/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Renault Megané - Dårlig, eller mandagsbil?
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 23-08-05 20:19

Vi har i familien en Renault Megané årg. 2005. Heldigvis er det en leaset
bil, for den har virkelig voldt problemer, sammen med værkstedet.

Er der andre der har haft problemer ?

Historien starter samme aften som vi får leveret bilen (januar). Der er ikke
strøm på - > Værkstedet skifter batteriet. Indtil midt på næste dag går det
fint, men så er det igen slut med strømmen. Værkstedet lader den op.
Den kører 8km op til en købmand, hvor den ikke vil låse/åbne/starte fordi
der nu er en fejl i computeren - denne fejl har efterfølgende været der 3
gange.

Bilen der er fra jan. måned har gået 38.000km nu og har indtil nu fået
skiftet 6 forlygepære , samt den ene forlygte fordi blinklyset blev ved med
at gå. (tog værkstedet 3 besøg inden de fandt ud af det).

Og pludselig kom sprinklervæsken til bagruden op på forruden, bagerste
visker virkede kun delvist (løs forbindelse), radioen skratter ved de
største og bedst dækkende radiostationer (P3, Voice, Radio 2) på HELE
motorvejsstrækningen mellem Aalborg og Horsens. Værkstedet fik blien ti rep,
med beskrivelse af ovennævnte fejl ifb. med at de skulle lave en lille skade
på forskærmen. Forskærmen blev lavet, og de sagde at alt andet også funkede.

Jow sådan ca. da - Nu kommer der både sprinkler foran og bagved når man vil
have sprinkler på bagruden. Og radioen skratter stadig helt vildt. Desuden
har de lavet et elendigt malerarbejde på den nye forskærm.

Historien bekræfter bare at franskmænd ikke kan finde ud af at lave noget
som helst EL på en bil, og at Renault i Aalborg overhovedet ikke kan finde
ud af at lave bilerne.

Vi kan bare sidde og grine, da det er en Leaset bil, men hvor må man være
bitter hvis man har givet penge for sådan en.

Mvh Thomas



 
 
TDN (23-08-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 23-08-05 20:30


"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:430b7602$0$1167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Vi har i familien en Renault Megané årg. 2005. Heldigvis er det en leaset
> bil, for den har virkelig voldt problemer, sammen med værkstedet.
>
> Er der andre der har haft problemer ?
>
> Historien starter samme aften som vi får leveret bilen (januar). Der er
> ikke strøm på - > Værkstedet skifter batteriet. Indtil midt på næste dag
> går det fint, men så er det igen slut med strømmen. Værkstedet lader den
> op.
> Den kører 8km op til en købmand, hvor den ikke vil låse/åbne/starte fordi
> der nu er en fejl i computeren - denne fejl har efterfølgende været der 3
> gange.
>
> Bilen der er fra jan. måned har gået 38.000km nu og har indtil nu fået
> skiftet 6 forlygepære , samt den ene forlygte fordi blinklyset blev ved
> med at gå. (tog værkstedet 3 besøg inden de fandt ud af det).
>
> Og pludselig kom sprinklervæsken til bagruden op på forruden, bagerste
> visker virkede kun delvist (løs forbindelse), radioen skratter ved de
> største og bedst dækkende radiostationer (P3, Voice, Radio 2) på HELE
> motorvejsstrækningen mellem Aalborg og Horsens. Værkstedet fik blien ti
> rep, med beskrivelse af ovennævnte fejl ifb. med at de skulle lave en
> lille skade på forskærmen. Forskærmen blev lavet, og de sagde at alt andet
> også funkede.
>
> Jow sådan ca. da - Nu kommer der både sprinkler foran og bagved når man
> vil have sprinkler på bagruden. Og radioen skratter stadig helt vildt.
> Desuden har de lavet et elendigt malerarbejde på den nye forskærm.
>
> Historien bekræfter bare at franskmænd ikke kan finde ud af at lave noget
> som helst EL på en bil, og at Renault i Aalborg overhovedet ikke kan finde
> ud af at lave bilerne.
>
> Vi kan bare sidde og grine, da det er en Leaset bil, men hvor må man være
> bitter hvis man har givet penge for sådan en.
>
> Mvh Thomas
>

Uha pas på hvad du siger ellers kommer frankofilerne efter dig, de har
travlt nok med at forsvare kvaliteten af PSA-koncerns biler og importørens
og PSA's fremragende tackling af deres (livsfarlige) biler. Hvis Renault
kommer med på listen over fransk skrammel bryder de da sammen...

Mvh
Thomas



Jørgen M. Rasmussen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 23-08-05 20:57


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

de har
> travlt nok med at forsvare kvaliteten af PSA-koncerns biler og importørens
> og PSA's fremragende tackling af deres (livsfarlige) biler. Hvis Renault
> kommer med på listen over fransk skrammel bryder de da sammen...
>
Ja det vil vi meget gerne have os frabedt, at der spildes mere båndbredde
på det. Den kan sagtens bruges til noget mere fornuftig, for vi ved det jo
godt..... ;)).



Christian (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 24-08-05 07:34

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> de har
>
>>travlt nok med at forsvare kvaliteten af PSA-koncerns biler og importørens
>>og PSA's fremragende tackling af deres (livsfarlige) biler. Hvis Renault
>>kommer med på listen over fransk skrammel bryder de da sammen...
>>
>
> Ja det vil vi meget gerne have os frabedt, at der spildes mere båndbredde
> på det. Den kan sagtens bruges til noget mere fornuftig, for vi ved det jo
> godt..... ;)).
>
>
Ja, man forstår det jo ikke....folk blændes af alt det ekstraudstyr man
får "gratis" med når man køber en fransk bil fremfor en japaner.....men
hvor fedt er det når lortet ikke virker.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3217984/

Christian


anders (24-08-2005)
Kommentar
Fra : anders


Dato : 24-08-05 08:22


"Christian" <none@none.dk> wrote in message
news:430c1404$0$68368$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> de har
>>
>>>travlt nok med at forsvare kvaliteten af PSA-koncerns biler og
>>>importørens og PSA's fremragende tackling af deres (livsfarlige) biler.
>>>Hvis Renault kommer med på listen over fransk skrammel bryder de da
>>>sammen...
>>>
>>
>> Ja det vil vi meget gerne have os frabedt, at der spildes mere
>> båndbredde på det. Den kan sagtens bruges til noget mere fornuftig, for
>> vi ved det jo godt..... ;)).
> Ja, man forstår det jo ikke....folk blændes af alt det ekstraudstyr man
> får "gratis" med når man køber en fransk bil fremfor en japaner.....men
> hvor fedt er det når lortet ikke virker.

Jeg føler at der er ved at opstå en kedelig tendens i denne ellers meget
saglige gruppe til at det er moderne at mene at franske biler er noget
skrammel og dem der køber disse biler er dumme og naive hvorimod de
debatører der kører i Toyota, SAAB, Volvo VW, BMW osv. har foretaget et
meget bedre valg.
Det er dog ikke kun de der køber nye franske biler der er dumme, de der
køber dem brugt giver også alt for meget for dem:
http://www.bilpriser.dk/analyse.do?ANALYSISID=150 , de 2 øverste er da begge
franske

Husk også at man som regel kun hører folk der har problemer brokke sig. Hr
og fru Jensen der kører veltilfredse og problemløst rundt i deres altid
nyvaskede BilX og aldrig har problemer ører vi jo aldrig fra.
Derudover kender vi jo alle typen der altid har problemer med deres biler
ligegyldigt hvad de får mellem hænderne har de problemer med det. Stakkels
dem, det må ikke være let.

