|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Ny trailer - lidt extra input behøves Fra : Clausen |
Dato : 09-08-05 18:48 |
|
Hej ng,
Jeg skal have ny trailer. Den skal bruges til det gængse, dvs primært hvad
man afleverer på genbrugsstationen. Dog skal den også kunne klare lidt extra
fx hvis jeg skal hente træpiller, grus, flytte mv. Så altså nok alt i alt:
"det gængse".
Jeg har aldrig haft tráiler før så jeg behøver lidt input efter dagens besøg
rundt ved diverse forhandlere. Prisen er ikke afgørende, forstået på den
måde at jeg hellere vil give et par tusinde extra for at få en solid kasse
som holder nogle år længere end andre.
Jeg har følgende krav: Skal kunne registreres og bruges som 750Kg max (dvs
>500kg last). Den skal være i stål. Helst galvaniseret. Helst 13" hjul hvis
alt andet er lige.
Jeg har set mig varm på 4 modeller:
1. Euro trailer - model 220
http://http://www.camplet.com/?id=130
2. Dantrailers (variant) - model 752 E2 stål
http://www.dantrailers.dk/start.php?vis=22
3. Brenderup 1205 S
http://www.brenderup.dk/default.asp?pageid=68&trailertype=åbne%20vogne&serie=1000-serien&modelid=26878
4. Brenderup 2205 S / Galvaniseret/Svejst.
http://www.brenderup.dk/default.asp?pageid=68&trailertype=åbne%20vogne&serie=2000-serien&modelid=29980
Jeg ved der er andre trailere som er interessante, men jeg kan godt lide at
handle lokalt etc. så det er de her 3 mærker jeg vil fokusere på. Den jeg
hælder mest er Brenderup modellerne umiddelbart. For at opsummere mine vil
jeg stille følgende spørgsmål:
Spgsm a.
Prisen for 1+2+3 er stort set ens. Forskellen er at 1 og 2 er hhv 215 cm og
220 cm lange. Brenderup modellerne er kun ca 203 cm lange. Er det en fordel
at have de extra 10 cm i længden? Det er lidt et crappy spørgsmål, men jeg
undrer mig over forskellen.
Spgsm b.
4 er galvaniseret. Er dette en fordel i praksis? Hvad siger jeres
erfaringer? (Den skal stå ude). Selvom penge ikke er den afgørende faktor så
vil jeg ikke give extra for at få en galvaniseret model hvis det er helt hul
i hovedet.
Spgsm c.
4 er en meget mere robust end 1,2,3. Den "vakler" ikke på samme måde. Og
betyder det noget i praksis når man kører med traileren?
Ja altså jeg er mest til 4. Så hvis spørgsmål b og c falder ud til dens
fordel så køber jeg den imorgen :) Men hvad siger erfaringerne fra dem som
har haft trailer altid?
takker,
--
S. Clausen
| |
Leonard (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 09-08-05 19:01 |
|
"Clausen" <S.Clausen@hotmail.com> wrote:
>Spgsm a.
>Prisen for 1+2+3 er stort set ens. Forskellen er at 1 og 2 er hhv 215 cm og
>220 cm lange. Brenderup modellerne er kun ca 203 cm lange. Er det en fordel
>at have de extra 10 cm i længden? Det er lidt et crappy spørgsmål, men jeg
>undrer mig over forskellen.
De er alle for små. En standard plade er 122x244, så et trailer lad
skal være større end det, da det er træls at skulle læsse plader på
skrå op af kanterne.
>Spgsm b.
>4 er galvaniseret. Er dette en fordel i praksis? Hvad siger jeres
>erfaringer? (Den skal stå ude). Selvom penge ikke er den afgørende faktor så
>vil jeg ikke give extra for at få en galvaniseret model hvis det er helt hul
>i hovedet.
Er de ikke alle galvaniserede?
- det tror jeg de er, og det er en fordel at ladsiderne er det, da de
så ikke ruster væk når der kommer ridser i lakken.
>Spgsm c.
