|
| Brugt Citroen C3 eller ny VW Fox Fra : Kim Jensen |
Dato : 17-08-05 20:30 |
|
Hej med jer
Jeg er i færd med at købe en Citroen C3 1,4i Elegance fra 2003, km. 55000. Alle
service overholdt. Bilen skal købes privat.
Hvad siger I til at købe en sådan bil?
Jeg overvejer også en ny VW fox, men den mangler aircondition og døre til
bagsædet! Så kort og godt, kom gerne med kommentarer til mine 2 biler. Har I nogle
gode råd?
På forhånd tak for hjælpen.
Venligst
Kim
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:86.48.6.232)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-08-05 21:59 |
|
Kim Jensen skriver:
>
> Jeg overvejer også en ny VW fox, men den mangler aircondition og døre til
> bagsædet!
Det findes ikke og kommer næppe, så køb en C3 i stedet for at ærge dig
over manglende døre.
Aicon er bare noget opreklameret gejl du sjældent (i Danmark) har brug
for. Fin en med oliefyr i stedet.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mogens (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 17-08-05 22:13 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-08-05 22:26 |
| | |
Mogens (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 17-08-05 22:34 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:4303AB72.82FB6DF5@du.kan.finde.den...
> Det var lige godt sat... Var overbevist om at det ikek kom....
Vil man sælge biler idag, er det nødvendigt at kunne
tilbyde aircon/klima. INGEN tvivl om det...
--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
Købes: Rød '91 AR 75 3,0 V6 som denne ->
http://www.tkrath.dk/forum/alfa/alfa75v6qv.jpg
| |
KASO (18-08-2005)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 18-08-05 07:09 |
|
> Aicon er bare noget opreklameret gejl du sjældent (i Danmark) har brug
> for. Fin en med oliefyr i stedet.....
Nå - du har altså heller ikke prøvet at eje en bil med A/C?
(Smag & behag er forskellig - men store dele af året er A/C en stor fordel.
I sommerhalvåret til at sikre at føreren er frisk (for høj temperatur er
faktisk farlige en alkohol iflg. div. undersøgelser) og i vinterhalvåret til
at sikre at bilen er dugfri - og dermed at udsigten er iorden.
Oliefyr kan være rart - hvis man ikke har carport ell. lign.
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-08-05 07:26 |
|
KASO skriver:
>
> Nå - du har altså heller ikke prøvet at eje en bil med A/C?
Øøøh, jeg har en med A/C
> I sommerhalvåret til at sikre at føreren er frisk
Hvad gjorde man før A/C ?
> og i vinterhalvåret til
> at sikre at bilen er dugfri - og dermed at udsigten er iorden.
Den der med at holde ruden dugfri kan oliefyret også klare, her er dug
fjernet både på yder og inderside _inden_ man kommer ind i bilen.....
> Oliefyr kan være rart - hvis man ikke har carport ell. lign.
Rigtig rart !
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-08-05 08:19 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
Hvad gjorde man før A/C ?
|
Kørte med ruden "på klem", og fik tinitus af det. Alternativt kørte så
hurtigt, der kom frisk luft nok igennem dyserne ;).
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-08-05 08:39 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Kørte med ruden "på klem", og fik tinitus af det.
Nej, har de sidste biler haft tonede ruder (fra fabrik) og lufter ud,
inden vi kører. Det hjælper gevaldigt.
> Alternativt kørte så
> hurtigt, der kom frisk luft nok igennem dyserne ;).
Hmmm, med en Golf har det ikke været nødvendigt. Det er bare at skrue
op for blæseren.....
Jeg har haft 3 dørs biler uden AC indtil nu og har sjældent kørt med
"vinduerne nede".
KLaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-08-05 09:18 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
| Hmmm, med en Golf har det ikke været nødvendigt. Det er bare at skrue
| op for blæseren.....
|
Og få tinitus af det ;). AC plejer oss at være sat ifbm. fx. handskerummet,
så fx. drikkevarer kan holdes nedkølede, den detalje mangler jeg afogtil-
jeg har heller ikke AC.
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-08-05 16:58 |
| | |
KASO (18-08-2005)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 18-08-05 17:46 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43042A03.44F28ADA@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Nå - du har altså heller ikke prøvet at eje en bil med A/C?
>
> Øøøh, jeg har en med A/C
>
>> I sommerhalvåret til at sikre at føreren er frisk
>
> Hvad gjorde man før A/C ?
Hvad gjorde man før forbrændingsmotoren?
- før ABS?
- før servostyring?
Fortsæt selv!
Vi kan sagtens gå tilbage til hestevogne - men hvorfor fornægte
fremskridtet?
>> og i vinterhalvåret til
>> at sikre at bilen er dugfri - og dermed at udsigten er iorden.
>
> Den der med at holde ruden dugfri kan oliefyret også klare, her er dug
> fjernet både på yder og inderside _inden_ man kommer ind i bilen.....
Hvordan fjerner oliefyret den dug, der kommer, når 4 personer med regnvådt
tøj sætter sig ind i bilen - og endda _inden_ man sætter sig ind?
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-08-05 21:26 |
|
KASO skriver:
>
> Hvad gjorde man før forbrændingsmotoren?
Gik
> - før ABS?
Doserede bremserne selv.
> - før servostyring?
Fik overarme.
> Hvordan fjerner oliefyret den dug, der kommer, når 4 personer med regnvådt
> tøj sætter sig ind i bilen - og endda _inden_ man sætter sig ind?
Hvorfor fortættes vandet i luften på ruden ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Knudsen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 18-08-05 21:34 |
|
Hej,
On Thu, 18 Aug 2005 08:26:11 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>> I sommerhalvåret til at sikre at føreren er frisk
>Hvad gjorde man før A/C ?
Fandt sig i varmen og støjen - jeps.. Har haft bil uden A/C og kørt
lange svedende ture til Jylland i den.... Pyha ikke igen, tak.
Det er jo det sammme med så meget andet komfort/sikkerheds-halløj -
elruder, centrallås med remote, fartpilot, automatgear, solgardin i
bagruderne, sidespejle med defrosting, regnsensor, anti-blænd i
spejlene, osv, osv. Selvfølgelig kan man leve uden, endda uden
problemer, men hvorfor fravælge det?
>> og i vinterhalvåret til
>> at sikre at bilen er dugfri - og dermed at udsigten er iorden.
>Den der med at holde ruden dugfri kan oliefyret også klare, her er dug
>fjernet både på yder og inderside _inden_ man kommer ind i bilen.....
Holder i garage og har et olievarmer der starter når bilen tændes, der
er lun luft på få minutter. Det fungerer helt fint i selv hård frost.
** Lars
| |
Jan V. (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Jan V. |
Dato : 18-08-05 08:30 |
|
"KASO" <a@b.dk> wrote in message
news:430425da$0$25966$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Aicon er bare noget opreklameret gejl du sjældent (i Danmark) har brug
>> for. Fin en med oliefyr i stedet.....
>
> Nå - du har altså heller ikke prøvet at eje en bil med A/C?
>
> (Smag & behag er forskellig - men store dele af året er A/C en stor
> fordel. I sommerhalvåret til at sikre at føreren er frisk (for høj
> temperatur er faktisk farlige en alkohol iflg. div. undersøgelser) og i
> vinterhalvåret til at sikre at bilen er dugfri - og dermed at udsigten er
> iorden.
>
Og bruge ekstra brændstof - jeg troede at vi skulle spare på brændstoffet,
ikke bruge ekstra af det.
Når det er sagt - vi har 2 biler, en Lupo jeg kører rundt i uden A/C - fint,
det er kun mig der kører i den og jeg gider ikke bruge ekstra brændstof pga
de 10-20 dage om året hvor det er et problem med varme. En Mazda Premacy med
A/C og når man har 4 unger mellem 3 og 11 år, gider man ikke hysteriske
unger, fordi det er varmt eller dug på ruden, fordi det regner eller er
fugtigt udenfor. Men vi har så vidt muligt slukket for A/C'en, benzin'en er
dyr nok i dag, vi behøver ikke bruge mere end nødvendigt.
/Jan
| |
Jacob Rungwald (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 18-08-05 12:23 |
|
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Jan V." <jv@dgm-sdgREMOVE_ THIS.com> wrote in message
news:430438e4$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Når det er sagt - vi har 2 biler, en Lupo jeg kører rundt i uden A/C -
> fint, det er kun mig der kører i den og jeg gider ikke bruge ekstra
> brændstof pga de 10-20 dage om året hvor det er et problem med varme. En
> Mazda Premacy med A/C og når man har 4 unger mellem 3 og 11 år, gider man
> ikke hysteriske unger, fordi det er varmt eller dug på ruden, fordi det
> regner eller er fugtigt udenfor. Men vi har så vidt muligt slukket for
> A/C'en, benzin'en er dyr nok i dag, vi behøver ikke bruge mere end
> nødvendigt.
Har du rent faktisk regnskab så du kan sige om det betyder så meget før
bensinøkonomien ?
Mvh
Jacob (uden A/C men den næste SKAL have det)
| |
Jan V. (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Jan V. |
Dato : 18-08-05 12:47 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> wrote in message
news:43046f78$0$82696$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
> "Jan V." <jv@dgm-sdgREMOVE_ THIS.com> wrote in message
> news:430438e4$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Når det er sagt - vi har 2 biler, en Lupo jeg kører rundt i uden A/C -
>> fint, det er kun mig der kører i den og jeg gider ikke bruge ekstra
>> brændstof pga de 10-20 dage om året hvor det er et problem med varme. En
>> Mazda Premacy med A/C og når man har 4 unger mellem 3 og 11 år, gider man
>> ikke hysteriske unger, fordi det er varmt eller dug på ruden, fordi det
>> regner eller er fugtigt udenfor. Men vi har så vidt muligt slukket for
>> A/C'en, benzin'en er dyr nok i dag, vi behøver ikke bruge mere end
>> nødvendigt.
>
> Har du rent faktisk regnskab så du kan sige om det betyder så meget før
> bensinøkonomien ?
>
> Mvh
> Jacob (uden A/C men den næste SKAL have det)
Nææh
Men jeg mener bare at have set rundt omkring at den bruger ekstra
brændstof - men jeg ved ikke hvormeget - nogen her i NG der ved det ???
/Jan
(Som IKKE skal have A/C i sin bil, hvis han kan blive fri)
| |
Martin Johansen [600~ (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 18-08-05 14:52 |
|
"Jan V." <jv@dgm-sdgREMOVE_ THIS.com> wrote in
news:43047530$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Men jeg mener bare at have set rundt omkring at den bruger ekstra
> brændstof - men jeg ved ikke hvormeget - nogen her i NG der ved det
> ???
Det er korrekt, men det er SÅ lidt, at det slet slet slet ikke er værd at
bruge tanker og tid på.
> (Som IKKE skal have A/C i sin bil, hvis han kan blive fri)
Prøv det inden du siger dig fri for det.
Det har ikke engang noget med smag og behag at gøre. Jo hvis man kan lide
at sidde og svede, men det kender jeg ingen der bryder sig om.
Og med 30 grader udenfor så sveder man altså uanset om man vil indrømme det
eller ej.
Om vinteren sikrer du sig at kunne køre dugfri, uanset hvor fugtigt det så
end måtte være.
--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Christensen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Christensen |
Dato : 18-08-05 15:05 |
|
>
> Men jeg mener bare at have set rundt omkring at den bruger ekstra
> brændstof - men jeg ved ikke hvormeget - nogen her i NG der ved det ???
>
Jeg kan overhovedet ikke se forskel på dieselforbruget om det er tændt eller
ej...derfor har jeg det også tændt altid...altid. Det er dæleme rart - ikke
nogen svedige baller, intet pusteri fra åbne vinduer eller en blæser der
står på det øverste trin.
Jeg vil sgu aldrig have en bil uden klima mere....det er nok det stykke
ekstraudstyr jeg er mest glad for i propellen - det og tempostaten.
/f christensen
320d Touring '02 - der kører med A/C hele året....
| |
Lars Knudsen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 18-08-05 21:28 |
|
Hej,
On Thu, 18 Aug 2005 13:46:55 +0200, "Jan V." <jv@dgm-sdgREMOVE_
THIS.com> wrote:
>>> regner eller er fugtigt udenfor. Men vi har så vidt muligt slukket for
>>> A/C'en, benzin'en er dyr nok i dag, vi behøver ikke bruge mere end
>>> nødvendigt.
>> Har du rent faktisk regnskab så du kan sige om det betyder så meget før
>> bensinøkonomien ?
>Nææh
>
>Men jeg mener bare at have set rundt omkring at den bruger ekstra
>brændstof - men jeg ved ikke hvormeget - nogen her i NG der ved det ???
Hrm.. Det gør ubetydelig forskel - om nogen - i min om jeg har tændt
eller slukket for aircon'en i klimaanlægget. Og jeg ville dælme ikke
undvære det - kan godt være det kun er 10 dage hvor det er RIGTIG rart
at have det, men kører 210 km om dagen så bare en dag i bagende sol på
motorvejen uden aircon er rigeligt til at jeg ikke ville undvære....
Og udover de 10 dage er der så 50 andre hvor det er bare "rart" og
ikke RIGTIG rart.
Oliefyr har jeg i øvrigt også, men en af den slags der starter sammen
med bilen, så det tager lige et par minutter før der kommer varm luft
en kold vintermorgen hvor det er -20°.... Men det går, og jeg ville
klart vælge A/C'en hvis jeg skulle vælge mellem de to - bilen er varm
på relativt kort tid om vinteren - men om sommeren er den som en
bageovn HELE turen hvis man ikke gider sidde i træk og larm fra åbne
vinduer.
** Lars - BMW 530dA touring med klimaanlæg og hele balladen
| |
KASO (18-08-2005)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 18-08-05 17:48 |
|
"Jan V." <jv@dgm-sdgREMOVE_ THIS.com> skrev i en meddelelse
news:430438e4$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> wrote in message
> news:430425da$0$25966$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Aicon er bare noget opreklameret gejl du sjældent (i Danmark) har brug
>>> for. Fin en med oliefyr i stedet.....
>>
>> Nå - du har altså heller ikke prøvet at eje en bil med A/C?
>>
>> (Smag & behag er forskellig - men store dele af året er A/C en stor
>> fordel. I sommerhalvåret til at sikre at føreren er frisk (for høj
>> temperatur er faktisk farlige en alkohol iflg. div. undersøgelser) og i
>> vinterhalvåret til at sikre at bilen er dugfri - og dermed at udsigten er
>> iorden.
>>
>
> Og bruge ekstra brændstof - jeg troede at vi skulle spare på brændstoffet,
> ikke bruge ekstra af det.
En åben rude koster mere brændstof ved motorvejshastighed - foruden generne!
Jeg har kørecomputer i mine biler - og jeg har prøvet at aflæse forbrug m/u
A/C - der er ingen målelig forskel v. konstant hastighed (motor-/landevej).
I bykørsel kan der være en forskel, men den er svær at aflæse i praksis.
| |
Martin Johansen [600~ (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 18-08-05 14:50 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:4303A52D.6B794D6C@du.kan.finde.den:
> Aicon er bare noget opreklameret gejl du sjældent (i Danmark) har brug
> for.
ROFL!!
> Fin en med oliefyr i stedet.....
Hvordan holder den mine ruder perfekt afdugget på få sekunder?
--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-08-05 16:59 |
|
"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Hvordan holder den mine ruder perfekt afdugget på få sekunder?
Ved at bilen er 20 grader varm indvendig, når du kommer til den. Duggen
kommer, når ruden er kold, så sætter den sig. Prøv at se om du kan få
dug på en 20 grader varm rude.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Christensen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Christensen |
Dato : 18-08-05 18:18 |
|
> Prøv at se om du kan få
> dug på en 20 grader varm rude.....
>
3 regnvåde passagerer....
Var gudhjælpemig ude at køre Taxa i en 530d E60 I Aalborg hvor det hele
duggede ad helvede til fordi vi (3 mand) var våde, og fordi hende gimpen
bagved rattet ville "spare" på både kompressoren og dieslen !!? (der var kun
18 grader udenfor) - har man kendt mage....
Lækker vogn ellers.....Mums !
/f christensen
320d Touring '02
| |
Martin Johansen [600~ (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 18-08-05 18:59 |
|
"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in
news:4304c2d8$0$23730$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
> 3 regnvåde passagerer....
Præcis :)
--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Brian Binnerup (19-08-2005)
| Kommentar Fra : Brian Binnerup |
Dato : 19-08-05 08:27 |
|
> Aicon er bare noget opreklameret gejl du sjældent (i Danmark) har brug
> for. Fin en med oliefyr i stedet.....
Det er jeg bestemt ikke enig i - jeg bruger mit dagligt, og ville ikke
undvære det.
Mvh
Brian
| |
|
|