Har aldrig haft flere problemer med franske biler end jeg har haft med
japanske eller tyske.
De sidste franske køb fra min side har extraudstyret ikke været afgørende
men design og komfort.

Jeg skal tilføje at alle de negative indlæg ikke har den ringeste
indflydelse på mit humør, tværtimod får jeg mig af og til en griner og nogle
af de morsomme meninger om disse brandgode køretøjer

Mvh
Anders

>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3217984/
>
> Christian
>



Non-Desperado (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 24-08-05 09:03

"anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> skrev:

>Det er dog ikke kun de der køber nye franske biler der er dumme, de der
>køber dem brugt giver også alt for meget for dem:
>http://www.bilpriser.dk/analyse.do?ANALYSISID=150 , de 2 øverste er da begge
>franske
>
>Husk også at man som regel kun hører folk der har problemer brokke sig. Hr
>og fru Jensen der kører veltilfredse og problemløst rundt i deres altid
>nyvaskede BilX og aldrig har problemer ører vi jo aldrig fra.

Jamen here goes...

Jeg er den overlykkelige ejer af en Hyundai Getz 1,3 årg 2004,
der nu har rullet godt og vel 20.000 km på 14 mdr.

Eneste "problem" var en forlygtepære der brændte ud to starter
efter at den havde været til 15.000 km service. Men fair nok, så
fandt jeg da ud af hvordan man skiftede dem.

Serviceeftersynet kostede kun 1738 kr (inkl. olie- og
-filterskift)

De ellers så berygtede Hankook-dæk (Centum K 702) holder også
fint, men forhjulene nærmer sig en udskiftning inden vinteren
(ca. 4-5 mm tilbage).

Ellers er der absolut intet at melde, udover at den starter hver
gang, kører ca. 17,2 km/l ved blandet kørsel (halvt morfar, halvt
post-pubertetsknægt *G*), den bruger ikke olie (der ryger nok
mere olie når jeg tørrer olie af pinden ved tjek af stand).
Den er som ny både karosserimæssigt og teknisk ifølge
værkføreren.

Alt i alt en dejlig bil uden fransk charme....øhhh...problemer.


By the way, min nabo har en ca. 7-8 år gammel Peugeot 306, der
for nylig punkterede på det ene forhjul, pga. "noget" ved
ophænget var gået løs og havde flænget dækket.

Så det er ikke kun på de nye modeller at der er bøvl med
forhjulsophænget. Og ja, hun passer ellers godt på sin bil, så
det er ikke misligholdelse - fra hendes side.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Ukendt (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-05 16:54


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse
> Jeg er den overlykkelige ejer af en Hyundai Getz 1,3 årg 2004,

> Ellers er der absolut intet at melde, udover at den starter hver
> gang, kører ca. 17,2 km/l ved blandet kørsel (halvt morfar, halvt
> post-pubertetsknægt *G*), den bruger ikke olie (der ryger nok
> mere olie når jeg tørrer olie af pinden ved tjek af stand).
> Den er som ny både karosserimæssigt og teknisk ifølge
> værkføreren.

Jamen det er jo herligt.
Er det ikke også det man måtte forvente
af en ca. 1 år gammel bil egentlig ??



KASO (24-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 24-08-05 16:57


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:6c9og157jbtnthdcea0d0qhj307b3hc4e8@4ax.com...
> "anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> skrev:
>
>>Det er dog ikke kun de der køber nye franske biler der er dumme, de der
>>køber dem brugt giver også alt for meget for dem:
>>http://www.bilpriser.dk/analyse.do?ANALYSISID=150 , de 2 øverste er da
>>begge
>>franske
>>
>>Husk også at man som regel kun hører folk der har problemer brokke sig. Hr
>>og fru Jensen der kører veltilfredse og problemløst rundt i deres altid
>>nyvaskede BilX og aldrig har problemer ører vi jo aldrig fra.
>
> Jamen here goes...
>
> Jeg er den overlykkelige ejer af en Hyundai Getz 1,3 årg 2004,
> der nu har rullet godt og vel 20.000 km på 14 mdr.
>
> Eneste "problem" var en forlygtepære der brændte ud to starter
> efter at den havde været til 15.000 km service. Men fair nok, så
> fandt jeg da ud af hvordan man skiftede dem.
>
Tjah - jeg har ikke haft flere problemer med mine 4 Renault'er!

> Serviceeftersynet kostede kun 1738 kr (inkl. olie- og
> -filterskift)

For hver 15.000km?!?! - Renault kører det dobbelte ml. service!

>
> De ellers så berygtede Hankook-dæk (Centum K 702) holder også
> fint, men forhjulene nærmer sig en udskiftning inden vinteren
> (ca. 4-5 mm tilbage).
>

Jeg har endnu ikke skiftet dæk på min Coupé - og den er langt fra - efter
95.000 km (dog fordelt på sommer-/vinterdæk - men flest km på sommerdæk).

> Ellers er der absolut intet at melde, udover at den starter hver
> gang, kører ca. 17,2 km/l ved blandet kørsel (halvt morfar, halvt
> post-pubertetsknægt *G*), den bruger ikke olie (der ryger nok
> mere olie når jeg tørrer olie af pinden ved tjek af stand).
> Den er som ny både karosserimæssigt og teknisk ifølge
> værkføreren.
>
> Alt i alt en dejlig bil uden fransk charme....øhhh...problemer.
>

Tjah - til gengæld er den en dødsfælde i tilfælde af uheld - og den ruster
væk på ingen tid - og som sagt - jeg har ikke flere problemer med mine
Renault'er - så jeg ved faktisk ikke, hvad du vil med dit indlæg

>
> By the way, min nabo har en ca. 7-8 år gammel Peugeot 306, der
> for nylig punkterede på det ene forhjul, pga. "noget" ved
> ophænget var gået løs og havde flænget dækket.

Har du set, hvordan koreanske biler klarer sig i crashtests ?



Non-Desperado (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 25-08-05 08:16

"KASO" <a@b.dk> skrev:

>> Serviceeftersynet kostede kun 1738 kr (inkl. olie- og
>> -filterskift)
>
>For hver 15.000km?!?! - Renault kører det dobbelte ml. service!

Tillykke med det, og hvad koster et 30.000 km eftersyn så ?

>Tjah - til gengæld er den en dødsfælde i tilfælde af uheld - og den ruster
>væk på ingen tid - og som sagt - jeg har ikke flere problemer med mine
>Renault'er - så jeg ved faktisk ikke, hvad du vil med dit indlæg

Der blev efterlyst beretninger fra tilfredse bilejere, så jeg ved
faktisk ikke hvad du vil med dit indlæg.
Mht. dødsfælde, så er Renault'er vist ikke mere sikre end
Hyundai'er ved frontalt sammenstød med en lastbil, men hey, hvis
du føler dig tryg ved NCAP-testen, så fred være med det.

Rust ? Har den ikke, det er jo det den bliver tjekket for en gang
om året på et autoriseret værksted.

>Har du set, hvordan koreanske biler klarer sig i crashtests ?

