Sejltur på Donau
Fra : Peter Nørkjær

Dato : 12-09-05 19:09

Hejsa.
Jeg kom til at snakke med min mor i går om mulihgederne om at leje en
båd på Donau.
Hendes ide var at starte i Tyskland/Østrig og så sejle et stykke ned af
Donau, stoppe over i Budapest, og ellers bare drive med derhen hvor
strømmen nu tager én.
Jeg lovede at jeg lige vil spørge her, omd et er muligt.
Vi har sejlbåd herhjemme (en Dufour 2800) og duelighedsbevis (hvis det
har nogen betydning).
"Problemet" er vel mest, at vi ikke gider sejle den tilbage op af Donau.

Er der nogle der har erfaringer med sådanne ture og/eller gode links?

/Peter

Fra : Jon KÃ¥re Hellan

Dato : 13-09-05 08:43

Peter Nørkjær <news-FJERN@DETTE-noerkjaer.com> writes:

> [...]
> "Problemet" er vel mest, at vi ikke gider sejle den tilbage op af Donau.
>
> Er der nogle der har erfaringer med sådanne ture og/eller gode links?

Endelig en sjanse til å nevne boken!

"The Unlikely Voyage of Jack De Crow: A Mirror Odyssey from North
Wales to the Black Sea", A. J. Mackinnon, ISBN 1574091522.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1574091522/202-5485957-8550236#product-details

Han begynte å seile og ro en Mirror-jolle i Nord-Wales og fulgte
kanalene til kysten. SÃ¥ seilte han over til Frankrike, og videre
langs elver og kanaler til Svartehavet.

Boken er vidunderlig. Innimellom poetisk, innimellom ler man så man
rister.

Jon KÃ¥re