>4 er en meget mere robust end 1,2,3. Den "vakler" ikke på samme måde. Og
>betyder det noget i praksis når man kører med traileren?
Ja, specielt hvis du vil udnytte lasteevnen, så er stabiliteten af
traileren vigtig.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/
| |
Clausen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Clausen |
Dato : 09-08-05 19:27 |
|
Hej,
"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:bjrhf1humsgjsuijhv8vf14k3qprel4roj@4ax.com...
> De er alle for små. En standard plade er 122x244, så et trailer lad
> skal være større end det, da det er træls at skulle læsse plader på
> skrå op af kanterne.
Mjo men så taler vi 250 cm. Det er lige i overkanten. Prisen ryger så også
pænt op.
> Er de ikke alle galvaniserede?
> - det tror jeg de er, og det er en fordel at ladsiderne er det, da de
> så ikke ruster væk når der kommer ridser i lakken.
Ok, men nej det er kun omtalte Brenderup model der er galvaniseret.
> Ja, specielt hvis du vil udnytte lasteevnen, så er stabiliteten af
> traileren vigtig.
Mange tak for svar.
Jeg skal lige gumle og studere priser for 250cm :)
--
Clausen
| |
Leo Jensen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 09-08-05 20:07 |
|
> Er de ikke alle galvaniserede?
Jo de er, men de 3 første er lavet af galvaniseret plade, mens den sidste er
svejst op i sort plade og efterfølgende dyppet. Lagtykkelsen er i alle
tilfælde svarende til varmgalvaniseret og dermed MEGET tykkere end den tynde
zinkbelægning der bruges på biler.
Leo
| |
![](/images/tree/0.gif) Clausen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Clausen |
Dato : 09-08-05 20:22 |
|
Hej,
"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message
news:42f8fe9b$0$7385$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jo de er, men de 3 første er lavet af galvaniseret plade, mens den sidste
> er svejst op i sort plade og efterfølgende dyppet. Lagtykkelsen er i alle
> tilfælde svarende til varmgalvaniseret og dermed MEGET tykkere end den
> tynde zinkbelægning der bruges på biler.
Taget ad notem...dog mystisk at de slet ikke nævner ordet "galvaniseret" i
deres materiale. Når nu de rent faktisk er galvaniseret som alm folk nok
kender galvaniseringer mest (biler).
--
Clausen
| |
Steen Andersen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Steen Andersen |
Dato : 09-08-05 19:13 |
|
Hej
Jeg har ikke haft trailer altid men har for nogle måneder siden stået i
samme situation som dig. Her er lidt om mine overvejelser:
Jeg VILLE ha´ en ladbredde på +122 cm, dvs mit valg var reelt mellem din "2"
og "4".
Jeg valgte Varianten af flg. grunde: Længere lad. Pris (over 1000 kr
billigere) men det siger du jo er ligegyldigt for dig.
Varianten har stålskærme hvor Brenderup´en har plast. Ved småskader knækker
plastskærmene, stål bliver "bulet". Dette kan man grine af, men det blev
særdeles aktuelt i sommerferien hvor min trailer sad bagpå en havetraktor
under et større spejderarrangement. Den blev brugt til alverdens ting, og de
forskellige chauffører glemte ofte at traileren var bredere end traktoren,
så mine skærme nu ligner noget fra krigens tid. Men altså, havde jeg valgt
plast var de knækket.
Jeg er ret sikker på at Brenderup er en bedre trailer. Kig f.eks. nedenunder
en 2205 og se at den har 3 langsgående vanger, 1 i midten og 2 næsten helt
ude i siden. Varianten har 2 langsgående trukket lidt ind under ladet.
Desuden er konstruktionen omkrig baglygterne stærkere på Brenderup´en,
lygterne er bedre beskyttet hvis traileren "går bagover".
