/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Den 15. september 2005 får vi måske billig~
Fra : Frederik C


Dato : 08-09-05 11:16

Der falder i hvert fald dom i sagen angående arbejdstageres brug af firmabil
indregistreret i et naboland. Der var høring i sagen den 24. november 2004
og forslag til afgørelse kom den 20. januar 2005.

Forslaget gik Danmark i mod.

http://www.eu-kommissionen.dk/eu-politik/noegleomraader/beskaeft_arb/firmabil/

Mvh.

Frederik






 
 
Ebbe Kristensen (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 08-09-05 14:04

Frederik C wrote:
> Der falder i hvert fald dom i sagen angående arbejdstageres brug af firmabil
> indregistreret i et naboland. Der var høring i sagen den 24. november 2004
> og forslag til afgørelse kom den 20. januar 2005.
>
> Forslaget gik Danmark i mod.
>
> http://www.eu-kommissionen.dk/eu-politik/noegleomraader/beskaeft_arb/firmabil/

Mnjaeh...

Forudsætningen er at man er ansat i et udenlandsk firma, der ikke er
etableret i DK-land samt at dette firma vil stille en firmabil,
indregistreret i eget land, til rådighed for en.

For alle os andre dødelige er der ikke noget at hente.

Ebbe


JS (08-09-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 08-09-05 14:29


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:1126184632.099348.121540@f14g2000cwb.googlegroups.com...
Frederik C wrote:
> Der falder i hvert fald dom i sagen angående arbejdstageres brug af
> firmabil
> indregistreret i et naboland. Der var høring i sagen den 24. november 2004
> og forslag til afgørelse kom den 20. januar 2005.
>
> Forslaget gik Danmark i mod.
>
> http://www.eu-kommissionen.dk/eu-politik/noegleomraader/beskaeft_arb/firmabil/

Mnjaeh...

Forudsætningen er at man er ansat i et udenlandsk firma, der ikke er
etableret i DK-land samt at dette firma vil stille en firmabil,
indregistreret i eget land, til rådighed for en.

For alle os andre dødelige er der ikke noget at hente.
-------------

Men det kan være starten på seriøse overvejelser om nedsættelse af afgiften.
Hvis mange kan benytte sig af ordningen er der mange der vil ondt i røven og
hvis der er noget der kan få politikerne op af stolene så er det når nogen
bliver forfordelt (ligegyldigt hvordan man så opfatter betydningen heraf).

Lad os krydse fingre



Frederik C (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 08-09-05 22:10


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:1126184632.099348.121540@f14g2000cwb.googlegroups.com...
Frederik C wrote:
> Der falder i hvert fald dom i sagen angående arbejdstageres brug af
> firmabil
> indregistreret i et naboland. Der var høring i sagen den 24. november 2004
> og forslag til afgørelse kom den 20. januar 2005.
>
> Forslaget gik Danmark i mod.
>
> http://www.eu-kommissionen.dk/eu-politik/noegleomraader/beskaeft_arb/firmabil/

Mnjaeh...

Forudsætningen er at man er ansat i et udenlandsk firma, der ikke er
etableret i DK-land samt at dette firma vil stille en firmabil,
indregistreret i eget land, til rådighed for en.

For alle os andre dødelige er der ikke noget at hente.

Ebbe


Hej

Alle danske virksomheder vil qua art. 43 i Trakataten for det europæiske
fællesskab kunne etablere sig i Sverige og ansætte der. Man kan så sagtens
arbejde i den danske afdeling.

Herefter vil samtlige firmavogne kunne køre på svenske plader. Det er vel
rund regnet halvdelen af den danske vognpark (og sandsynligvis dyrere
biler=.

Jeg vil mene, der er noget at hente.

Mvh.

Frederik



Ollie (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Ollie


Dato : 10-09-05 20:35


>
> Alle danske virksomheder vil qua art. 43 i Trakataten for det europæiske
> fællesskab kunne etablere sig i Sverige og ansætte der. Man kan så sagtens
> arbejde i den danske afdeling.
>
> Herefter vil samtlige firmavogne kunne køre på svenske plader. Det er vel
> rund regnet halvdelen af den danske vognpark (og sandsynligvis dyrere
> biler=.
>
> Jeg vil mene, der er noget at hente.
>
> Mvh.
>
> Frederik
>
>
Ja men skatten af fri bil bliver jo nok stadig sat efter de danske
priser :(

Ole

Frederik C (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 11-09-05 21:46


"Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i en meddelelse
news:100920052134531174%ollie@whatdoyouthink.com...
>
>>
>> Alle danske virksomheder vil qua art. 43 i Trakataten for det europæiske
>> fællesskab kunne etablere sig i Sverige og ansætte der. Man kan så
>> sagtens
>> arbejde i den danske afdeling.
>>
>> Herefter vil samtlige firmavogne kunne køre på svenske plader. Det er vel
>> rund regnet halvdelen af den danske vognpark (og sandsynligvis dyrere
>> biler=.
>>
>> Jeg vil mene, der er noget at hente.
>>
>> Mvh.
>>
>> Frederik
>>
>>
> Ja men skatten af fri bil bliver jo nok stadig sat efter de danske
> priser :(
>
> Ole

Som jeg forstår det, skal skatten sættes efter bilens pris i det pågældende
land... Eller er det i strid med art.39 om arbejdstagernes frie
bevægelighed.

Hvis DK taber, vil det jo nok blive afklaret.

Mvh.

Frederik



Ollie (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Ollie


Dato : 12-09-05 22:34


> >>
> >>
> > Ja men skatten af fri bil bliver jo nok stadig sat efter de danske
> > priser :(
> >
> > Ole
>
> Som jeg forstår det, skal skatten sættes efter bilens pris i det pågældende
> land... Eller er det i strid med art.39 om arbejdstagernes frie
> bevægelighed.
>
>
Se så lyder det jo spændende

Ole

Finn Guldmann (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-09-05 17:38

Frederik C wrote:
> Alle danske virksomheder vil qua art. 43 i Trakataten for det europæiske
> fællesskab kunne etablere sig i Sverige og ansætte der. Man kan så sagtens
> arbejde i den danske afdeling.
> Herefter vil samtlige firmavogne kunne køre på svenske plader. Det er vel
> rund regnet halvdelen af den danske vognpark (og sandsynligvis dyrere
> biler=.
> Jeg vil mene, der er noget at hente.
>
Inden man så farer helt op i skyerne over den evt. besparelse, bør man
nok lige tænke over hvad det betyder for ens egen løn at man kommer til
at arbejde under udenlandske lønforhold.

I mit eget erhverv ville ændringen betyde at jeg ikke skal spekulere på
om jeg nu også må køre hjem til mig selv i lastbilen.

Men "prisen" for det ville være 20-40% lønnedgang. Og så er det ligesom
fidusen gik fløjten.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.
Og magen til kadavervælsk har jeg da aldrig hørt.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177600
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409240
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste