Kortplotter
Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 04-09-05 08:13

Hej

Er der en der kan fortælle hvilke farve ledninger der skal sættes sammen :
raymarine sportspilot + og Magellan FX 324
Jeg kan ikke få den til at styre efter kortplotteren kun efter kompasset
Mvh.
Per

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 04-09-05 09:29

Magellan FX 324:

RS232 digital input (NMEA output): Sort
RS232 digital output (NMEA input): Hvid
RS232 Ref.: Grøn

RS422 Output: Gul
RS422 Output Ref. Orange
Det er disse 2 du skal bruge (side 84 i manuellen og 92 i PDF'en)

http://www.magellangps.com/assets/manuals/newprod/manual_FX324_Danish.pdf

Raymarine sportspilot + :

Fase 12v: Brun
Stel: Blå
NMEA + : Rød (NMEA input)
NMEA - : Sort
Seatalk: Gul og skærm

http://www.raymarine.com/raymarine/SubmittedFiles/Handbooks/Autopilots/SportPilot.pdf

Hviklet NMEA format og version har du sat den til at sende ud ?

Som jeg læser det skal plotteren bare køre og så trykker man på NAV på
autopiloten.

Leon

Ønsker jer alle Hobie-vejr og 20+kn
55.18.728N 11.10.018E
www.hobieco.com/linked_images/nissan_hobietiger.wmv

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 05-09-05 15:56

er det så gul til rød og orange til sort ???

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 05-09-05 20:34

Nope...

SportsPilot's Rød (NMEA IN (+)) til FX 324's Gul (NMEA OUT)
SportsPilot's Sort (NMEA IN (-)) til FX324's stel altså blå.

Husk at sætte baudrate til 4800 og NMEA til 0183 (min. version 1.5)

Raymarine FAQ Quote:

How do I interface another manufacturer's GPS to my Raymarine
autopilot?

Question
I have another manufacturer's GPS unit connected to my Raymarine
autopilot by NMEA. When I set a "GOTO" waypoint on the GPS and call up the
use of the "Auto...Track" instruction on the autopilot, the autopilot comes
back and says "NO Data Available". Could you suggest what I should look at
first?

Answer
All of our current autopilots are directly NMEA compatible. The
autopilot has a NMEA IN (+)and a NMEA IN (-). Some other manufacturers' GPS
units have a slightly different NMEA wiring configuration with a NMEA IN
(+), NMEA OUT (+), and a single ground wire which serves as the negative for
NMEA IN, NMEA OUT, and Power.

Connect the GPS units NMEA OUT (+) to the Raymarine pilot's NMEA IN
(+). Then, to connect negative side, run a line from the Raymarine NMEA IN
(-) to the GPS ground wire, or to ground.

Some GPS units have a configurable NMEA Output. Make sure that it is
set to output 4800 baud, NMEA 0183, and if selectable version 1.5 or higher.

Unqoute

Lad os høre om det virker eller om det er gået op i røg. Det skulle virke,
det er sakset fra Raymarines egen hjemmeside

Det er faktisk første gang jeg ser NMEA IN (-), men alle produkter er jo
ikke ens

-Leon

> er det så gul til rød og orange til sort ???

> [...]

begin 666 trnsp.gif
`
end

Fra : Ledøje Udlejning