/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kloge Åge
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 10-09-05 22:15

Så lige IQ-testen på tv2 - og tog den.

IQ 122 - men den ville have været højere hvis der var nogle flere
bilspørgsmål :)

Men så ville Claus Petersen jo slet ikke være til at komme i nærheden af :)

--
Per, Esbjerg



 
 
Non-Desperado (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 10-09-05 22:55

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev:

>Så lige IQ-testen på tv2 - og tog den.
>
>IQ 122 - men den ville have været højere hvis der var nogle flere
>bilspørgsmål :)

Ja, jeg snuppede den også....IQ 144 (heldigvis var der ingen
bilspørgsmål før de til sidst ville vide hvilket bilmærke man
kørte....*G*)

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Ukendt (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-09-05 23:06


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:5el6i19a8qg62c48eu6l47eo5f0ns80fg7@4ax.com...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev:
>
>>Så lige IQ-testen på tv2 - og tog den.
>>
>>IQ 122 - men den ville have været højere hvis der var nogle flere
>>bilspørgsmål :)
>
> Ja, jeg snuppede den også....IQ 144 (heldigvis var der ingen
> bilspørgsmål før de til sidst ville vide hvilket bilmærke man
> kørte....*G*)


Holda' op........i er godt nok kloge, jeg hev lige en IQ på 96 hjem :-/

Hilsen Tåge Åge...............


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03



Brian (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-09-05 09:51

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Holda' op........i er godt nok kloge, jeg hev lige en IQ på 96 hjem
> :-/

Du er ikke alene, jeg kunne ikke stramme den længere op end 113 - så nu må
jeg finde på noget andet at bilde mig selv ind

/Brian



Jan W Nielsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-09-05 11:18

>> Ja, jeg snuppede den også....IQ 144 (heldigvis var der ingen
>> bilspørgsmål før de til sidst ville vide hvilket bilmærke man
>> kørte....*G*)

> Holda' op........i er godt nok kloge, jeg hev lige en IQ på 96 hjem :-/

Modigt at skrive det her - det tager jeg sgu hatten af for.

(Dem der råber højt om deres score er oftest dem, der har scoret rigtig
godt - eller dem som bare lader som om, der har scoret rigtig godt. De
fleste scorer omkring 100.)

> Hilsen Tåge Åge...............

*ROFL*

Prøv evt testen på Mensas side - der scorer jeg personligt dårligere, end
jeg gør ved TV2s test..!

http://mensa.dk/testiq.html

/Jan W Nielsen



Non-Desperado (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 11-09-05 12:00

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev:

>Prøv evt testen på Mensas side - der scorer jeg personligt dårligere, end
>jeg gør ved TV2s test..!
>
>http://mensa.dk/testiq.html

Ja, det er rigtigt, jeg ender på 124 ved spredning 15.

Nå, hvad....Jeg ville hellere have evnen til at gætte de rigtige
lottotal (EuroMillion) hver fredag....*G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Peter Weis (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 11-09-05 15:31

Jan W Nielsen wrote:

> (Dem der råber højt om deres score er oftest dem, der har scoret rigtig
> godt - eller dem som bare lader som om, der har scoret rigtig godt. De
> fleste scorer omkring 100.)

Så er jeg vel også en slags helt ...

mvh
Peter

Jan W Nielsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-09-05 15:40

> Så er jeg vel også en slags helt ...

Mon ikke du også ligger over 125, Peter..

De fleste, som har en længere boglig uddannelse, ligger såvidt jeg ved lige
deromkring.

/Jan W Nielsen



Peter Weis (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 11-09-05 16:32

Jan W Nielsen wrote:

> Mon ikke du også ligger over 125, Peter..
>
> De fleste, som har en længere boglig uddannelse, ligger såvidt jeg ved lige
> deromkring.

Jeg har jo ikke nævnt tallet, og altså ikke "blæret" mig

Men jeg plejer faktisk at ligger lidt højere. Det afhænger dog voldsomt
af testen, og jeg har aldrig tidligere scoret så højt som i TV2's test.