Nej, men de konstruerer nok heller ikke bilen så den klarer
NCAP-tests bedst muligt.
Men det ser jo så smukt ud på papiret, hvis den gør.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Ukendt (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-08-05 11:05


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

> Nej, men de konstruerer nok heller ikke bilen så den klarer
> NCAP-tests bedst muligt.
> Men det ser jo så smukt ud på papiret, hvis den gør.
>
Der er IKKE noget at udsætte på NCAP, det er kontrollerede, repeterbare
uheld, som afspejler virkelighedens 110%. Det du hentyder til, er at der kan
pyntes på det samlede resultat, ved fx at tilføje noget ekstra
fodgænger-beskyttelse. Men det ændre jo ikke på om den har god/dårlig
beskyttelse ved fx side kollision, det er bare et sprgs. om at læse
del-resultaterne, så ser man det.



Henrik B. (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-05 12:04


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:430d9699$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er IKKE noget at udsætte på NCAP, det er kontrollerede, repeterbare
> uheld, som afspejler virkelighedens 110%. Det du hentyder til, er at der
> kan

Vrøvl, vrøvl og vrøvl!!!

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Ukendt (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-05 12:53


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>> Der er IKKE noget at udsætte på NCAP, det er kontrollerede, repeterbare
>> uheld, som afspejler virkelighedens 110%. Det du hentyder til, er at der
>> kan
>
> Vrøvl, vrøvl og vrøvl!!!
>
Hvad mener du?: Det kan godt være du har noget i mod NCAP, men så må du
begrunde det. For de siger selv, at det er "laboratorie-uheld", konstrueret
ud fra den statistiske fordeling af skader ved virkelige uheld. Hvis du ikke
bruger laboratorie-test, aner du ikke om en bil er noget "værd", før den har
være på markedet 1-2 år. Se bare tråden m. "kinesisk skrammel", uden NCAP
vil det !"#% ukommenteret, uhindret komme på markedet.



Henrik B. (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-05 12:54


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:43280d71$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Der er IKKE noget at udsætte på NCAP, det er kontrollerede, repeterbare
>>> uheld, som afspejler virkelighedens 110%. Det du hentyder til, er at der
>>> kan
>>
>> Vrøvl, vrøvl og vrøvl!!!
>>
> Hvad mener du?: Det kan godt være du har noget i mod NCAP, men så må du
> begrunde det. For de siger selv, at det er "laboratorie-uheld",
> konstrueret

Et godt eksempel er Saab NG900, som på det nærmeste fik dumpekarakter af
EuroNCAP. Folksams undersøgelser siger at den er væsentlig sikrere end
gennemsnitsbilen.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Ukendt (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-05 13:16


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Et godt eksempel er Saab NG900, som på det nærmeste fik dumpekarakter af
> EuroNCAP.

Ja, jeg tænkte nok det hang sammen med at, nogen kritiserede Op....Saab ;).
Igen du kan ikke "forhåndsteste" en bil uden laboratorietests, folksam er
mig bekendt bare statistisk materiale på en gl. bil?.



Henrik B. (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-05 14:09


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:432812fb$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Igen du kan ikke "forhåndsteste" en bil uden laboratorietests, folksam er
> mig bekendt bare statistisk materiale på en gl. bil?.

Man computersimulerer idag, eller rettere, det har man gjort i henved 20 år.
Derefter kører man nogle lab-tests for at se om simuleringerne har været
korrekte.

Kritikpunktet ved EuroNCAP er stadig, at de 3 - 4 forskellige tests de
udfører kun giver et lille fingerpeg om, hvor henad sikkerheden er, i en ny
bil(model).

Og som det før er skrevet, bl.a. også af FDM, handles der med stjerner til
den store guldmedalje i EuroNCAP-testen. Det jeg sætter mit lid til, er med
hvilke forudsætninger og holdninger, en bil er konstrueret.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Ukendt (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-09-05 06:56


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Derefter kører man nogle lab-tests for at se om simuleringerne har været
> korrekte.
>
Bingo, NCAP er bare en "fælles",uvildig organisation, som kontrollere
fabrikkerne. Og da de ikke frivilligt slipper deres data, må man nøjes med
produktet ;).

> Kritikpunktet ved EuroNCAP er stadig, at de 3 - 4 forskellige tests de
> udfører kun giver et lille fingerpeg om, hvor henad sikkerheden er, i en
> ny bil(model).
>
Er det bedre at vente 2-3år med at lave ændringer,forbedringer, til bilen
har været impliceret i tilstrækkligt med rigtige uheld? ;).


> Og som det før er skrevet, bl.a. også af FDM, handles der med stjerner til
> den store guldmedalje i EuroNCAP-testen.

SOM JEG SKREV TIDLIGERE: Der handles IKKE, det har FDM aldrig sagt. Der kan
"pyntes" på det samlede resultat, men læser man alle del-testene, afsløres
det.

>Det jeg sætter mit lid til, er med
hvilke forudsætninger og holdninger, en bil er >konstrueret.

Alle biler er konstrueret ud fra forudsætningen at tjene penge. Rygter&ry er
baseret på historie, det kan du ikke bruge til noget. Jeg vil til enhver tid
vægte et produkt højere, når det får et godt resultat ved en test lavet
ifht. nyeste teorier, frem for et hvor jeg "bare" må tro/håbe på at det er
"som det plejer"- tillid er godt, kontrol bedre ;).



Henrik B. (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-09-05 08:40


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:43290b67$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Kritikpunktet ved EuroNCAP er stadig, at de 3 - 4 forskellige tests de
>> udfører kun giver et lille fingerpeg om, hvor henad sikkerheden er, i en
>> ny bil(model).
>>
> Er det bedre at vente 2-3år med at lave ændringer,forbedringer, til bilen
> har været impliceret i tilstrækkligt med rigtige uheld? ;).

Nej, det bedste er at benytte sin sunde fornuft, og ikke lægge sin lid 100%
til 3-4 specifikke lab-tests og nogle smarte marketingsfolk.

>> Og som det før er skrevet, bl.a. også af FDM, handles der med stjerner
>> til den store guldmedalje i EuroNCAP-testen.
>
> SOM JEG SKREV TIDLIGERE: Der handles IKKE, det har FDM aldrig sagt. Der
> kan "pyntes" på det samlede resultat, men læser man alle del-testene,
> afsløres det.

Når man EFTER en NCAP test monterer selealarm, for at opnå 5 stjerner. Eller
man EFTER en test afmonterer selealarmer, fordi man så at de ikke var
nødvendige, så jo, så "handler" man med stjernerne.

> >Det jeg sætter mit lid til, er med
> hvilke forudsætninger og holdninger, en bil er >konstrueret.
>
> Alle biler er konstrueret ud fra forudsætningen at tjene penge. Rygter&ry
> er baseret på historie, det kan du ikke bruge til noget.

Selvfølgelig kan du det. Jeg ved godt at mammon spiller en væsentlig rolle.
Men det har rigtig meget med grundlæggende holdninger til tingene at køre,
og hvordan det samfund er skruet sammen, hvor bilen konstrueres.

> Jeg vil til enhver tid vægte et produkt højere, når det får et godt
> resultat ved en test lavet ifht. nyeste teorier,

Teorier er vel ikke en tøddel bedre end ry og rygter.

> frem for et hvor jeg "bare" må tro/håbe på at det er "som det plejer"-
> tillid er godt, kontrol bedre ;).

Det er igen den sunde fornuft der spiller ind. Det er jo f.eks. ikke for
sjov, eller p.g.a. ry og rygter at f.eks. Saab 9000 stadig er mere end 30%
sikrere end gennemsnitsbilen på de svenske veje. Og det mere end 25 år efter
den blev udviklet.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



KASO (14-09-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 14-09-05 16:25


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43280f61$0$2332$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:43280d71$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>>> Der er IKKE noget at udsætte på NCAP, det er kontrollerede, repeterbare
>>>> uheld, som afspejler virkelighedens 110%. Det du hentyder til, er at
>>>> der kan
>>>
>>> Vrøvl, vrøvl og vrøvl!!!
>>>
>> Hvad mener du?: Det kan godt være du har noget i mod NCAP, men så må du
>> begrunde det. For de siger selv, at det er "laboratorie-uheld",
>> konstrueret
>
> Et godt eksempel er Saab NG900, som på det nærmeste fik dumpekarakter af
> EuroNCAP. Folksams undersøgelser siger at den er væsentlig sikrere end
> gennemsnitsbilen.

Nej - det er et dårligt eksempel: NG900 dumper EuroNCAP, fordi den testes
ifht. nutidens normer, men den klarer sig fint mod de (op til) 15-20 år gl.
konstruktioner, den sættes op mod i Folksams statistik. Sjovt at man altid
skal minde dig om den lille detalje!

Folksam skriver sjovt nok selv, at der er god sammenhæng ml. deres
resultater og resultaterne fra EuroNCAP.

Derimod er jeg enig med dig i, at EuroNCAP ikke "afspejler virkelighedens
110%" - da alle uheld er forskellige, kan testen kun give svar på de
uheldstyper, der testes og ganske vist dækker de godt ifht. hovedparten af
uheldene, men selvfølgelig ikke "110%"

Personlig vil jeg dog hellere købe en ny bil med den nyeste sikkerhed og med
en Euroncap-test end jeg vil vente 5-7 år på at se i Folksams statistik,
hvordan den klarer sig ifht. lige så gamle eller ældre biler - for til den
tid er der forlængst udviklet bedre og sikrere biler.



Henrik B. (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-05 16:55

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:432840c3$0$25947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Et godt eksempel er Saab NG900, som på det nærmeste fik dumpekarakter af
>> EuroNCAP. Folksams undersøgelser siger at den er væsentlig sikrere end
>> gennemsnitsbilen.
>
> Nej - det er et dårligt eksempel: NG900 dumper EuroNCAP, fordi den testes
> ifht. nutidens normer, men den klarer sig fint mod de (op til) 15-20 år
> gl. konstruktioner, den sættes op mod i Folksams statistik. Sjovt at man
> altid skal minde dig om den lille detalje!

KASO, du glemmer igen, at NG900 ofte også vil have været impliceret i uheld
med større, tungere og nyere biler. Alt sammen uheld, der bør trække i den
"forkerte" retning!

> Derimod er jeg enig med dig i, at EuroNCAP ikke "afspejler virkelighedens
> 110%" - da alle uheld er forskellige, kan testen kun give svar på de
> uheldstyper, der testes og ganske vist dækker de godt ifht. hovedparten af
> uheldene, men selvfølgelig ikke "110%"

Et godt eksempel er den 22-årige pige, der overså en minibus (Toyota HiAce),
i sin NG900. Resultatet var, at hun fik den ind i førersiden med anslået 80
km/t. Det tog 3 mdr's indlæggelse, men hun overlevede, til trods for at
bilen ikke var udstyret med hoved- og sideairbag. Noget der for mange virker
som utopi. Men blot er endnu en bekræftelse på, at bilens grundstruktur er
alfa og omega, når det kommer til bilers sikkerhed. Alt det andet
sikkerhedsudstyr er "kun" beregnet på at gi' en forskel, når bilen ellers
har nået sin grænse.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



KASO (14-09-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 14-09-05 18:59


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:432847c5$0$2344$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:432840c3$0$25947$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>> Et godt eksempel er Saab NG900, som på det nærmeste fik dumpekarakter af
>>> EuroNCAP. Folksams undersøgelser siger at den er væsentlig sikrere end
>>> gennemsnitsbilen.
>>
>> Nej - det er et dårligt eksempel: NG900 dumper EuroNCAP, fordi den testes
>> ifht. nutidens normer, men den klarer sig fint mod de (op til) 15-20 år
>> gl. konstruktioner, den sættes op mod i Folksams statistik. Sjovt at man
>> altid skal minde dig om den lille detalje!
>
> KASO, du glemmer igen, at NG900 ofte også vil have været impliceret i
> uheld med større, tungere og nyere biler. Alt sammen uheld, der bør trække
> i den "forkerte" retning!

Nej - for det statistiske materiale er samlet over flere år - og de andre
gl. biler, som den sammenlignes med, har de samme vilkår. I denne statstik,
tilhører NG900 nok den tungere del - og vil derfor have en naturlig fordel!


>
>> Derimod er jeg enig med dig i, at EuroNCAP ikke "afspejler virkelighedens
>> 110%" - da alle uheld er forskellige, kan testen kun give svar på de
>> uheldstyper, der testes og ganske vist dækker de godt ifht. hovedparten
>> af uheldene, men selvfølgelig ikke "110%"
>
> Et godt eksempel er den 22-årige pige, der overså en minibus (Toyota
> HiAce), i sin NG900. Resultatet var, at hun fik den ind i førersiden med
> anslået 80 km/t. Det tog 3 mdr's indlæggelse, men hun overlevede, til
> trods for at bilen ikke var udstyret med hoved- og sideairbag. Noget der
> for mange virker som utopi. Men blot er endnu en bekræftelse på, at bilens
> grundstruktur er alfa og omega, når det kommer til bilers sikkerhed. Alt
> det andet sikkerhedsudstyr er "kun" beregnet på at gi' en forskel, når
> bilen ellers har nået sin grænse.

Ja - og jeg har netop i fjernsynet set en kvinde, der fik 1meter jernstang
gennem hovedet uden at få mén - enkeltstående tilfælde kan altid findes, men
siger intet generelt!

NG900 var god for sin tid - men det er mange år siden, og udviklingen er
fortsat - såvel hos Saab som hos konkurrenterne! Acceptér, at ældre Saab'er
ikke er specielt fremragende efter nutidens standard selv om de var
fremragende efter fortidens standard. Så vil du også kunne indse, at
EuroNCAP pt. er vores bedste indikation på nye bilers sikkerhed - også selv
om du skal "sluge en kamel" med din elskede Saab



Henrik B. (15-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-09-05 08:56


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:432864cc$0$37883$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> KASO, du glemmer igen, at NG900 ofte også vil have været impliceret i
>> uheld med større, tungere og nyere biler. Alt sammen uheld, der bør
>> trække i den "forkerte" retning!
>
> Nej - for det statistiske materiale er samlet over flere år - og de andre
> gl. biler, som den sammenlignes med, har de samme vilkår. I denne
> statstik, tilhører NG900 nok den tungere del - og vil derfor have en
> naturlig fordel!

En NG900 er faktisk ikke så tung som du tror. Den vejer 1300 - 1400 kg.

> Ja - og jeg har netop i fjernsynet set en kvinde, der fik 1meter jernstang
> gennem hovedet uden at få mén - enkeltstående tilfælde kan altid findes,
> men siger intet generelt!

Nej, men det gør sider som denne f.eks.:
http://www.saabnet.com/tsn/ssl/

Eller de utallige breve, som fabrikkern hvert år modtager fra ejere, der har
reddet livet p.g.a. Saabs store sikkerhedsarbejde.

