"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev i en meddelelse
news:43041d38$0$23797$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jimmy Hansen wrote:
>
> > Hejsa!
> >
> > Er ude og kigge efter en ny bil, har fået kig på en Suzuki Alto 1.1,
> > den ser jo lovende ud både med anskaffelsesprisen, men også med lav
> > grøn afgift og ca. 20 km på literen.
> >
> > Men; er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil? Mit
> > kørselsbehov er ca. 21 km til arbejde og hjem igen, plus et par ture
> > til centeret for at købe ind.
> >
> > Nogen der har erfaringer med Alto'en de vil dele lidt ud af
>
> Ikke andet end at jeg synes du også skal checke Kia Picanto 1.1 ud. Den er
> godt nok 5000 dyrere, men den har en del ting som Alto'en ikke har, f.eks.
> rudehejs både for og bag, og mange andre små detaljer.
>
> Iøvrigt har Penge og Privatøkonomi ser top 3 på Penge og Privatøkonomis
> liste over billige biler maj 2005 (altså, km omkostninger) sådan her ud:
>
> Kia Picanto 1.0
> Suzuki Alto 1.1
> Kia Picanto 1.1
>
> Så, hvis det kun er pris, er KP 1.0 billigere ( anskaffelse + drift ).
>
> Mads
>
> --
> Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
>
http://www.madsdydensborg.dk/
>
> Virtually every major technological advance in the history of the human
> species-- back to the invention of stone tools and the domestication of
> fire-- has been ethically ambiguous.
> - Carl Sagan (The Demon-Haunted World)
>
Man skal bare huske at de i sådanne beregninger ikke har andet end
fabriksoplysningerne at holde sig til, her tænker jeg specifikt på
benzinøkonomien. Man ser jo mange brokke sig eller blot oplyse at deres
Picanto ikke går nær så langt på en liter benzin som fabrikken lover, jeg
ved ikke hvordan det forholder sig med Alto. Der er jo tre af den slags
indlæg i den tråd du selv har startet, og hvis den ene gør mens den ikke gør
kan resultatet jo sagtens blive omvendt.
Med venlig hilsen Kim