Iøvrigt mener jeg af IQ er noget stærkt overvurderet noget. Jo højere
man scorer, jo tættere kommer man på autisme.

mvh
Peter

Brian (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-09-05 17:50

Peter Weis wrote:

> Iøvrigt mener jeg af IQ er noget stærkt overvurderet noget. Jo højere
> man scorer, jo tættere kommer man på autisme.

Haha - så med en stille og rolig 113 score, og 111 i den Mensa Jan linkede
til, ligger jeg et stykke fra det niveau

/Brian



Jan W Nielsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-09-05 19:25

> Men jeg plejer faktisk at ligger lidt højere.

Læg mærke til min formulering - man kan dårligt have højere end "over 125".

(Sædvanligt ordkløveri fra min side.)

I øvrigt ikke forbavsende - jeg havde været mere forbløffet, hvis den havde
ligget lavere..

> Det afhænger dog voldsomt
> af testen, og jeg har aldrig tidligere scoret så højt som i TV2's test.

Heller ikke jeg - I Mensas nettest scorer jeg lavere end i TV2s test. På den
anden side indeholder TV2s jo også flere parametre end kun
mønstergenkendelse.

> Iøvrigt mener jeg af IQ er noget stærkt overvurderet noget. Jo højere
> man scorer, jo tættere kommer man på autisme.

Det mener jeg nu ikke, man kan sige. Autisme og høj intelligens har intet
med hinanden at gøre.

Desuden har jeg 3 i min omgangskreds, der ifølge Mensa har IQ på over 150,
og de er helt normale.

Nogle overvurderer måske IQ, men generelt har det ret stor betydning. Dog er
der andre faktorer, der også har meget stor betydning...som alle ved..

/Jan W Nielsen






Preben Riis Sørensen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 11-09-05 20:41


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev
>
> Nogle overvurderer måske IQ,

Ja, det gør dem med en høj IQ, og hvad kan man så udlede af det?

(Min far havde ord for det, idet han opererede med begrebet: en klog idiot).

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Non-Desperado (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 12-09-05 04:09

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev:

>
>"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev
>>
>> Nogle overvurderer måske IQ,
>
>Ja, det gør dem med en høj IQ, og hvad kan man så udlede af det?
>
>(Min far havde ord for det, idet han opererede med begrebet: en klog idiot).

Ja, eller "skønhed kommer indefra" er oftest sagt af grimme
mennesker.

"Det er ikke størrelsen men gørelsen" kommer ofte fra småt
udrustede.

"IQ er ikke alt" kommer ofte fra......

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Peter Weis (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 12-09-05 06:59

Jan W Nielsen wrote:

> Læg mærke til min formulering - man kan dårligt have højere end "over 125".

Jeg mente det faktisk som en bekræftelse.

mvh
Peter

Jan W Nielsen (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-09-05 07:47

>> Læg mærke til min formulering - man kan dårligt have højere end "over
>> 125".

> Jeg mente det faktisk som en bekræftelse.

I know - det gjorde jeg også..

/Jan W Nielsen




Henrik B. (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-09-05 07:27


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4324416f$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Så er jeg vel også en slags helt ...
>
> Mon ikke du også ligger over 125, Peter..
>
> De fleste, som har en længere boglig uddannelse, ligger såvidt jeg ved
> lige deromkring.

Det har vist intet med boglig uddannelse at gøre...

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jan W Nielsen (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-09-05 07:49

>> De fleste, som har en længere boglig uddannelse, ligger såvidt jeg ved
>> lige deromkring.

> Det har vist intet med boglig uddannelse at gøre...

Jo, der er statistisk sammenhæng mellem det at have en længere uddannelse og
en høj IQ.

....men derfor er der naturligvis også mange, der slet ikke har en uddannese,
som også har en IQ.

(Der er derimod ikke så mange med en høj uddannelse, som har en lav IQ.)



/Jan W Nielsen





Peter Weis (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 12-09-05 10:00

Jan W Nielsen wrote:

> ...men derfor er der naturligvis også mange, der slet ikke har en uddannese,
> som også har en IQ.