Altså: Brenderup er efter min overbevisning den bedste af de 2, men jeg
valgte Vari´en pga over 1000 kr (hvad der er sparet er skattefrit!!) samt
længere lad.
mvh Steen
| |
Clausen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Clausen |
Dato : 09-08-05 19:33 |
|
Hej,
"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> wrote in message
news:42f8f1de$0$7366$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Altså: Brenderup er efter min overbevisning den bedste af de 2, men jeg
> valgte Vari´en pga over 1000 kr (hvad der er sparet er skattefrit!!) samt
> længere lad.
Jeg takker meget for svaret, det vil bestemt hjælpe mig i overvejelserne.
Det med skærmene er da egentligt spøjst. For som dine erfaringer siger så
vil stål da være bedst? Nå, der er sikkert en dybere mening :)
--
Clausen
| |
![](/images/tree/0.gif) Leo Jensen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 09-08-05 20:10 |
|
"Clausen" <S.Clausen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f8f6e9$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej,
>
> "Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:42f8f1de$0$7366$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Altså: Brenderup er efter min overbevisning den bedste af de 2, men jeg
>> valgte Vari´en pga over 1000 kr (hvad der er sparet er skattefrit!!) samt
>> længere lad.
>
> Jeg takker meget for svaret, det vil bestemt hjælpe mig i overvejelserne.
> Det med skærmene er da egentligt spøjst. For som dine erfaringer siger så
> vil stål da være bedst? Nå, der er sikkert en dybere mening :)
Prøv nu lige at sparke til sådan en plastskærm hvis sælgeren kigger væk. Den
er pænt stærk...
Det første der sker er formentlig at du river den af der hvor den er boltet
fast. Jeg har set udviklingschefen (100+ kg) på Brenderup stå på en
plastskærm monteret på en trailer.
Leo
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Clausen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Clausen |
Dato : 09-08-05 20:23 |
|
Hej,
"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message
news:42f8ff58$0$7375$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Prøv nu lige at sparke til sådan en plastskærm hvis sælgeren kigger væk.
> Den er pænt stærk...
> Det første der sker er formentlig at du river den af der hvor den er
> boltet fast. Jeg har set udviklingschefen (100+ kg) på Brenderup stå på en
> plastskærm monteret på en trailer.
Lol...sjovt nok har jeg set en Renault sælger sparke til en Megane sideskærm
for at demonsterere noget tilsvarende :)
--
Clausen
| |
Klaus D. Mikkelsen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-08-05 19:05 |
|
Clausen skriver:
>
> Spgsm c.
> 4 er en meget mere robust end 1,2,3. Den "vakler" ikke på samme måde. Og
> betyder det noget i praksis når man kører med traileren?
Det betyder meget.
Køb en ordentlig trailer, der er vridningsstabil og med kraftige vanger.
Den koster som regel mest !
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Clausen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Clausen |
Dato : 09-08-05 19:29 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:42F8F064.D86DD676@du.kan.finde.den...
> Det betyder meget.
>
> Køb en ordentlig trailer, der er vridningsstabil og med kraftige vanger.
> Den koster som regel mest !
Tak for svar.
Og ja - Brenderup model 2000 er væsentligt dyrere end de andre.
--
Clausen
| |
Allan Hansen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Hansen |
Dato : 09-08-05 20:04 |
|
"Clausen" <S.Clausen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f8ec65$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej ng,
>
> Jeg skal have ny trailer. Den skal bruges til det gængse, dvs primært hvad
> man afleverer på genbrugsstationen. Dog skal den også kunne klare lidt
> extra fx hvis jeg skal hente træpiller, grus, flytte mv. Så altså nok alt
> i alt: "det gængse".
>
> Jeg har aldrig haft tráiler før så jeg behøver lidt input efter dagens
> besøg rundt ved diverse forhandlere. Prisen er ikke afgørende, forstået på
> den måde at jeg hellere vil give et par tusinde extra for at få en solid
> kasse som holder nogle år længere end andre.
>
> Jeg har følgende krav: Skal kunne registreres og bruges som 750Kg max (dvs
> >500kg last). Den skal være i stål. Helst galvaniseret. Helst 13" hjul
> >hvis
> alt andet er lige.
> Jeg har set mig varm på 4 modeller:
>
> 1. Euro trailer - model 220
> http://http://www.camplet.com/?id=130
>
> 2. Dantrailers (variant) - model 752 E2 stål
> http://www.dantrailers.dk/start.php?vis=22
>
> 3. Brenderup 1205 S
> http://www.brenderup.dk/default.asp?pageid=68&trailertype=åbne%20vogne&serie=1000-serien&modelid=26878
>
> 4. Brenderup 2205 S / Galvaniseret/Svejst.
> http://www.brenderup.dk/default.asp?pageid=68&trailertype=åbne%20vogne&serie=2000-serien&modelid=29980
>
>
> Jeg ved der er andre trailere som er interessante, men jeg kan godt lide
> at handle lokalt etc. så det er de her 3 mærker jeg vil fokusere på. Den
> jeg hælder mest er Brenderup modellerne umiddelbart. For at opsummere mine
> vil jeg stille følgende spørgsmål:
>
> Spgsm a.
> Prisen for 1+2+3 er stort set ens. Forskellen er at 1 og 2 er hhv 215 cm
> og 220 cm lange. Brenderup modellerne er kun ca 203 cm lange. Er det en
> fordel at have de extra 10 cm i længden? Det er lidt et crappy spørgsmål,
> men jeg undrer mig over forskellen.
>
> Spgsm b.
> 4 er galvaniseret. Er dette en fordel i praksis? Hvad siger jeres
> erfaringer? (Den skal stå ude). Selvom penge ikke er den afgørende faktor
> så vil jeg ikke give extra for at få en galvaniseret model hvis det er
> helt hul i hovedet.
>
> Spgsm c.
> 4 er en meget mere robust end 1,2,3. Den "vakler" ikke på samme måde. Og
> betyder det noget i praksis når man kører med traileren?
>
>
> Ja altså jeg er mest til 4. Så hvis spørgsmål b og c falder ud til dens
> fordel så køber jeg den imorgen :) Men hvad siger erfaringerne fra dem som
> har haft trailer altid?
>
> takker,
>
> --
> S. Clausen
Hej Clausen
Hvor meget må du trække med og uden bremse?
Det er jo ikke alle biler der må trække 750 kg u/ bremse.
Men tag en med en lad bredde på min 125 cm indvendig og med så høj lasteevne
som muligt, man får hurtigt brugt 500kg last hvis du henter lidt sand og
sten.
Personligt ville jeg købe en så stor som min bil må trække 1500kg og ladmål
125*250cm
Mvh AJH
| |
Clausen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Clausen |
Dato : 09-08-05 20:38 |
|
Hej,
"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> wrote in message
news:467Ke.323$JX1.295@news.get2net.dk...
> Hvor meget må du trække med og uden bremse?
Ifølge reg. attester:
Bil 1: 750Kg u. bremser, 925 m. bremser
Bil 2: 525Kg u. bremser, 1100Kg m. bremser
> Det er jo ikke alle biler der må trække 750 kg u/ bremse.
Nej den er jeg klar over, men det er også sjældent jeg kommer ud for at
skulle trække så meget. Jeg vil dog bare gerne have muligheden når nu det
kun koster 110 kr / år i afgift. Og så tager jeg selvf. Bil 1.
> Men tag en med en lad bredde på min 125 cm indvendig og med så høj
> lasteevne som muligt, man får hurtigt brugt 500kg last hvis du henter lidt
> sand og sten.
Ja netop. Det er netop derfor jeg vil have den registeret til 750Kg.
> Personligt ville jeg købe en så stor som min bil må trække 1500kg og
> ladmål
> 125*250cm
Ja jo, men jeg kan ikke forestille mig at skulle bruge 250 cm. Jeg tager
aldrig plader hele hjem eller andet.
