"Juul" <jj7@ofir.dk> wrote in message
news:43024849$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
> I forbindelse med import af en bil til Sverige har jeg 5 spørgsmål:
> 1) Hvordan afregner man moms, betaler moms i landet man køber og hvad så
> når
> man kommer til Sverige (der må være en momsforskel)? Tænker mest på
> hvordan
> man kan beregne totalprisen når alt er betalt...
Sverige har valgt at sige, at man ikke betaler anden moms (svensk),
når den tyske moms er betalt...
> 2) Er der meget papirarbejde - tænker mest på når man skal have
> prøveplader
> (jeg går ikke ud fra det kan betale sig at få den fragtet eller leje en
> autotransport)? Kan man få hjælp af forhandleren?
www.autopower.se/importguiden/default.asp
> 3) Hvad vil det koste alt i alt. Jeg kan se at "prisforskellen" fra
> Tyskland
> til Sverige på den bilmodel jeg tænker på (målt ved at tage
> gennemsnitspriser og bruge valutakursen mellem SEK og EURO) i hvert fald
> er
> ca. 20000 på topudstyrede modeller (og noget lavere km-tal end i Sverige).
Det er min opfattelse, at biler i Tyskland er noget billigere i D end S.
Derfor også den store import fra D til S...
> 4) Har nogen af jer erfaringer med at man kan forhandle prisen ved de
> tyske
> forhandlere når man bare lægger pengene og kører afsted og aldrig kommer
> tilbage?
Det er svært - kræver sin mand...
> 5) Kan det betale sig at kigge ved danske forhandlere? Jeg regner bilens
> pris ud som overslag (tager moms ud, afgift ud - regner valutaforskellen
> ud
> og lægger svensk moms oveni)... Sælger de til eksport? Er det lettere end
> i
> Tyskland?
Det er nemmere at købe udenfor DK - så er du fri hele menageriet med
afgiften
retur osv. En Alfa-ejer jeg kender brændte fingrene på en Alfa Romeo, hvor
T&S "skred" fra forhåndsvurderingen ifm.export...
(der kører i princippet en sag på det)
--
Mvh MK
Sælges: '75 MG B GT V8 ->
http://mgbgt.transpotech.dk
Købes: Rød '91 AR 75 3,0 V6 som denne ->
http://www.tkrath.dk/forum/alfa/alfa75v6qv.jpg