Nej, tænk dog ... ser man det, er man det.

mvh
Peter

Jan W Nielsen (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-09-05 10:53

> > ...men derfor er der naturligvis også mange, der slet ikke har en
uddannese,
> > som også har en IQ.

> Nej, tænk dog ... ser man det, er man det.

Mente naturligvis en HØJ IQ...

/Jan W Nielsen



Ukendt (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-09-05 22:07


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43240430$0$246$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Ja, jeg snuppede den også....IQ 144 (heldigvis var der ingen
>>> bilspørgsmål før de til sidst ville vide hvilket bilmærke man
>>> kørte....*G*)
>
>> Holda' op........i er godt nok kloge, jeg hev lige en IQ på 96 hjem :-/
>
> Modigt at skrive det her - det tager jeg sgu hatten af for.
>
> (Dem der råber højt om deres score er oftest dem, der har scoret rigtig
> godt - eller dem som bare lader som om, der har scoret rigtig godt. De
> fleste scorer omkring 100.)
>
>> Hilsen Tåge Åge...............
>
> *ROFL*
>
> Prøv evt testen på Mensas side - der scorer jeg personligt dårligere, end
> jeg gør ved TV2s test..!
>
> http://mensa.dk/testiq.html
>

Der gik det lidt bedre, IQ119 ved spredning 15

Hilsen knap så Tåge Åge


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03



Per Beer Hansen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 11-09-05 07:16

Non-Desperado wrote:
>
> Ja, jeg snuppede den også....IQ 144 (heldigvis var der ingen
> bilspørgsmål før de til sidst ville vide hvilket bilmærke man
> kørte....*G*)

Hey, så er vi sq lige kloge (eller dumme ), jeg ramte også på 144 da jeg
tog testen på nettet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk
Masser af bilvideoer



Ole Axelsen (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 10-09-05 23:05

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43234cdd$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så lige IQ-testen på tv2 - og tog den.
>
> IQ 122 - men den ville have været højere hvis der var nogle flere
> bilspørgsmål :)

Har lige taget den - IQ 174, men jeg må da nok indrømme, at en del af
svarene kunne jeg kun fordi jeg kunne huske dem fra TV. Normalt ligger den
på ca 125.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Jan W Nielsen (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 10-09-05 23:08

> IQ 122 - men den ville have været højere hvis der var nogle flere
> bilspørgsmål :)

He-he...

Jeg har i hvert fald mere IQ-uddistanceret, min bil og dens hestekræfter..


/Jan W Nielsen




Peter Weis (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 11-09-05 07:09

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Så lige IQ-testen på tv2 - og tog den.

Og resultatlisten viser at Citroen-, Renault- og Saab-ejere har den
højeste IQ, medens Austin- og BMW-ejere ligge i bunden sammen med dem
der ingen bil har.

mvh
Peter

Henning Præstegaard (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 11-09-05 09:36

Peter Weis wrote:

> Og resultatlisten viser at Citroen-, Renault- og Saab-ejere har den
> højeste IQ, medens Austin- og BMW-ejere ligge i bunden sammen med dem
> der ingen bil har.
>
Hvis det var et livsstilprogram ville vi jo have set at det oftest
akademiker der
kører Citroen eller Renault så....




Jan W Nielsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-09-05 09:57

> Og resultatlisten viser at Citroen-, Renault- og Saab-ejere har den
> højeste IQ, medens Austin- og BMW-ejere ligge i bunden sammen med dem
> der ingen bil har.

Helt foventeligt, IMO.

Det var også forventet, at landsdelene faldt ud, som de gjorde. Samme
mønster ser man ved forsvarets sessionsprøver.

Alle intelligensfolk ved, at randområder scorer lavere - der sker et brain
drain til de større byer.

/Jan W Nielsen




Peter Weis (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 11-09-05 10:17

Jan W Nielsen wrote:

> Helt foventeligt, IMO.

Jeg har også længe vidst at Citroen-ejere er klogere end de fleste.

Det nye (for mig) er, at der nu er statistik der bekræfter det

> Det var også forventet, at landsdelene faldt ud, som de gjorde. Samme
> mønster ser man ved forsvarets sessionsprøver.
>
> Alle intelligensfolk ved, at randområder scorer lavere - der sker et brain
> drain til de større byer.

Ja, der er jo flere videregående uddannelser i de større byer.
På den anden side flytter også mange ud på landet igen, når de har tjent
op til et lille gods.

mvh
Peter

Jan W Nielsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-09-05 11:14

> Ja, der er jo flere videregående uddannelser i de større byer.
> På den anden side flytter også mange ud på landet igen, når de har tjent
> op til et lille gods.

Jep - men ikke så mange, at det rykker ved det store billede.

De dårligst begavede, der bliver tilbage på Lars Tyndskids mark for jo også
børn, der statistisk set ligger indenfor 10 procentpoint af deres forældre,
og som sikkert heller ikke flytter efter uddannelse...og kører spiralen..


/Jan W Nielsen



Kim Kristensen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 11-09-05 11:42


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:4323f962$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan W Nielsen wrote:
>
> > Helt foventeligt, IMO.
>
> Jeg har også længe vidst at Citroen-ejere er klogere end de fleste.
>
> Det nye (for mig) er, at der nu er statistik der bekræfter det
>
>
> mvh
> Peter

Jeg har ikke selv forsøgt mig men Non-Desperado skriver at der ingen
bilspørgsmål var i testen, så det er jo nok noget andet end biler
Citroen-ejere er kloge på

Det er meget sjovt at se sådan en liste, og se hvad man selv kan gøre ved
det. Jeg kunne eksempelvis begynde at klippe mig selv frem for at gå til
frisøren, og så skal jeg bare klippe mig skaldet hver gang. I stedet for kun
at drikke sjældent kunne jeg sætte forbruget op, det passer jo meget godt
med at jeg fandens klog efter en ordentlig røvfuld bajere. Eller lade være
med at være så dum at jeg forstår hvad der står på skiltene på
parkeringspladsen, så jeg kan indkassere min første parkeringsbøde

Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-09-05 07:29


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:4323cf0e$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>> Så lige IQ-testen på tv2 - og tog den.
>
> Og resultatlisten viser at Citroen-, Renault- og Saab-ejere har den
> højeste IQ, medens Austin- og BMW-ejere ligge i bunden sammen med dem
> der ingen bil har.

*LOL*

Dét kommer ikke som nogen overraskelse. )

--
---------------------
Intelligent Saab-ejer!



Jan W Nielsen (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-09-05 07:52

>> Og resultatlisten viser at Citroen-, Renault- og Saab-ejere har den
>> højeste IQ, medens Austin- og BMW-ejere ligge i bunden sammen med dem
>> der ingen bil har.

> Dét kommer ikke som nogen overraskelse. )

Heller ikke for mig:

Citroën og Renault bliver kørt af arkitekter, journalister mv.

Saab bliver kørt af Arkitekter, dyrlæger mv.

Begge henvender sig (som udgangspunkt) til veluddannede grupper i
befolkninge.

Hvor ofte ser med man tatoverede, bodytrænede arbejdsmænd eller Mujaffa på
24 år køre i en Citroën..? Aldrig. De kører BMW..

Hvis man kunne måle på købere af fabriksnye BMW´er så fik de formentlig også
en høj IQ.

/Jan W Nielsen



Peter Weis (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 12-09-05 10:03

Jan W Nielsen wrote:

> Hvis man kunne måle på købere af fabriksnye BMW´er så fik de formentlig også
> en høj IQ.

Men egentlig var jeg overrasket over at se Austin optræde i listen. Dem
kan der da ikke køre så mange rundt af idag, så at de her optræder uden
for gruppen "anden bil" må tyde på, at Austin-ejere er specielt glade
for at lade sig teste.

mvh
Peter

jan@stevns.net (12-09-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-09-05 20:28

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>så at de her optræder uden
>for gruppen "anden bil" må tyde på, at Austin-ejere er specielt glade
>for at lade sig teste.

"det" bliver de vist også hver eneste dag, hvis bilen er i daglig brug
;)

Hvem ved iøvrigt hvor den liste lå, med bilmærker og "tilhørsforhold"
?