Omvendt ser jeg lige at fx Brenderups 3250S (142x250) koster 1000 kr mindre
end den model jeg ellers kiggede på - suk det er ikke nemt. Og jeg skal
endda nå at bestemme mig i aften hvis jeg skal nå at have traileren i min
ferie - og det vil jeg :)
--
Clausen
| |
Ulrich (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ulrich |
Dato : 09-08-05 20:41 |
|
"Clausen" <S.Clausen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f8ec65$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej ng,
>
> Jeg skal have ny trailer. Den skal bruges til det gængse, dvs primært hvad
> man afleverer på genbrugsstationen. Dog skal den også kunne klare lidt
extra
> fx hvis jeg skal hente træpiller, grus, flytte mv. Så altså nok alt i alt:
> "det gængse".
>
> Jeg har aldrig haft tráiler før så jeg behøver lidt input efter dagens
besøg
> rundt ved diverse forhandlere. Prisen er ikke afgørende, forstået på den
> måde at jeg hellere vil give et par tusinde extra for at få en solid kasse
> som holder nogle år længere end andre.
>
> Jeg har følgende krav: Skal kunne registreres og bruges som 750Kg max (dvs
> >500kg last). Den skal være i stål. Helst galvaniseret. Helst 13" hjul
hvis
> alt andet er lige.
> Jeg har set mig varm på 4 modeller:
Leder du efter en med totaltvægt på 750 kg??
En palle træpiller vejer altså ca 1000kg
Jeg flottede mig sidst jeg købte trailer,
Det blev en Brenderup P260B
Totaltvægt 1600 kg last 1125 kg
Den er bund solid ![Glad](images/smileys/glad.gif) Jeg henter også selv mine træpiller.
Ladet er 260 x 160, der svare lige til fire pallepladser.
Men ok, det ikke en trailer man lige for i nakken,
så den skal filme holde i mange år
--
Hygge Ulrich
| |
Clausen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Clausen |
Dato : 09-08-05 20:50 |
|
Hej,
"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote in message
news:42f906d2$0$716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Leder du efter en med totaltvægt på 750 kg??
> En palle træpiller vejer altså ca 1000kg
Det kan godt hentes af 2 omgange :)
Og jeg kan Max have 1 Tons liggende i kælderen så det ødelægger ikke min dag
at køre 2 gange. At bære skidtet ned i kælderen er derimod en anden sag, og
kan sagtens ødelægge dagen :(
> Jeg flottede mig sidst jeg købte trailer,
> Det blev en Brenderup P260B
> Totaltvægt 1600 kg last 1125 kg
> Den er bund solid ![Glad](images/smileys/glad.gif) Jeg henter også selv mine træpiller.
> Ladet er 260 x 160, der svare lige til fire pallepladser.
>
> Men ok, det ikke en trailer man lige for i nakken,
> så den skal filme holde i mange år
18.000 kr i mine papirer!
Konen ville få en prop hvis jeg præsenterede sådan en..så det går nok
ikke...hmm vent lidt...hmm...
:)
--
Clausen
| |
![](/images/tree/0.gif) Klaus D. Mikkelsen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-08-05 21:08 |
|
Clausen skriver:
>
> 18.000 kr i mine papirer!
> Konen ville få en prop hvis jeg præsenterede sådan en..så det går nok
> ikke...hmm vent lidt...hmm...
Er vi oppe i det prisleje, kan man lige så godt fortsætte. Hydraulisk
tip fås i dag
Det vil skabe noget respekt ned på genbrugspladsen, når man "genner"
konen ud for at slå bagsmækken ned og så kassen løfter sig og selv
læsser af
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Leonard (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 09-08-05 21:41 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Er vi oppe i det prisleje, kan man lige så godt fortsætte. Hydraulisk
>tip fås i dag
Så er du hurtigt oppe på 40 kkr - og bruger så en stor del af
lasteevnen på hydraulik, så du får en trailer der vejer som et ondt
år, uden at den må læsse mere end den lille model - men smart ser det
ud
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/
| |
![](/images/tree/0.gif) Ulrich (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ulrich |
Dato : 09-08-05 21:09 |
|
"Clausen" <S.Clausen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f908ec$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej,
>
> "Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote in message
> news:42f906d2$0$716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Leder du efter en med totaltvægt på 750 kg??
> > En palle træpiller vejer altså ca 1000kg
>
> Det kan godt hentes af 2 omgange :)
> Og jeg kan Max have 1 Tons liggende i kælderen så det ødelægger ikke min
dag
> at køre 2 gange. At bære skidtet ned i kælderen er derimod en anden sag,
og
> kan sagtens ødelægge dagen :(
>
> > Jeg flottede mig sidst jeg købte trailer,
> > Det blev en Brenderup P260B
> > Totaltvægt 1600 kg last 1125 kg
> > Den er bund solid ![Glad](images/smileys/glad.gif) Jeg henter også selv mine træpiller.
> > Ladet er 260 x 160, der svare lige til fire pallepladser.
> >
> > Men ok, det ikke en trailer man lige for i nakken,
> > så den skal filme holde i mange år
>
> 18.000 kr i mine papirer!
> Konen ville få en prop hvis jeg præsenterede sådan en..så det går nok
> ikke...hmm vent lidt...hmm...
>
> :)
>
*BTW* 25 kg med en anelse udstyr.
--
Hygge Ulrich
| |
Ole Jeppesen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ole Jeppesen |
Dato : 09-08-05 22:00 |
|
> Ja altså jeg er mest til 4. Så hvis spørgsmål b og c falder ud til dens
> fordel så køber jeg den imorgen :) Men hvad siger erfaringerne fra dem som
> har haft trailer altid?
>
Jeg har for et halvt års tid siden købt en hollandsk (Anssems Selandia)
trailer med galvaniseret ramme og alusider. Alusiderne er utrolig stabile,
og de holder sig pæne mange år selvom traileren står udenfor.
Siderne er lukkede - det er en fordel når ladet skal fejes rent for sand og
jord - der er ingen hjørner hvor skidtet gemmer sig ( i modsætning til
trailer med stålsider).
Rammerne er et C-profiler, det brænderup modeller jeg har set er kun
U-profiler, dvs. ikke helt så stabilt.
Ellers er traileren en 126/211 cm, så jeg kan transportere plader liggende
(men stikkende bagud, dette er OK).
Bedst af alt er prisen - koster mindre eller tilsvarende en Brænderup i
samme størrelse....
Se http://www.trailergaarden-gantrup.dk/ (handy 211
mvh Ole
| |
Clausen (09-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Clausen |
Dato : 09-08-05 22:32 |
|
Hej,
"Ole Jeppesen" <nospam_jeppesen@post.cybercity.dk> wrote in message
news:42f91948$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Se http://www.trailergaarden-gantrup.dk/ (handy 211
Sjovt nok havde jeg netop noteret trailergården som en jeg skal ringe til i
morgen. Jeg fandt deres sider via camp-let's Euro serie. Jeg havde helt
overset at de også sælger andre fritidstrailere.
Tak for tippet. Jeg vil høre dem i morgen om deres anbefalinger.
--
Clausen
| |
Christian B. Andrese~ (23-08-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 23-08-05 12:21 |
|
"Clausen" <S.Clausen@hotmail.com> wrote in message
news:42f8ec65$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> 3. Brenderup 1205 S
>
http://www.brenderup.dk/default.asp?pageid=68&trailertype=åbne%20vogne&serie=1000-serien&modelid=26878
Sådan en har vi, den er god og stor nok til alm. brug.
Har man en sjælden gang brug for en større så kan man leje / låne en for de
penge de større koster.
> Spgsm b.
> 4 er galvaniseret. Er dette en fordel i praksis? Hvad siger jeres
> erfaringer? (Den skal stå ude). Selvom penge ikke er den afgørende faktor
så
> vil jeg ikke give extra for at få en galvaniseret model hvis det er helt
hul
> i hovedet.
3 er da også galv.
> Spgsm c.
> 4 er en meget mere robust end 1,2,3. Den "vakler" ikke på samme måde. Og
> betyder det noget i praksis når man kører med traileren?
3 vakler ikke.
--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian
(som d. 12/7-2005 blev far til endnu en lille pige,
3650 g og 54 cm)
| |
|
|