> Acceptér, at ældre Saab'er ikke er specielt fremragende efter nutidens
> standard selv om de var fremragende efter fortidens standard. Så vil du
> også kunne indse, at EuroNCAP pt. er vores bedste indikation på nye bilers
> sikkerhed - også selv om du skal "sluge en kamel" med din elskede Saab

Det er jo noget sludder KASO! Kig igen i Folksams statistik. Saab 9000 er
stadig mere end 30% sikrere end gennemsnitsbilen på de svenske veje. Og dit
argument med at den "ikke er gammel nok", holder jo ikke, da bilen er
konstrueret for mere end 25 år siden!

Men vi får jo at se igen i 2007. Så kan det være at din elskede Laguna er
kommet med på listen - et-eller-andet-sted.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



KASO (15-09-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 15-09-05 20:55


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:432928f1$0$1529$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:432864cc$0$37883$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> KASO, du glemmer igen, at NG900 ofte også vil have været impliceret i
>>> uheld med større, tungere og nyere biler. Alt sammen uheld, der bør
>>> trække i den "forkerte" retning!
>>
>> Nej - for det statistiske materiale er samlet over flere år - og de andre
>> gl. biler, som den sammenlignes med, har de samme vilkår. I denne
>> statstik, tilhører NG900 nok den tungere del - og vil derfor have en
>> naturlig fordel!
>
> En NG900 er faktisk ikke så tung som du tror. Den vejer 1300 - 1400 kg.

Hvilket gør den til een af de tungeste i undersøgelsen. Husk at der
sammenlignes med biler som Citroën AX, Peugeot 205, Toyota Corolla (88-92),
Peugeot 309, Ford Sierra etc.


>
>> Ja - og jeg har netop i fjernsynet set en kvinde, der fik 1meter
>> jernstang gennem hovedet uden at få mén - enkeltstående tilfælde kan
>> altid findes, men siger intet generelt!
>
> Nej, men det gør sider som denne f.eks.:
> http://www.saabnet.com/tsn/ssl/
>
> Eller de utallige breve, som fabrikkern hvert år modtager fra ejere, der
> har reddet livet p.g.a. Saabs store sikkerhedsarbejde.

Ja - jeg ved, at "Saab-kulten" er glad for deres afgudsdyrkelse, men det er
ikke dokumentation for at bilen er sikrere end andre (nyere) biler.

>
>> Acceptér, at ældre Saab'er ikke er specielt fremragende efter nutidens
>> standard selv om de var fremragende efter fortidens standard. Så vil du
>> også kunne indse, at EuroNCAP pt. er vores bedste indikation på nye
>> bilers sikkerhed - også selv om du skal "sluge en kamel" med din elskede
>> Saab
>
> Det er jo noget sludder KASO! Kig igen i Folksams statistik. Saab 9000 er
> stadig mere end 30% sikrere end gennemsnitsbilen på de svenske veje. Og
> dit argument med at den "ikke er gammel nok", holder jo ikke, da bilen er
> konstrueret for mere end 25 år siden!

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener her!?!?

Saab 9000 er ganske rigtigt en gl. konstruktion - men den sammenlignes med
ligeså gl. konstruktioner, som for de flestes vedkommende er væsentligt
lettere. Det siger intet om, hvordan den klarer sig ifht. moderne
konkurrenter som C5, LagunaII, Scénic, AvensisII og andre i sammenlignelig
vægtklasse.


> Men vi får jo at se igen i 2007. Så kan det være at din elskede Laguna er
> kommet med på listen - et-eller-andet-sted.

Tjah - den gl. Laguna, som (også) klarede EuroNCAP dårligt, ligger på linie
med Saab'erne - så mon ikke den væsentligt bedre LagunaII ligger endnu
bedre? Problemet med undersøgelsen er bare, at de fleste af bilerne er
udgået af produktion før de når statistikken - og så er den ikke meget værd,
hvis man skal købe ny bil.



Henrik B. (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-09-05 07:30


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:4329d15e$0$43128$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> En NG900 er faktisk ikke så tung som du tror. Den vejer 1300 - 1400 kg.
>
> Hvilket gør den til een af de tungeste i undersøgelsen. Husk at der
> sammenlignes med biler som Citroën AX, Peugeot 205, Toyota Corolla
> (88-92), Peugeot 309, Ford Sierra etc.

Du er genialt go', til at få drejet realiteterne over i din favør.
Sjovt at du ikke nævner: Audi'er, BMW'er, MB'er m.fl. Og at personbiler også
møder elge, lastbiler m.m.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



KASO (19-09-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-09-05 08:00


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:432a6676$0$2345$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:4329d15e$0$43128$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>> En NG900 er faktisk ikke så tung som du tror. Den vejer 1300 - 1400 kg.
>>
>> Hvilket gør den til een af de tungeste i undersøgelsen. Husk at der
>> sammenlignes med biler som Citroën AX, Peugeot 205, Toyota Corolla
>> (88-92), Peugeot 309, Ford Sierra etc.
>
> Du er genialt go', til at få drejet realiteterne over i din favør.
> Sjovt at du ikke nævner: Audi'er, BMW'er, MB'er m.fl.

Men undersøgelsen tager udgangspunkt i _gennemsnitsbilen_ - og det betyder,
at de biler, jeg nævner er yderst relevante. De gør jo, at NG900 er
betragteligt tungere end _gennemsnitsbilen_, hvilket er en væsentlig del af
årsagen til dens placering. Desuden er de nævnte biler - som blot er et
tilfældigt udsnit af mange tilsvarende - bygget længe før andre end Volvo,
MB og Saab fokuserede på sikkerhed.

> Og at personbiler også møder elge, lastbiler m.m.

Og også her er vægt en fordel - bl.a. fordi de (ofte) er ensbetydende med
større/længere kollisionszoner.

Sjovt nok ignorerer du fuldstændigt min pointe: At undersøgelsen _intet_
siger om, hvordan de gamle biler som NG900 klarer sig ifht. moderne biler,
hvor der også er fokusereret på sikkerhed!



Henrik B. (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-09-05 20:28


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:432e61c0$0$746$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Du er genialt go', til at få drejet realiteterne over i din favør.
>> Sjovt at du ikke nævner: Audi'er, BMW'er, MB'er m.fl.
>
> Men undersøgelsen tager udgangspunkt i _gennemsnitsbilen_ - og det
> betyder, at de biler, jeg nævner er yderst relevante. De gør jo, at NG900
> er betragteligt tungere end _gennemsnitsbilen_, hvilket er en væsentlig
> del af årsagen til dens placering. Desuden er de nævnte biler - som blot
> er et tilfældigt udsnit af mange tilsvarende - bygget længe før andre end
> Volvo, MB og Saab fokuserede på sikkerhed.

Dine mørke briller bli'r sgu da større og større...

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



KASO (25-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 25-08-05 20:16


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:2crqg1pmppg1h61l2bhqoht08e7m1baec9@4ax.com...
> "KASO" <a@b.dk> skrev:
>
>>> Serviceeftersynet kostede kun 1738 kr (inkl. olie- og
>>> -filterskift)
>>
>>For hver 15.000km?!?! - Renault kører det dobbelte ml. service!
>
> Tillykke med det, og hvad koster et 30.000 km eftersyn så ?
>
>>Tjah - til gengæld er den en dødsfælde i tilfælde af uheld - og den ruster
>>væk på ingen tid - og som sagt - jeg har ikke flere problemer med mine
>>Renault'er - så jeg ved faktisk ikke, hvad du vil med dit indlæg
>
> Der blev efterlyst beretninger fra tilfredse bilejere, så jeg ved
> faktisk ikke hvad du vil med dit indlæg.

Der blev efterlyst erfaringer med Mégane/Renault - såvidt jeg husker, ejer
Renault vist kun Samsung - ikke Hyundai

> Mht. dødsfælde, så er Renault'er vist ikke mere sikre end
> Hyundai'er ved frontalt sammenstød med en lastbil, men hey, hvis
> du føler dig tryg ved NCAP-testen, så fred være med det.

Tjah - hvis du vil bilde dig selv ind, at hvis koreanske biler klarer sig
dårligt i internationalt anerkendte tests, som bekræftes af virkelighedens
statistikker (Folksam) - så er det fordi test og statistikker er forkerte -
tjah så skal du have lov til at forsøge at narre dig selv - blot du ikke
også forsøger at narre andre!

>
> Rust ? Har den ikke, det er jo det den bliver tjekket for en gang
> om året på et autoriseret værksted.

Forhåbentlig har den ikke rust allerede - men koreanske biler er berygtet
for ringe rustbeskyttelse - og endnu mangler de at bygge en bil, der
modbeviser det!

>
>>Har du set, hvordan koreanske biler klarer sig i crashtests ?
>
> Nej, men de konstruerer nok heller ikke bilen så den klarer
> NCAP-tests bedst muligt.

Næh - de ignorerer helt sikkerhed. Prøv at sætte dig ind i emnet før du
udtaler dig!

> Men det ser jo så smukt ud på papiret, hvis den gør.

Heldigvis er det bevist, at det også holder i praksis!



Non-Desperado (26-08-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 26-08-05 11:01

"KASO" <a@b.dk> skrev:

>> Der blev efterlyst beretninger fra tilfredse bilejere, så jeg ved
>> faktisk ikke hvad du vil med dit indlæg.
>
>Der blev efterlyst erfaringer med Mégane/Renault - såvidt jeg husker, ejer
>Renault vist kun Samsung - ikke Hyundai

Næppe, for så ville det snarere være omvendt. Men Hyundai
beskæftiger sig ikke med lor....øhhh franske biler. 8-p

I det indlæg jeg oprindeligt svarede på stod der:
>Husk også at man som regel kun hører folk der har problemer brokke sig. Hr
>og fru Jensen der kører veltilfredse og problemløst rundt i deres altid
>nyvaskede BilX og aldrig har problemer ører vi jo aldrig fra.

Medmindre at "BilX" er synonymt med Mégane, så er det dig, der i
dette tilfælde sked i nælderne.

Ups, hva' ?

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

KASO (26-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 26-08-05 20:52


"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:tpptg1t6sphrp5grldaukigrd77chprl08@4ax.com...
> "KASO" <a@b.dk> skrev:
>
>>> Der blev efterlyst beretninger fra tilfredse bilejere, så jeg ved
>>> faktisk ikke hvad du vil med dit indlæg.
>>
>>Der blev efterlyst erfaringer med Mégane/Renault - såvidt jeg husker, ejer
>>Renault vist kun Samsung - ikke Hyundai
>
> Næppe, for så ville det snarere være omvendt. Men Hyundai
> beskæftiger sig ikke med lor....øhhh franske biler. 8-p

Nu ved jeg ikke, hvad du skriver "næppe" til - men jo: Renault ejer Samsung
(biler) og Nissan!

Hvorfra har du egentlig dit fantastiske kendskab til franske biler?

>
> I det indlæg jeg oprindeligt svarede på stod der:
>>Husk også at man som regel kun hører folk der har problemer brokke sig. Hr
>>og fru Jensen der kører veltilfredse og problemløst rundt i deres altid
>>nyvaskede BilX og aldrig har problemer ører vi jo aldrig fra.
>

Og hvor står efterlysningen?

Trådens emne er en efterlysning af erfaringer med Renault/Mégane - og det er
intet i ovenstående, der ændrer ved dette. Bemærkningen er blot en
forklaring på, hvorfor man kun hører om de problematiske biler - men det har
du så åbenbart (heller) ikke forstået!

> Medmindre at "BilX" er synonymt med Mégane, så er det dig, der i
> dette tilfælde sked i nælderne.
>
Sikken et pænt og sobert sprogbrug! Føler du at du får mere ret på den måde?

> Ups, hva' ?

Jeps - du dokumenterede lige igen din uvidenhed og manglende evne til at
læse indenad - det er da "ups"

Dine indlæg bærer tydeligt præg af din manglende indsigt og forudfattede
meninger. Du har købt en Hyundai og mener pr. definition derfor at den er
Verdens bedste bil og du er totalt blind for dens svagheder. Undersøgelser,
tests og statistik er alt sammen forkert, hvis de ikke giver dig ret.

Åben øjnene: Hyundai startede med dårlige kopier af udtjente japanske
bilmodeller, men har generation for generation lavet bedre biler. De er dog
fortsat ikke på niveau med japanske og europæiske biler mht. sikkerhed og
rustbeskyttelse, ligesom køreegenskaberne i de fleste modeller er mere
"amerikanske"/flydende end vi europæere foretrækker.

Franske biler er blevet populære på godt design, køreegenskaber, udstyr,
sikkerhed (Renault), rustbeskyttelse og komfort, men fejlraten ligger
marginalt over gennemsnittet - specielt for PSA. For de fleste købere
betyder det, at de måske har 1-2 fejl mere i bilens levetid ifht. de bedste
konkurrenter. Kan man leve med dette, får man meget for pengene. Personligt
vil jeg hellere leve med risikoen for 1-2 fejl end jeg vil risikere liv og
lemmer i en bil med elendig sikkerhed - eller at skulle betale en formue for
at få repareret en bil, der ruster på få år (det er langt dyrere at udbedre
end et defekt stik til en el-rude ell. lign.).

Jeg har selv haft MB, Seat, Renault, Citroën, Daihatsu. Senest har jeg haft
2 Scénic (og er netop "startet" på den 3.), der hver har kørt ca. 80.000km/4
år uden problemer. Desuden en Coupé, der efter 6 år/95.000km har haft fejl
på tændspoler (løst på garanti - fejl identisk med samtidige VW/Opel= samme
underleverandør?) samt en defekt el-rude - det kan jeg godt leve med!



Non-Desperado (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 27-08-05 08:07

"KASO" <a@b.dk> skrev:


Snip en masse adi-adi-adi....