--
jan@stevns.net

Kim Kristensen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 13-09-05 16:34


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:7klbi1hamh7qu4jr0e3io94up1knlel0ch@dtext.news.tele.dk...
> Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :
>
> >så at de her optræder uden
> >for gruppen "anden bil" må tyde på, at Austin-ejere er specielt glade
> >for at lade sig teste.
>
> "det" bliver de vist også hver eneste dag, hvis bilen er i daglig brug
> ;)
>
> Hvem ved iøvrigt hvor den liste lå, med bilmærker og "tilhørsforhold"
> ?
>
>
>
> --
> jan@stevns.net

Listen ligger her http://test.tv2.dk/nyheder/article.php%3Fid=2844852.html
men efter det der er kommet frem på det sidste, skal man nok spise mere brød
til end normalt. http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=387254/

Med venlig hilsen Kim



Finn Guldmann (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-09-05 21:16

Kim Kristensen wrote:
>>Hvem ved iøvrigt hvor den liste lå, med bilmærker og "tilhørsforhold"
>>?
> Listen ligger her http://test.tv2.dk/nyheder/article.php%3Fid=2844852.html
> men efter det der er kommet frem på det sidste, skal man nok spise mere brød
> til end normalt. http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=387254/
>
Der er da et par sjove udledninger man kan gøre af den test.

F.eks. at det ikke er noget at råbe hurra for at være FCK-fan, dyrke
meget motion eller høre danskpop.

Mens det går bedre hvis man er b-menneske, sjældent ser tv, får mange
p-bøder, holder sig fra økologisk og lytter til klassisk eller jazz.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.
Og magen til kadavervælsk har jeg da aldrig hørt.

Peter Weis (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 13-09-05 16:55

jan@stevns.net wrote:

> Hvem ved iøvrigt hvor den liste lå, med bilmærker og "tilhørsforhold"

http://test.tv2.dk/nyheder/article.php%3Fid=2844852.html

mvh
Peter

Kim Kristensen (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 12-09-05 15:34


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4325255c$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hvis man kunne måle på købere af fabriksnye BMW´er så fik de formentlig
også
> en høj IQ.
>
> /Jan W Nielsen
>
>
Eller i det mindste en høj KR. for de er jo ikke de billigste biler på
hylden.

Med venlig hilsen Kim



Jan W Nielsen (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-09-05 20:13

> Eller i det mindste en høj KR. for de er jo ikke de billigste biler på
> hylden.

Det har du ret i - men der er også statistisk sammenhæng mellem høj indtægt
og høj IQ.

/Jan W Nielsen



Kim Kristensen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 13-09-05 16:40


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4325d2f9$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Eller i det mindste en høj KR. for de er jo ikke de billigste biler på
> > hylden.
>
> Det har du ret i - men der er også statistisk sammenhæng mellem høj
indtægt
> og høj IQ.
>
> /Jan W Nielsen
>
>
Sikkert nok, det var heller ikke for at så tvivl om IQ'en hos købere af nye
BMW'er. Er det i øvrigt før eller efter skat, sidste år var jeg meget
klogere end min kone men nå skattefar havde været der vandt hun godt ind på
mig

Med venlig hilsen Kim



Jan W Nielsen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 13-09-05 16:47

> Sikkert nok, det var heller ikke for at så tvivl om IQ'en hos købere af
nye
> BMW'er. Er det i øvrigt før eller efter skat, sidste år var jeg meget
> klogere end min kone men nå skattefar havde været der vandt hun godt ind

> mig


*ROFL*

)

/Jan W Nielsen



Peter Weis (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 13-09-05 17:22

Kim Kristensen wrote:

> Sikkert nok, det var heller ikke for at så tvivl om IQ'en hos købere af nye
> BMW'er. Er det i øvrigt før eller efter skat, sidste år var jeg meget
> klogere end min kone men nå skattefar havde været der vandt hun godt ind på
> mig

Nå ja, sådan er vi så forskellige. Her i huset er det skattetøsen der
gør mig dum.

