv kan ikke levere den driver der
kræves for at få kontakt fra GPS til DLSK2.
Det er lidt mere brugbart når man kan se direkte i DLSK2 positionen,
selv om jeg naturligvis ellers kan bruge positionen fra GPS og udsætte
i mit "rigtige" kort.

Mvh
Sten

Fra : Carsten Holck

Dato : 21-09-05 17:21

Falken said the following on 21-09-2005 16:42:
> [...]
> Det er lidt mere brugbart når man kan se direkte i DLSK2 positionen,
> selv om jeg naturligvis ellers kan bruge positionen fra GPS og udsætte

Du skal da ikke bruge en driver for at kunne få positionen over, du skal
finde en udgang fra din Furuno der leverer NMEA sætninger med position -
og så skal du have forbundet udgangen fra Furuno'en til indgangen på din
PC. Nogle Furuno GPS'er kan direkte konfigureres (på nogle af deres
i/o's) til at køre RS232 andre er du nød til at anvende NMEA
signalniveauer (det virker oftest, men det er noget fusk) Skal det være
helt forkromet skal du her bruge en NMEA0183 til RS232 konverter.
Driver skal du først bruge når du med GPS-link skal flytte
waypoints/ruter/logbog imellem PS og GPS, men GPS-link er et
selvstændigt program der som sådan ikke er en del af DLSK2

/carsten

Fra : jetp

Dato : 21-09-05 18:05

"Falken" <StenFalkenberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej
Kan nogen hjælpe med en driver til til brug fra Furuno GPS og til Det
levende søkort 2. Sejlsport.dk henviser til

Du kan hente driveren, som skal indsættes i GPS-link biblioteket her:

http://www.sitecenter.dk/seamaster30/nss-folder/gpslink/

Mvh Jens

Fra : Steffen Skov

Dato : 22-09-05 11:49

[...]