|
| Hyundai Sonata Fra : JF |
Dato : 16-08-05 22:08 |
|
Hej Gruppe
Der er jo en flot anmeldelse at den nye Hyundai Sonata i BT's netavis:
http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=363524/
Men er er nogen som har praktiske erfaringer med den nye model.
Er kvalitet og finish ved at være på japansk niveau?
Eller skal modellen have et par år på bagen, før nogen tør gisne om dette?
Mvh. Jørgen
| |
Steen F. (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Steen F. |
Dato : 17-08-05 01:00 |
|
JF wrote:
> Der er jo en flot anmeldelse at den nye Hyundai Sonata i BT's netavis:
> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=363524/
Ja den lyder fin. Jeg har også kigget lidt på bilen tidligere men ha rikke
prøvet den, så desværre...
Men jeg faldt over, at aut.gearet ikke anbefales:
"Tag manuelt gear
2,4 liters Sonata fås også med automatgear. Automatgearet er 5-trins med
mulighed for lidt manuel styring, og den 5-trins gearkasse er det eneste
lidt svage punkt på den nye Sonata, så hvis ikke du absolut vil have bil med
automatgear, anbefaler vi den manuelt gearede model."
Hvorfor mon?? Hvad fejler aut.gearet?
MVH Steen
| |
Jan W Nielsen (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 17-08-05 05:23 |
|
> 2,4 liters Sonata fås også med automatgear. Automatgearet er 5-trins med
> mulighed for lidt manuel styring, og den 5-trins gearkasse er det eneste
> lidt svage punkt på den nye Sonata, så hvis ikke du absolut vil have bil
> med automatgear, anbefaler vi den manuelt gearede model."
> Hvorfor mon?? Hvad fejler aut.gearet?
Det fejler intet - men til 2,4´eren har de kun en 4-trins-gearkasse, og det
er dét, som de ikke anbefaler.
Journalisten må have kludret i dt og lavet en tanketorsk, da han skrev
5-trins, for jeg er helt sikker på, at det var de 4 trin, som han henviste
det.
/Jan W Nielsen
| |
jones_net (17-08-2005)
| Kommentar Fra : jones_net |
Dato : 17-08-05 08:20 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:4302bad9$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> 2,4 liters Sonata fås også med automatgear. Automatgearet er 5-trins med
>> mulighed for lidt manuel styring, og den 5-trins gearkasse er det eneste
>> lidt svage punkt på den nye Sonata, så hvis ikke du absolut vil have bil
>> med automatgear, anbefaler vi den manuelt gearede model."
>> Hvorfor mon?? Hvad fejler aut.gearet?
>
> Det fejler intet - men til 2,4´eren har de kun en 4-trins-gearkasse, og
> det er dét, som de ikke anbefaler.
>
> Journalisten må have kludret i dt og lavet en tanketorsk, da han skrev
> 5-trins, for jeg er helt sikker på, at det var de 4 trin, som han henviste
> det.
Var der ikke noget med 3,3 V6 i Motor fra FDM? Tror nok de skrev noget med
at den kun havde automatisk gear, men at det var fint nok, da koblingen i
den manuelle var noget skralderværk...
Ovenstående er taget fra min dårligste hukommelse, så jeg garanterer ikke
for rigtigheden!
/J
| |
JF (17-08-2005)
| Kommentar Fra : JF |
Dato : 17-08-05 17:02 |
|
> Var der ikke noget med 3,3 V6 i Motor fra FDM? Tror nok de skrev noget med
> at den kun havde automatisk gear, men at det var fint nok, da koblingen i
> den manuelle var noget skralderværk...
>
> Ovenstående er taget fra min dårligste hukommelse, så jeg garanterer ikke
> for rigtigheden!
>
> /J
Det er også hvad jeg har læst.
Kobling og gearkasse i den manuelle udgave skulle være noget kantet
Mvh. Jørgen
| |
Folmer Rasmussen (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 17-08-05 13:47 |
|
On Wed, 17 Aug 2005 06:23:15 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>> 2,4 liters Sonata fås også med automatgear. Automatgearet er 5-trins med
>> mulighed for lidt manuel styring, og den 5-trins gearkasse er det eneste
>> lidt svage punkt på den nye Sonata, så hvis ikke du absolut vil have bil
>> med automatgear, anbefaler vi den manuelt gearede model."
>> Hvorfor mon?? Hvad fejler aut.gearet?
>
>Det fejler intet - men til 2,4´eren har de kun en 4-trins-gearkasse, og det
>er dét, som de ikke anbefaler.
>
>Journalisten må have kludret i dt og lavet en tanketorsk, da han skrev
>5-trins, for jeg er helt sikker på, at det var de 4 trin, som han henviste
>det.
>--
Du har ret.
4-trins på den 4-benede, og 5-trins på den 6-benede.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Jan W Nielsen (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 17-08-05 05:25 |
|
> Er kvalitet og finish ved at være på japansk niveau?
> Eller skal modellen have et par år på bagen, før nogen tør gisne om dette?
Kvaliteten er meget tæt på japansk niveau, hvis den ikke allerede er der.
Dog er bilernes svaghed rust (også i lighed med japanerne), så hvis man vil
have den i mange år, så skal man være efter den med supplerende beskyttelse.
/Jan W Nielsen
| |
Morten Mikkelsen (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Morten Mikkelsen |
Dato : 17-08-05 08:47 |
|
Har kørt 2.000 km i en 2,4 manuel nu. Kør godt kvalitet og finish er fin.
Kritik punkter, er at den er lidt upræcis i koblingen, og at den kan være
lidt løs i styringen ved høje hastigheder. Lidt lige som en "Flyder" Det
skulle afhjælpes med at montere 17" fælge som 3,0 modellen. Og så lige
brændstoføkonomien, men det ved man jo.
>
> Kvaliteten er meget tæt på japansk niveau, hvis den ikke allerede er der.
>
> Dog er bilernes svaghed rust (også i lighed med japanerne), så hvis man
> vil have den i mange år, så skal man være efter den med supplerende
> beskyttelse.
>
> /Jan W Nielsen
>
| |
Folmer Rasmussen (17-08-2005)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 17-08-05 13:50 |
|
On Wed, 17 Aug 2005 09:47:02 +0200, "Morten Mikkelsen" <mikkel (-a)
@FDF.dk> wrote:
>
>Har kørt 2.000 km i en 2,4 manuel nu. Kør godt kvalitet og finish er fin.
>Kritik punkter, er at den er lidt upræcis i koblingen, og at den kan være
>lidt løs i styringen ved høje hastigheder. Lidt lige som en "Flyder" Det
>skulle afhjælpes med at montere 17" fælge som 3,0 modellen. Og så lige
>brændstoføkonomien, men det ved man jo.
>--
Et par spørgsmål?:
I den manuelle udgave er der ikke tempostat, vel?
Hvad har du gjort mht. de koreanske dæk den bliver leveret med? Kunne
det have indflydelse på den "løse" styring?
Venlig hilsen
Folmer
| |
|
|