mvh
Peter

Gamle (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 11-09-05 13:57


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43234cdd$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så lige IQ-testen på tv2 - og tog den.
>

Er der nogen der kan slå mig.
I 1967 sørgede jeg for at IQ gennemsnittet steg i to byer.
Det steg i Roskilde, da jeg flyttede til Århus, hvor det sørme også steg
*GG*

Mvh.
Torben




Jan W Nielsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-09-05 14:15

> Er der nogen der kan slå mig.
> I 1967 sørgede jeg for at IQ gennemsnittet steg i to byer.
> Det steg i Roskilde, da jeg flyttede til Århus, hvor det sørme også steg
> *GG*

Den er lige så gammel som dit "kanldenavn"..

I øvrigt scorer århusianerne sandsynligvis højere end beboerne i Roskile.


/Jan W Nielsen




Gamle (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 11-09-05 14:59


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43242d91$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Den er lige så gammel som dit "kanldenavn"..
>
> I øvrigt scorer århusianerne sandsynligvis højere end beboerne i
Roskile.
>


Det tror jeg på. Jeg fik 44 rigtige ud af 60. Og med min alder (62) giver
det en IQ på 136.
Men ærlig talt, det var da en test beregnet på at vi alle skulle have et
rimeligt højt IQ tal. Særlig svær var den ikke.
Mvh.
Torben




Non-Desperado (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 11-09-05 15:25

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev:

>
>"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>news:43242d91$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Den er lige så gammel som dit "kanldenavn"..
>>
>> I øvrigt scorer århusianerne sandsynligvis højere end beboerne i
>Roskile.
>>
>
>
>Det tror jeg på. Jeg fik 44 rigtige ud af 60. Og med min alder (62) giver
>det en IQ på 136.
>Men ærlig talt, det var da en test beregnet på at vi alle skulle have et
>rimeligt højt IQ tal. Særlig svær var den ikke.

Det var den åbenbart for dem i studiet....personligt ville jeg
gerne vide hvad Gigi's IQ var, for hun virker ærligt talt dummere
end vådt bølgepap.

Og når man tager i betragtning at Mette Lisby og Josephine Touray
også lå i top 10 for studiets deltagere og at de kendtes
gennemsnitlige IQ var i omegnen af 120, så må der også være nogen
der trækker ned....og så dum kan Hans Pilgaard heller ikke
være...*LOL*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Jan W Nielsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-09-05 15:38

> Det tror jeg på. Jeg fik 44 rigtige ud af 60. Og med min alder (62) giver
> det en IQ på 136. Men ærlig talt, det var da en test beregnet på at vi
> alle skulle have et
> rimeligt højt IQ tal. Særlig svær var den ikke.

Den er omtrent lige så svær som den skal være, tror jeg.

Befolkningen lå godt nok 5 procentpoint over normen - men det er ikke såååå
meget igen.

For at sige det, som det er: Det kan være svært for nogle mennesker at
forstå, at de virkelig skulle være så meget mere intelligente end
gennemsnitspersonen....men det er de...

/Jan W Nielsen



Per Henneberg Kriste~ (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 11-09-05 15:58


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:432440ee$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> For at sige det, som det er: Det kan være svært for nogle mennesker at
> forstå, at de virkelig skulle være så meget mere intelligente end
> gennemsnitspersonen....men det er de...

Men er det ikke de dumme der ikke kan forstå det?

;)


--
Per, Esbjerg



Jan W Nielsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-09-05 19:27

> Men er det ikke de dumme der ikke kan forstå det?

Det man kan nok sige, jo.. He-he..

Men sagen er jo, at man som regel om giver sig med folk, der minder meget om
en selv, og at man derfor sjældent oplever at man enten er småt begavet
eller højt begavet.

I

/Jan W Nielsen




Jan W Nielsen (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 17-09-05 09:38

> IQ 122 - men den ville have været højere hvis der var nogle flere
> bilspørgsmål :)

TV2 har erkendt fejl i spørgsmål nummer 59.

Måske har du derfor en endnu højere IQ i deres test - det havde jeg..

/Jan W Nielsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste