"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:430c2fea$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hej,
> > Havde det nu været i sydvest jylland måtte du gerne have lånt min
>
> Ok trist.. tror dog jeg har fundet en på golf2.dk
>
> > (Bliver det alvor at Golleren skal have 2 liter nu ?)
>
> Jeps kværnen blev hentet igår, 2.0 gti8v motor 2E 135.000km, men nu
den er
> ude anyway, så vil jeg rense den ned og male den før den kommer i, den
har
> jo digifant som min egen har, så det buder være at skifte ledningsnet
i
> motorrummet + styreboks og LMM..
Hej Morten
Du behøver faktisk ikke en kran for at skifte kværn i Golleren....
Da jeg byttede motor i min hedengangne Escort brugte jeg flg. metode som
var beskrevet i haynes manualen :
Løft forenden af bilen så højt op at hele motoren og gearkassen kan gå
fri under stenplade/spoiler - det er typisk knap 80cm - derefter sætter
du donkraften under motor gear og løsner gearskifte, ophæng,
krængningsstabilisator og sænker hele dynen ned til gulvhøjde, og træk
den ud under forenden af bilen. Derefter er det POC at adskille motor og
gearkasse og ligeledes at sætte den nye motor på.
Du har alt det plads du kan ønske dig til at arbejde omkring motor/gear
når de skal parres sammen.
Du kan endda afmontere fjederbenenei tårnene og lade hele fortøjet følge
med ned så du ikke skal til at afmontere trækaksler.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - 4 sale