Da vi to aldrig bliver enige om andet end at vi er uenige, så
stopper jeg denne del af diskussionen herfra.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Kim Parolsen (27-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Parolsen


Dato : 27-08-05 21:11

Vi har en Renault Megane Classic 1.6 med AC - og den er vi meget glad for ,
bilen er fra 1999 har kørt 140000 og eneste problm der har været er e
knækket forfjeder , en fejl for årgangen , men vi skiftede dem begge og det
var ikke specielt dyrt . Den nye megane Stationcar var ude og prøvekører ,
da vi skulle have udskiftet vores renault 19 fra 1995 , men sæderne var for
hårde og flere andre ting , gjorde at vi denne gang valge en Toyota Crolla
Verso Sportsvan Diesel , og efter en måned må jeg indrømme at andre end
renault kan lave biler , men du bliver ikke snydt med Renault , sæderne var
bare ikke formet til et ældre ægtepar på 58.

kim


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:430f72e3$0$37088$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Non-Desperado"
> <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:tpptg1t6sphrp5grldaukigrd77chprl08@4ax.com...
>> "KASO" <a@b.dk> skrev:
>>
>>>> Der blev efterlyst beretninger fra tilfredse bilejere, så jeg ved
>>>> faktisk ikke hvad du vil med dit indlæg.
>>>
>>>Der blev efterlyst erfaringer med Mégane/Renault - såvidt jeg husker,
>>>ejer
>>>Renault vist kun Samsung - ikke Hyundai
>>
>> Næppe, for så ville det snarere være omvendt. Men Hyundai
>> beskæftiger sig ikke med lor....øhhh franske biler. 8-p
>
> Nu ved jeg ikke, hvad du skriver "næppe" til - men jo: Renault ejer
> Samsung (biler) og Nissan!
>
> Hvorfra har du egentlig dit fantastiske kendskab til franske biler?
>
>>
>> I det indlæg jeg oprindeligt svarede på stod der:
>>>Husk også at man som regel kun hører folk der har problemer brokke sig.
>>>Hr
>>>og fru Jensen der kører veltilfredse og problemløst rundt i deres altid
>>>nyvaskede BilX og aldrig har problemer ører vi jo aldrig fra.
>>
>
> Og hvor står efterlysningen?
>
> Trådens emne er en efterlysning af erfaringer med Renault/Mégane - og det
> er intet i ovenstående, der ændrer ved dette. Bemærkningen er blot en
> forklaring på, hvorfor man kun hører om de problematiske biler - men det
> har du så åbenbart (heller) ikke forstået!
>
>> Medmindre at "BilX" er synonymt med Mégane, så er det dig, der i
>> dette tilfælde sked i nælderne.
>>
> Sikken et pænt og sobert sprogbrug! Føler du at du får mere ret på den
> måde?
>
>> Ups, hva' ?
>
> Jeps - du dokumenterede lige igen din uvidenhed og manglende evne til at
> læse indenad - det er da "ups"
>
> Dine indlæg bærer tydeligt præg af din manglende indsigt og forudfattede
> meninger. Du har købt en Hyundai og mener pr. definition derfor at den er
> Verdens bedste bil og du er totalt blind for dens svagheder.
> Undersøgelser, tests og statistik er alt sammen forkert, hvis de ikke
> giver dig ret.
>
> Åben øjnene: Hyundai startede med dårlige kopier af udtjente japanske
> bilmodeller, men har generation for generation lavet bedre biler. De er
> dog fortsat ikke på niveau med japanske og europæiske biler mht. sikkerhed
> og rustbeskyttelse, ligesom køreegenskaberne i de fleste modeller er mere
> "amerikanske"/flydende end vi europæere foretrækker.
>
> Franske biler er blevet populære på godt design, køreegenskaber, udstyr,
> sikkerhed (Renault), rustbeskyttelse og komfort, men fejlraten ligger
> marginalt over gennemsnittet - specielt for PSA. For de fleste købere
> betyder det, at de måske har 1-2 fejl mere i bilens levetid ifht. de
> bedste konkurrenter. Kan man leve med dette, får man meget for pengene.
> Personligt vil jeg hellere leve med risikoen for 1-2 fejl end jeg vil
> risikere liv og lemmer i en bil med elendig sikkerhed - eller at skulle
> betale en formue for at få repareret en bil, der ruster på få år (det er
> langt dyrere at udbedre end et defekt stik til en el-rude ell. lign.).
>
> Jeg har selv haft MB, Seat, Renault, Citroën, Daihatsu. Senest har jeg
> haft 2 Scénic (og er netop "startet" på den 3.), der hver har kørt ca.
> 80.000km/4 år uden problemer. Desuden en Coupé, der efter 6 år/95.000km
> har haft fejl på tændspoler (løst på garanti - fejl identisk med samtidige
> VW/Opel= samme underleverandør?) samt en defekt el-rude - det kan jeg godt
> leve med!
>



Lars Jensen (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 24-08-05 09:07

anders wrote:
> "Christian" <none@none.dk> wrote in message
> news:430c1404$0$68368$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>Jørgen M. Rasmussen wrote:
>>
>>>"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>>>
>>> de har

>>Ja, man forstår det jo ikke....folk blændes af alt det ekstraudstyr man
>>får "gratis" med når man køber en fransk bil fremfor en japaner.....men
>>hvor fedt er det når lortet ikke virker.

> Husk også at man som regel kun hører folk der har problemer brokke sig.

Det synes jeg faktisk er forkert!

Det sker da meget jævnligt at folk der er endog meget tilfredse med
deres bilkøb, giver os deres historier her i gruppen... eller er det
bare mig?

> Mvh
> Anders

Lars B

Som er MEGTE glad for sit bilvalg!

Claus (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 24-08-05 16:20


"anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:430c2020$0$68356$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Klip

| Jeg skal tilføje at alle de negative indlæg ikke har den ringeste
| indflydelse på mit humør, tværtimod får jeg mig af og til en griner og
nogle
| af de morsomme meninger om disse brandgode køretøjer
|
| Mvh
| Anders


Ja, "brandgode" den var sgu' sjov )

Vh. Claus



Thomas B. Andersen (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 24-08-05 16:26

Folk er da helt afsporet fra mit indlæg..

Jeg spørger om andre har lignende problemer med sin Megané , og især med det
skide kort der har erstattet nøglen !

Før havde vi den gamle megané. Den var fin bortset fra at elnettet blev
skiftet efter lyset gik, og omdr.tæller ikke virkede mere.

Før den havde vi en Mazda 323F, og der var sq aldrig problemer overhovedet.


Thomas



Jørgen M. Rasmussen (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 24-08-05 17:02


"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg spørger om andre har lignende problemer med sin Megané , og især med
> det skide kort der har erstattet nøglen !
>
> Før havde vi den gamle megané. Den var fin bortset fra at elnettet blev
> skiftet efter lyset gik, og omdr.tæller ikke virkede mere.
>
> Før den havde vi en Mazda 323F, og der var sq aldrig problemer
> overhovedet.
>
Du har næsten selv svaret, det er en "stående vits" alle de PSA-fejl, især
el, som der dukker op her. Det er enten fordi der ruller mange, eller fordi
det er noget ....., det er lidt svært at vægte det retfærdigt på en NG ;).
Men bevars, der er også tilfredse ejere, som ikke oplever nogen.



Folmer Rasmussen (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-08-05 17:36

On Wed, 24 Aug 2005 18:02:03 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>
>"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Jeg spørger om andre har lignende problemer med sin Megané , og især med
>> det skide kort der har erstattet nøglen !
>>
>> Før havde vi den gamle megané. Den var fin bortset fra at elnettet blev
>> skiftet efter lyset gik, og omdr.tæller ikke virkede mere.
>>
>> Før den havde vi en Mazda 323F, og der var sq aldrig problemer
>> overhovedet.
>>
>Du har næsten selv svaret, det er en "stående vits" alle de PSA-fejl, især
>el, som der dukker op her. Det er enten fordi der ruller mange, eller fordi
>det er noget ....., det er lidt svært at vægte det retfærdigt på en NG ;).
>Men bevars, der er også tilfredse ejere, som ikke oplever nogen.

>--

Ret mig hvis jeg tager fejl, men Renault tilhører da ikke PSA-gruppen?

Men den er da fransk.

Venlig hilsen
Folmer


Ukendt (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-08-05 08:52


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ret mig hvis jeg tager fejl, men Renault tilhører da ikke PSA-gruppen?
>
Du har ret, undskyld Renå.

> Men den er da fransk.
>
Men som du antyder, kommer det nok ud på et´ ;).



KASO (25-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 25-08-05 20:17


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:430d774d$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Ret mig hvis jeg tager fejl, men Renault tilhører da ikke PSA-gruppen?
>>
> Du har ret, undskyld Renå.
>
>> Men den er da fransk.
>>
> Men som du antyder, kommer det nok ud på et´ ;).

Hov - hov - vi Renault-ejere vil ikke vide af PSA's fejl - vi vil have vores
egne
(som alle andre mærker)



Peter Juul (26-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 26-08-05 16:46


"KASO" skrev
>
> Hov - hov - vi Renault-ejere vil ikke vide af PSA's fejl - vi vil have
> vores egne
> (som alle andre mærker)

Nemli' ja...

VenHils
Peter



Lars L. Hansen (23-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 23-08-05 22:50

TDN wrote:
> Uha pas på hvad du siger ellers kommer frankofilerne efter dig, de har
> travlt nok med at forsvare kvaliteten af PSA-koncerns biler og importørens
> og PSA's fremragende tackling af deres (livsfarlige) biler. Hvis Renault
> kommer med på listen over fransk skrammel bryder de da sammen...

z...

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Søren Helskov (24-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren Helskov


Dato : 24-08-05 00:30


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:430b7938$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:430b7602$0$1167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Vi har i familien en Renault Megané årg. 2005. Heldigvis er det en leaset
>> bil, for den har virkelig voldt problemer, sammen med værkstedet.
>>
>> Er der andre der har haft problemer ?
>>
>> Historien starter samme aften som vi får leveret bilen (januar). Der er
>> ikke strøm på - > Værkstedet skifter batteriet. Indtil midt på næste dag
>> går det fint, men så er det igen slut med strømmen. Værkstedet lader den
>> op.
>> Den kører 8km op til en købmand, hvor den ikke vil låse/åbne/starte fordi
>> der nu er en fejl i computeren - denne fejl har efterfølgende været der 3
>> gange.
>>
>> Bilen der er fra jan. måned har gået 38.000km nu og har indtil nu fået
>> skiftet 6 forlygepære , samt den ene forlygte fordi blinklyset blev ved
>> med at gå. (tog værkstedet 3 besøg inden de fandt ud af det).
>>
>> Og pludselig kom sprinklervæsken til bagruden op på forruden, bagerste
>> visker virkede kun delvist (løs forbindelse), radioen skratter ved de
>> største og bedst dækkende radiostationer (P3, Voice, Radio 2) på HELE
>> motorvejsstrækningen mellem Aalborg og Horsens. Værkstedet fik blien ti
>> rep, med beskrivelse af ovennævnte fejl ifb. med at de skulle lave en
>> lille skade på forskærmen. Forskærmen blev lavet, og de sagde at alt
>> andet også funkede.
>>
>> Jow sådan ca. da - Nu kommer der både sprinkler foran og bagved når man
>> vil have sprinkler på bagruden. Og radioen skratter stadig helt vildt.
>> Desuden har de lavet et elendigt malerarbejde på den nye forskærm.
>>
>> Historien bekræfter bare at franskmænd ikke kan finde ud af at lave noget
>> som helst EL på en bil, og at Renault i Aalborg overhovedet ikke kan
>> finde ud af at lave bilerne.
>>
>> Vi kan bare sidde og grine, da det er en Leaset bil, men hvor må man være
>> bitter hvis man har givet penge for sådan en.
>>
>> Mvh Thomas
>>
>
> Uha pas på hvad du siger ellers kommer frankofilerne efter dig, de har
> travlt nok med at forsvare kvaliteten af PSA-koncerns biler og importørens
> og PSA's fremragende tackling af deres (livsfarlige) biler. Hvis Renault
> kommer med på listen over fransk skrammel bryder de da sammen...
>

Buuuuuuuhhhh!



KASO (24-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 24-08-05 16:59


"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:430b7602$0$1167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Vi har i familien en Renault Megané årg. 2005. Heldigvis er det en leaset
> bil, for den har virkelig voldt problemer, sammen med værkstedet.
>
> Er der andre der har haft problemer ?

Efter 4 Renault'er (3 x Scénic + 1 Mégane Coupé) må jeg sige at jeg ikke
genkender dine oplevelser - heller ikke fra kollegaer med Renault'er. Det
lader til at du har været meget uheldig, hvilket desværre kan ske med alle
mærker. Samtidig har værkstedet ikke imponeret - hvilket vist ikke er ukendt
for Volvo/Renault værksteder, men jeg benytter et uafhængigt værksted - og
har derfor ikke den store erfaring.



Thomas B. Andersen (25-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 25-08-05 20:11


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:430c993e$0$37077$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Efter 4 Renault'er (3 x Scénic + 1 Mégane Coupé) må jeg sige at jeg ikke
> genkender dine oplevelser - heller ikke fra kollegaer med Renault'er. Det
> lader til at du har været meget uheldig, hvilket desværre kan ske med alle
> mærker. Samtidig har værkstedet ikke imponeret - hvilket vist ikke er
> ukendt for Volvo/Renault værksteder, men jeg benytter et uafhængigt
> værksted - og har derfor ikke den store erfaring.

De formåede ihvertfald at ringe en eftermiddag kl 16 for at sige at bilen
IKKE blev klar som lovet, da hele
el-systemet i vores 2000 Megané skulle skiftes pga. en masse fejl den
lavede. De ringede gudhjælpeme igen næste
morgen 8:20 og sagde at bilen var klar til afhentning! Enten er de pokkers
hurtige, eller også kom de med noget af en løgn.

De fik ihvertfald ikke betaling for lejebilen ! :-/

Det er ihvertfald ikke et værksted jeg kan anbefale til nogen. Det virker
umiddelbart kun som om der er lærlinge

Thomas
>
>



RP (25-08-2005)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 25-08-05 10:36

> >> Serviceeftersynet kostede kun 1738 kr (inkl. olie- og
> >> -filterskift)
> >
> >For hver 15.000km?!?! - Renault kører det dobbelte ml. service!
>
> Tillykke med det, og hvad koster et 30.000 km eftersyn så ?

Jeg gav 3000,- incl alt for en megane.

> >Tjah - til gengæld er den en dødsfælde i tilfælde af uheld - og den ruster
> >væk på ingen tid - og som sagt - jeg har ikke flere problemer med mine
> >Renault'er - så jeg ved faktisk ikke, hvad du vil med dit indlæg

Getz får 4 stjerner (25 points) ifølge euroncap, nogenlunde det samme
som audi a2. Der findes vist biler i klassen, der er værre ifølge
euroncap Men i tilfælde af uheld ville jeg helst overhovedet ikke
sidde i en bil i den størrelse...

> Der blev efterlyst beretninger fra tilfredse bilejere, så jeg ved
> faktisk ikke hvad du vil med dit indlæg.

55.000 km i en megane uden nogen problemer (45.000 i løbet af et år)
Men det ville jeg forvente af alle nye biler...

> Mht. dødsfælde, så er Renault'er vist ikke mere sikre end
> Hyundai'er ved frontalt sammenstød med en lastbil, men hey, hvis
> du føler dig tryg ved NCAP-testen, så fred være med det.

I det tilfælde tror jeg det er ligegyldigt hvilken bil du sidder i,
men i mange andre situationer er de sikkert bedre.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409241
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste